skip to Main Content

Optimalizujte správně: Mikrostránky, které jsou vidět a uživatelé je milují

Pokud tvoříte mikrostránky za účelem prodeje nějaké služby (produktu), určitě potřebujete být vidět. K tomu, aby vaše stránky byly vidět v neplaceném vyhledávání, je potřeba se zaměřit na SEO.

„Co je SEO? Je to technika úpravy webových stránek nebo také optimalizace tak, aby vaše stránky byly v neplaceném vyhledávání upřednostňovány oproti jiným ve stejném konkurenčním prostředí. Součástí SEO jsou různé technické úpravy a doplnění obsahu přímo na vašem webu.“

Přinášíme vám stručný návod, na co se zaměřit při optimalizaci mikrostránek:

Před samotným vytvořením mikrostránek myslete na několik doporučení.

1) Před vytvořením webu

  • Zvolení správné domény (volte raději krátký a výstižný název bez pomlček, klíčová slova řešit nemusíte). Volnost domény zjistíte na Domeny.cz.
  • Vyberte si dobrého poskytovatele pro hosting (Např. Wedos, Savana)
  • Nastavte správně DNS servery, zabezpečení a další parametry (při špatném nastavení vám nebudou fungovat některé pluginy a aktualizace)

2) Vytvoření webu

  • Nainstalujte web (doporučujeme např. WordPress, protože je jednoduchý a nejvíce rozšířený)
  • Vyberte si vhodnou šablonu (která se vám líbí a splňuje všechny požadavky moderního webu: responsivní, UX friendly, jednoduchá, česká lokalizace, aktuální pro pluginy)

wordpress

3) Základní nastavení (následující doporučení platí pro WordPress)

4) Tvorba mikrostránky

Při tvorbě stránek vycházejte z analýzy klíčových slov (ať víte, co návštěvníky zajímá a co na internetu hledají)

Pro každou stránku správně nastavte:

  • Url (měla by obsahovat klíčové slovo v jednoduchém tvaru: www.domana.cz/klicove-slovo)
  • Title (do 60 znaků, na začátek dejte klíčové slovo a přidejte výzvu k akci, na konec přidejte brand). Více o tom, jak psát poutavé titulky.
  • Př: Zálesácké nože – dva za cenu jednoho! | noze.cz
  • Description (120 -150 znaků, Krátce 1-2 větami představte vaši stránku a nalákejte na kliknutí, nezapomeňte na klíčová slova). Více o meta description
  • Př: Zálesácké nože pro opravdové muže. Nože jsou nerezové, téměř nezničitelné a nyní u nás koupíte dva nože za cenu jednoho, tak neváhejte!
  • Nastavte tagy (vyberte všechna související témata a klíčová slova, důležité není množství ale relevance. Vybírejte takové, které přímo souvisí s tématem)

description

5) Úprava obsahu

Jakmile máte napsaný text pro danou stránku, zkontrolujte následující:

  • Klíčová slova (text obsahuje dostatečný počet klíčových slov různých tvarů, pádů, synonym a souvisejících výrazů. V žádném případě neopakujte v textu dokola stejná klíčová slova, bylo by to hodnoceno vyhledávačem jako spam), zkuste zapojit vhodné long tail výrazy, Více o tom, jak využít long tail.
  • Nadpisy (rozdělte text na jednotlivé podkapitoly s nadpisy, dodržujte hierchickou strukturu, cílem je zpřehlednit text uživateli)
  • Odstavce (dělejte krátké odstavce, které usnadní orientaci v textu)
  • Obrázky (vkládejte obrázky a nezapomeňte vyplnit parametry: title, description a ALT, k obrázku nezapomeňte přidat popis). Více v článku o alternativním popisu ALT.
  • Videa (stejné jako u obrázku, dejte si však pozor na velikost videa i obrázků – neměly by zabírat příliš mnoho místa na disku). Psali jsme také o tom, jak optimalizovat videa.

6) Jak používat odkazy

Odkazy jsou natolik důležité, že je raději popíšu samostatně:

  • Interní odkazy (snažte se na každé stránce odkazovat na všechna související témata, cílem je lépe provázat web a ukázat uživateli další zajímavé související stránky vašeho webu). O tom jak správně prolinkovat stránky odkazy.
  • Externí odkazy (odkazujte také na externí nekonkurenční zdroje, používejte atribut „no follow“, vybírejte pouze zdroje informačně přínosné a minimálně kvalitnější, než je vaše stránka)
  • Snažte se text odkazů (anchor text) nazvat tak, aby byl maximálně výstižný a pochopitelný
  • Např. Když chci odkázat na článek „Vybíráme pro vás nejlepší nože pro zálesáky v roce 2015, odkaz by mohl být např: Nejlepší nože pro zálesáky 2015
  • Odkazujte na různé zdroje, tím se zvýší důvěryhodnost vašeho webu a propojenost s dalším obsahem.

článek

7) Zveřejnění článku

Jakmile máte nastavené všechny SEO parametry (zde si můžete zkontrolovat při SEO analýze), můžete se pustit do účinné propagace, ale o tom zase více v dalším článku.

Vytvořit mikrostránky se může zdát jako celkem jednoduché řešení, které zvládne každý. Opak je však pravdou, mnoho chyb můžete udělat hned na začátku při nastavení DNS, zabezpečení, nebo u špatně zvolených parametrů.

Může se vám pak snadno stát, že nebudou fungovat některé pluginy, což vám zkomplikuje situaci při dalších úpravách pro SEO a UX. Budete mít sice funkční web, ale vyhledávače či uživatelé ho budou ignorovat.

V případě že si nevíte rady s vytvořením skvěle optimalizované mikrostránky, rádi vám pomůžeme.

Mít optimalizovanou stránku pro uživatele i vyhledávače je důležité. Ale co když to nestačí? Chcete přece prodávat? Stáhněte si náš e-book, kde se dozvíte více.

Sdílejte:

Zakladatel projektu Včeliště. Pracuje na mnoha českých i zahraničních projektech, pro které zajišťuje optimalizaci pro vyhledávače.

0 komentářů k zobrazení

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back To Top