skip to Main Content

6 důvodů, proč se na Facebooku a Instagramu vyplatí investovat do obsahu

Klienti se nás často ptají, proč by na sociálních sítích měli investovat i do obsahu. Vždyť jejich primárním cílem jsou konverze a logicky se nabízí především tvorba výkonnostních kampaní, tak na co je pravidelná tvorba a následná propagace obyčejných příspěvků, třeba v podobě článků nebo videí?

Ač by se na první pohled mohlo zdát, že článek, fotka nebo video na Facebooku a Instagramu přináší tak maximálně pár lajků, my si stále stojíme za tím, že obsah je král. A také, že by měl být vidět. Určitě tak doporučujeme plnit vaše firemní profily zajímavými příspěvky, které můžete čas od času podpořit alespoň menší částkou. Proč? Tady je šest důvodů. 

1. Získáte nové uživatele do remarketingových okruhů

Pro řadu klientů je tím nejdůležitějším důvodem rozšiřování remarketingových okruhů (což je zároveň náš nejpádnější argument). Pokud propagujeme zajímavý článek z blogu a správně zacílíme reklamu, získáme stovky, a někdy dokonce i tisíce nových návštěvníků doslova za pár korun. Tito návštěvníci se při správném použití Meta pixelu samozřejmě zapíšou do našich remarketingových okruhů a my na ně při další příležitosti můžeme zacílit i výkonnostní kampaň. Protože už o nás uživatel slyšel, je větší pravděpodobnost, že na odkaz klikne a třeba i koupí náš produkt, díky čemuž získáme nového zákazníka. 

2. Algoritmus bude rád, že se u vás něco děje – a odmění vás lepšími výsledky

Facebook i Instagram při nabízení reklam v aukci upřednostňuje stránky, které jsou aktivní i jinak než jen prostřednictvím reklam. Pokud tedy svou stránku používáte pouze pro placenou inzerci a váš feed zeje prázdnotou, může se to projevit na dosahu vaší reklamy a samozřejmě i na ceně za její výsledky. Tyto restrikce samozřejmě nemusí být obrovské, bez nich to však bude o poznání lepší. 

3. Aktivní stránka je pro uživatele atraktivnější

Všechny sociální sítě mají radost, když se na nich něco děje. Aktivní stránka nebo profil (který má počet sledujících alespoň v řádu stovek) plný příspěvků se spoustou komentářů a reakcí je určitě atraktivnější i pro uživatele. Taková stránka totiž působí mnohem důvěryhodněji, což se zase může projevit i na výsledcích výkonnostních kampaní. 

4. Budujete povědomí o své značce

Obě platformy jsou plné uživatelů, kteří se nacházejí v různých fázích nákupního procesu. Někdo má o vaše produkty či služby zájem hned, jiný je možná bude potřebovat až v budoucnu. Pokud na něj ale svým obsahem zacílíte už teď, zapíšete se nesmazatelně do jeho paměti. Až se pak za pár měsíců začne o dané produkty či služby aktivně zajímat a „vyskočí“ na něj vaše reklama, už bude dobře vědět, odkud vítr vane.

Tady zkrátka platí, že obsahový marketing je často běh na dlouhou trať. Pokud ale vytrváte a zainvestujete svůj čas i finanční prostředky do podchycení všech fází nákupního procesu, brzy můžete začít sklízet zasloužené ovoce. 

5. Zvyšujete organický dosah svých příspěvků

Neexistuje příliš zákazníků, kteří budou aktivně sdílet váš reklamní příspěvek na koupi sekačky (i když samozřejmě záleží na tom, jak kreativní vaše reklama bude). Pokud ale připravíte článek o tom, jak vybrat vhodnou sekačku, nebo natočíte video s představením různých typů sekaček, už se asi sdílení, a tedy i organického šíření příspěvků, dočkáte

6. Uživatelé vás nebudou nenávidět

Nenávidět už je možná trochu silné slovo, ale… Všichni jsme určitě zaznamenali kauzu týkající se reklamních kampaní některých módních velikánů, jako jsou například About You nebo Zalando. Tyto e-shopy se rozhodly pro ohromnou reklamní kampaň a asi existuje jen velmi málo lidí (nebo minimálně žen), kteří jejich reklamu alespoň jednou neviděli. Reakce na sociálních sítích byly minimálně rozporuplné.

Co tím chceme říct, je, že když zvolíte jen výkonnostní marketing a budete uživatelům ukazovat prodejní reklamy stále dokola, dříve či později je pravděpodobně začnete trochu štvát. Pokud ale prodejní reklamy proložíte zajímavými články, videi nebo třeba pěknými grafikami, určitě si lépe získáte důvěru a náklonnost fanoušků

Už vidíte ten benefit obsahového marketingu? My jsme zkrátka přesvědčeni, že jde ruku v ruce s marketingem výkonnostním a že jeden bez druhého nemůže fungovat – nebo alespoň ne tak dobře, jako to umí společně.

Tento článek byl naposledy aktualizován 11. 10. 2023 Oldřiškou Hradcovou. Původní článek vznikl 22. 10. 2019.

 

S obsahem i výkonnostním marketingem rádi pomůžeme

Potřebujete jen pár rad, marketingový plán nebo rovnou hledáte někoho, kdo si to celé vezme na starost? Jsme tady pro vás!

Sdílejte:

Oli připravuje obsah na sociální sítě, spravuje klientům firemní profily, nastavuje a optimalizuje inzerci na Meta a dalších platformách a píše texty.

0 komentářů k zobrazení

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back To Top