Rychlost načítání webových stránek hraje stále důležitější roli v oblasti optimalizace pro vyhledávače (SEO) i…
Jak založit firemní účet na Instagramu
Pokud se dnes na některé ze sociálních sítí dělá byznys, pak je to bezpochyby Instagram. Ten se v posledních letech stal komplexní platformou, na které lidé sdílí svůj život, názory, inspiraci, vzdělávají sebe i ostatní, komunikují, baví se, ale také nakupují. Na Instagramu má účet asi třetina české populace, a proto není divu, že ho aktivně využívá i celá řada firem.
Prezentujte i vy svou značku na Instagramu a podpořte tak své podnikání. Poradíme vám, jak si během pár minut založit firemní účet, na kterém můžete ihned začít tvořit obsah.
První krok: Stáhněte si aplikaci a pusťte se do toho
Instagram je dostupný jak v mobilní, tak i v počítačové verzi. Abyste však měli přístup ke všem jeho funkcím, doporučujeme stáhnout si mobilní aplikaci. Po jejím otevření zvolte možnost Vytvořit nový účet, zadejte váš firemní e-mail nebo telefonní číslo a vyberte si uživatelské jméno. To by mělo být stejné jako na vašich dalších sociálních sítích, abyste sledujícím usnadnili vyhledávání vašich profilů na různých platformách. Zpravidla jsou uživatelská jména účtů stejná jako názvy firem – například u nás je to @vceliste.
V dalším kroku si pak vymyslete silné heslo. Instagram se vás při zakládání účtu pravděpodobně zeptá také na datum narození, jelikož zpočátku vytváříte osobní účet, který později přepnete na firemní. Vyplňte proto libovolné datum tak, aby váš věk vycházel na více než 18 let. Pokud se uvedete mladší, mohlo by vám hrozit zablokování účtu. Jako profilový obrázek pak nahrajte nejlépe logo vaší firmy.
Druhý krok: Přepněte účet na firemní
Nyní máte vytvořený instagramový účet, který je potřeba přepnout z osobního na firemní. Tento typ účtu vám dá přístup k užitečným statistikám, jako jsou informace o návštěvnosti vašeho profilu, dosahu vašich příspěvků, demografických údajích vašich sledujících a podobně. Firemní účet vám také zpřístupní možnost placených reklam. Kromě něj nabízí Instagram ještě účet Tvůrce, který je vhodný pro influencery, celebrity, umělce a zkrátka každého, kdo není firma.
Na svém profilu klikněte vpravo nahoře na tlačítko tří čárek, dále na Nastavení a soukromí. Poté klikněte na Typ a nástroje účtu, proklikejte se informačními texty, až se dostanete k výběru typu účtu. Následně už jen zvolte kategorii, která nejvíce odpovídá zaměření vašeho podnikání, a máte hotovo.
Třetí krok: Vyplňte profil tak, aby zaujal
Založením účtu to ale nekončí. Nezapomeňte vyplnit další náležitosti, které návštěvníkům profilu předají více informací o vaší firmě.
- Sepište krátké bio neboli popisek profilu, ve kterém stručně a výstižně řekněte, čemu se věnujete. Přidat můžete také emotikony nebo hashtagy.
- Přidejte na profil až 5 externích odkazů. Jedním z nich by měl být odkaz na vaše webové stránky, vybrané kategorie produktů, případně pak na blog nebo profily na dalších sociálních sítích. Pokud chcete do profilu zadat více odkazů, vytvořte si zdarma vlastní rozcestník v nástroji Linktree.
- Uveďte kontaktní e-mail, telefonní číslo a adresu, aby vaši potenciální zákazníci věděli, kde se na vás mohou obrátit.
Pro ochranu účtu před krádeží si zapněte dvoufázové ověření. Funkci najdete opět v Nastavení a soukromí, Centrum účtů, Hesla a zabezpečení a Dvoufázové ověření.
Čtvrtý krok: Přidejte instagramový účet do Meta Business Suite
Instagram (podobně jako Facebook) čím dál tím více omezuje organický, tedy neplacený dosah příspěvků z firemních účtů. Abyste svůj obsah dostali k co možná největšímu počtu uživatelů, neobejdete se bez placených reklam. Ty sice lze vytvářet přímo v aplikaci Instagram, ale tuto možnost vám nedoporučujeme.
Máte správně vyplněné Meta účty?
Stáhněte si zdarma checklist správného nastavení Meta účtů pro Facebook, Instagram a Meta Business Manager.
Pokud to s podnikáním na sociálních sítích myslíte vážně, založte si firemní účet v nástroji Meta Business Suite, propojte ho se svým instagramovým profilem a využívejte ho pro reklamy i další vychytávky. Přečtěte si, jak si založit účet v Meta Business Suite a co všechno nástroj umí.
V případě, že už svůj firemní účet v Business Suite máte, přejděte v levém sloupci do sekce Nastavení. V části Účty zvolte Instagramové účty a vpravo nahoře klikněte na Přidat instagramové účty. Přijměte smluvní podmínky a klikněte na tlačítko Zaregistrovat instagramový účet. Ve vyskakovacím okně se pak přihlaste ke svému novému instagramovému účtu, čímž ho přidáte k tomu v Business Suite.
Díky tomuto propojení budete moct v Business Suite:
- sledovat výsledky, jak si váš instagramový účet i obsah na něm vede,
- odpovídat na zprávy a komentáře z Instagramu,
- plánovat příspěvky nebo přidávat Stories,
- spouštět reklamy.
Pátý krok: Vylaďte obsah a pravidelně publikujte
Instagram stojí na vizuálně atraktivním obsahu. Připravte si proto kvalitní fotografie, videa a propracovanou infografiku, pomocí které upoutáte pozornost uživatelů. Obsah tvořte a publikujte pravidelně. Jedině tak dáte lidem důvod, aby váš firemní účet sledovali. Podívejte se na naše tipy, jaký obsah na Instagramu tvořit.
Abyste dosáhli hezky sladěného profilu, můžete si předem určit, v jakém pořadí budete který typ příspěvků sdílet. Instagram seskupuje příspěvky na profilu do trojic, a proto váš instagramový grid může vypadat například: fotka–grafika–video. Inspirovat se můžete třeba na Pinterestu.
Do budoucna se zaměřte i na zapojení takzvaných Výběrů příběhů. Ty mohou sloužit podobně jako menu na vašem webu a usnadnit tak sledujícím vyhledávání potřebných informací. Vytvořit si můžete například výběry:
- s ukázkou vaší práce,
- s nabídkou produktů a služeb,
- zákulisními příspěvky,
- představením vašeho týmu,
- recenzemi od zákazníků.
Nemáte čas věnovat se sociálním sítím naplno, ale chcete je pro své podnikání využívat? Ve Včelišti se vám o vše postaráme.
0 komentářů k zobrazení