Logo Včeliště
DomůBlogSociální sítěJak založit firemní účet na Instagramu

Jak založit firemní účet na Instagramu

Pokud se dnes na některé ze sociálních sítí dělá byznys, pak je to bezpochyby Instagram. Ten se v posledních letech stal komplexní platformou, na které lidé sdílí svůj život, názory, inspiraci, vzdělávají sebe i ostatní, komunikují, baví se, ale také nakupují. Na Instagramu má účet asi třetina české populace, a proto není divu, že ho aktivně využívá i celá řada firem.

Prezentujte i vy svou značku na Instagramu a podpořte tak své podnikání. Poradíme vám, jak si během pár minut založit firemní účet, na kterém můžete ihned začít tvořit obsah.

První krok: Stáhněte si aplikaci a pusťte se do toho

Instagram je dostupný jak v mobilní, tak v počítačové verzi. Abyste však měli přístup ke všem jeho funkcím, doporučujeme stáhnout si mobilní aplikaci. Po jejím otevření zvolte možnost Vytvořit nový účet, zadejte svůj firemní e-mail nebo telefonní číslo a vyberte si uživatelské jméno. To by mělo být stejné jako na vašich dalších sociálních sítích, abyste sledujícím usnadnili vyhledávání vašich profilů na různých platformách. Zpravidla jsou uživatelská jména účtů stejná jako názvy firem – například u nás je to @vceliste.

V dalším kroku si pak vymyslete silné heslo. Instagram se vás při zakládání účtu pravděpodobně zeptá také na datum narození, jelikož zpočátku vytváříte osobní účet, který později přepnete na firemní. Vyplňte proto libovolné datum tak, aby váš věk vycházel na více než 18 let. Pokud se uvedete mladší, mohlo by vám hrozit zablokování účtu. Jako profilový obrázek pak nahrajte nejlépe logo vaší firmy.

Reklamní bannery pro online založení firmy, osoba u notebooku a muž kontrolující hodinky, zaměřené na rychlou registraci.

Druhý krok: Přepněte účet na firemní

Nyní máte vytvořený instagramový účet, který je potřeba přepnout z osobního na firemní. Tento typ účtu vám dá přístup k užitečným statistikám, jako jsou informace o návštěvnosti vašeho profilu, dosahu vašich příspěvků, demografických údajích vašich sledujících a podobně. Firemní účet vám také zpřístupní možnost placených reklam. Kromě něj nabízí Instagram ještě účet Tvůrce, který je vhodný pro influencery, celebrity, umělce a zkrátka každého, kdo není firma.

Na svém profilu klikněte vlevo nahoře na tlačítko Upravit profil a potom níže na Přepnout na profesionální účet. Tlačítkem Další se proklikněte informačními texty k výběru typu účtu. Následně zvolte kategorii, která nejvíce odpovídá zaměření vašeho podnikání, a potvrďte tlačítkem Přepnout na profesionální účet.

 Vyberte Firma a klepněte na Další. Zadejte kontaktní údaje a klikněte na Další, nebo zvolte Nepoužívat moje kontaktní údaje. Chcete-li používat sdílená přihlášení přes Centrum účtů, klepněte na Přihlásit se na Facebook. Účet si také můžete propojit s firemní Facebook stránkou. Tento krok je volitelný, ale usnadní používání firemních funkcí. Poté dokončete nastavení profesionálního účtu, viz třetí krok.

Třetí krok: Vyplňte profil tak, aby zaujal

Založením účtu to ale nekončí. Nezapomeňte vyplnit další náležitosti, které návštěvníkům profilu předají více informací o vaší firmě.

  • Sepište krátké bio neboli popisek profilu, ve kterém stručně a výstižně řekněte, čemu se věnujete. Přidat můžete také emotikony nebo hashtagy.
  • Přidejte na profil až 5 externích odkazů. Jedním z nich by měl být odkaz na vaše webové stránky, vybrané kategorie produktů, případně pak na blog nebo profily na dalších sociálních sítích. Pokud chcete do profilu zadat více odkazů, vytvořte si zdarma vlastní rozcestník v nástroji Linktree.
  • Uveďte kontaktní údaje, aby vaši potenciální zákazníci věděli, jak a kde se na vás mohou obrátit.

 

Když už jste si dali práci s vytvořením profilu a vyplněním všech důležitých informací, zabezpečte si účet před krádeží dvoufázovým ověřením

  • V profilu klikněte na tři vodorovné čáry vpravo nahoře a pokračujte přes Centrum účtů
  • Najděte položku Heslo a zabezpečení a tam rozklikněte Dvoufázové ověření
  • Vyberte, jak chcete upozornění dostávat – Meta doporučuje autentizační aplikace. 
  • Dále postupujte podle pokynů, které se vám zobrazí.   
Nastavení účtu na Instagramu s důrazem na heslo a zabezpečení, včetně dvoufázového ověření.

Čtvrtý krok: Přidejte instagramový účet do Meta Business Suite

Instagram (podobně jako Facebook) čím dál více omezuje organický, tedy neplacený dosah příspěvků z firemních účtů. Abyste svůj obsah dostali k co možná největšímu počtu uživatelů, neobejdete se bez placených reklam. Ty lze sice vytvářet přímo v aplikaci Instagram, je tady však i lepší možnost.

Máte správně vyplněné Meta účty?

Stáhněte si zdarma checklist správného nastavení Meta účtů pro Facebook, Instagram a Meta Business Manager.

Pokud to s podnikáním na sociálních sítích myslíte vážně, založte si firemní účet v nástroji Meta Business Suite/Manager, propojte ho se svým instagramovým profilem a využívejte ho pro reklamy i další vychytávky. Přečtěte si, jak si založit účet v Meta Business Suite/Manager a co všechno tento nástroj umí.

V případě, že už svůj firemní účet v Business Suite máte, přejděte v levém sloupci do sekce Nastavení. V části Účty zvolte Instagramové účty a vpravo nahoře klikněte na Přidat instagramové účty. Přijměte smluvní podmínky a klikněte na tlačítko Zaregistrovat instagramový účet. Ve vyskakovacím okně se pak přihlaste ke svému novému instagramovému účtu, čímž ho přidáte k tomu v Business Suite.

Rozhraní pro správu firemního účtu na Instagramu s možností přidat nový účet
Upozornění na přepnutí z osobního na profesionální účet při registraci firemního účtu na Instagramu.

Díky tomuto propojení budete moct v Business Suite:

Pátý krok: Vylaďte svůj obsah a pravidelně publikujte

Instagram stojí na vizuálně atraktivním obsahu. Připravte si proto kvalitní fotografie i videa z reálného prostředí a propracovanou infografiku, pomocí které upoutáte pozornost uživatelů. Obsah tvořte a publikujte pravidelně. Jedině tak dáte lidem důvod, aby váš firemní účet sledovali. 

Bez ochoty pravidelně tvořit krátká videa, takzvaná Reels, se neobejdete – video obsah algoritmus Instagramu aktuálně nejvíce protežuje. K nejsledovanějším typům obsahu se na Instagramu řadí příběhy, proto rozhodně zapojujte i ty. 

Co všechno můžete na Instagramu „postovat“:

  • Statické příspěvky s fotografií nebo grafikou
  • Carousely s až 20 fotografiemi nebo grafikami
  • Reels
  • Příběhy
  • Poznámky, které se zobrazí u vaší profilové fotografie na 24 hodin. Do poznámky můžete přidat text, hudbu nebo svou polohu.

Zaměřte se také na takzvané výběry příběhů, které slouží podobně jako menu na vašem webu a usnadňují tak sledujícím vyhledávání potřebných informací. Vytvořit si můžete například výběry:

  • s ukázkou vaší práce,
  • s nabídkou produktů a služeb,
  • zákulisními příspěvky,
  • představením vašeho týmu,
  • recenzemi od zákazníků.
Online školení o marketingu na Instagramu s notebookem a kávou na stole.

Nezapomeňte, že vizuální stránka sice hraje prim, ale bez správné textace příspěvek nepřinese žádoucí výsledky. V popiscích příspěvků pište krátké věty a text strukturujte do odstavců. Používejte také bodové seznamy pomocí smajlíků a vždy zakomponujte výzvu k akci. Přečtěte si všechny naše tipyvypilujte svůj copywriting na sociálních sítích k dokonalosti.

Chápeme, že vymýšlet a vytvářet obsah pro sociální sítě je náročné. Můžete si to však usnadnit zapojením umělé inteligence. Zkoukněte praktické školení, kde se naučíte využívat AI pro tvorbu obsahu na sociálních sítích – od vymýšlení nápadů po tvorbu textů, grafiky a videí. Nebo přenechte starost o sociální sítě druhým.

Svěřte správu sociálních sítí profesionálům

Nemáte čas věnovat se sociálním sítím naplno, ale chcete je pro své podnikání využívat? Ve Včelišti se vám o vše postaráme.

Tento článek byl naposledy aktualizován 26. 11. 2025. Původní článek vznikl 11. 10. 2023.

Oli má ve Včelišti na starost sociální sítě a copywriting. Svůj dar mluvit bez obtíží přenáší do psaného textu a příspěvků na sociálních sítích.

Aby vám už neutekla žádná marketingová novinka

Přihlaste se k odběru aktualit a užitečných rad a tipů z online marketingu od specialistů ze Včeliště.
Newsletter

Další příspěvky

Tablet s e-mailovou schránkou a upozorněním na nové zprávy
25. 11. 2025
Umělá inteligence nám v e-mailingu dokáže hodně usnadnit práci, zároveň nám však trochu hází […]
Přečíst článek
Notebook na stole s ikonami e-mailů, šálek kávy a smartphone, symbolizující e-mail marketing.
18. 11. 2025
SmartEmailing patří spolu s Ecomailem mezi nejznámější a nejpoužívanější české nástroje pro e-mail marketing. Oba […]
Přečíst článek
Laptop s grafickým zobrazením PPC kampaně a rukou ukazující na obrazovku.
5. 11. 2025
Lidé, kteří už vaši značku znají, se dají mnohem snadněji přesvědčit k nákupu či jiné […]
Přečíst článek

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Žádný komentář k zobrazení