Pokud tvoříte mikrostránky za účelem prodeje nějaké služby (produktu), určitě potřebujete být vidět. K tomu, aby vaše stránky byly vidět v neplaceném vyhledávání, je potřeba se zaměřit na SEO.
„Co je SEO? Je to technika úpravy webových stránek nebo také optimalizace tak, aby vaše stránky byly v neplaceném vyhledávání upřednostňovány oproti jiným ve stejném konkurenčním prostředí. Součástí SEO jsou různé technické úpravy a doplnění obsahu přímo na vašem webu.“
Přinášíme vám stručný návod, na co se zaměřit při optimalizaci mikrostránek:
Před samotným vytvořením mikrostránek myslete na několik doporučení.
1) Před vytvořením webu
Zvolení správné domény (volte raději krátký a výstižný název bez pomlček, klíčová slova řešit nemusíte). Volnost domény zjistíte na Domeny.cz.
Vyberte si dobrého poskytovatele pro hosting (Např. Wedos, Savana)
Nastavte správně DNS servery, zabezpečení a další parametry (při špatném nastavení vám nebudou fungovat některé pluginy a aktualizace)
2) Vytvoření webu
Nainstalujte web (doporučujeme např. WordPress, protože je jednoduchý a nejvíce rozšířený)
Vyberte si vhodnou šablonu (která se vám líbí a splňuje všechny požadavky moderního webu: responsivní, UX friendly, jednoduchá, česká lokalizace, aktuální pro pluginy)
3) Základní nastavení (následující doporučení platí pro WordPress)
Stáhněte si plugin pro nastavení základních SEO parametrů (např. Yoast plugin), mezi které patří:
Sitemap.xml (automaticky generuje všechny stránky webu s aktualizací)
Př: Zálesácké nože – dva za cenu jednoho! | noze.cz
Description (120 -150 znaků, Krátce 1-2 větami představte vaši stránku a nalákejte na kliknutí, nezapomeňte na klíčová slova). Více o meta description
Př: Zálesácké nože pro opravdové muže. Nože jsou nerezové, téměř nezničitelné a nyní u nás koupíte dva nože za cenu jednoho, tak neváhejte!
Nastavte tagy (vyberte všechna související témata a klíčová slova, důležité není množství ale relevance. Vybírejte takové, které přímo souvisí s tématem)
5) Úprava obsahu
Jakmile máte napsaný text pro danou stránku, zkontrolujte následující:
Klíčová slova (text obsahuje dostatečný počet klíčových slov různých tvarů, pádů, synonym a souvisejících výrazů. V žádném případě neopakujte v textu dokola stejná klíčová slova, bylo by to hodnoceno vyhledávačem jako spam), zkuste zapojit vhodné long tail výrazy, Více o tom, jak využít long tail.
Nadpisy (rozdělte text na jednotlivé podkapitoly s nadpisy, dodržujte hierchickou strukturu, cílem je zpřehlednit text uživateli)
Odstavce (dělejte krátké odstavce, které usnadní orientaci v textu)
Obrázky (vkládejte obrázky a nezapomeňte vyplnit parametry: title, description a ALT, k obrázku nezapomeňte přidat popis). Více v článku o alternativním popisu ALT.
Videa (stejné jako u obrázku, dejte si však pozor na velikost videa i obrázků – neměly by zabírat příliš mnoho místa na disku). Psali jsme také o tom, jak optimalizovat videa.
6) Jak používat odkazy
Odkazy jsou natolik důležité, že je raději popíšu samostatně:
Interní odkazy (snažte se na každé stránce odkazovat na všechna související témata, cílem je lépe provázat web a ukázat uživateli další zajímavé související stránky vašeho webu). O tom jak správně prolinkovat stránky odkazy.
Externí odkazy (odkazujte také na externí nekonkurenční zdroje, používejte atribut „no follow“, vybírejte pouze zdroje informačně přínosné a minimálně kvalitnější, než je vaše stránka)
Snažte se text odkazů (anchor text) nazvat tak, aby byl maximálně výstižný a pochopitelný
Např. Když chci odkázat na článek „Vybíráme pro vás nejlepší nože pro zálesáky v roce 2015, odkaz by mohl být např: Nejlepší nože pro zálesáky 2015
Odkazujte na různé zdroje, tím se zvýší důvěryhodnost vašeho webu a propojenost s dalším obsahem.
Vytvořit mikrostránky se může zdát jako celkem jednoduché řešení, které zvládne každý. Opak je však pravdou, mnoho chyb můžete udělat hned na začátku při nastavení DNS, zabezpečení, nebo u špatně zvolených parametrů.
Může se vám pak snadno stát, že nebudou fungovat některé pluginy, což vám zkomplikuje situaci při dalších úpravách pro SEO a UX. Budete mít sice funkční web, ale vyhledávače či uživatelé ho budou ignorovat.
V případě že si nevíte rady s vytvořením skvěle optimalizované mikrostránky, rádi vám pomůžeme.
Mít optimalizovanou stránku pro uživatele i vyhledávače je důležité. Ale co když to nestačí? Chcete přece prodávat? Stáhněte si náš e-book, kde se dozvíte více.
Josef v roce 2012 založil marketingovou agenturu Včeliště a dnes vede tým marketérů a stará se o jeho chod. Moderuje také akci Kafe a marketing a věnuje se vzdělávání a prezentování na konferencích. Na kontě má dvě knihy o obsahovém marketingu a desítky marketingových strategií pro klienty Včeliště.
Aby vám už neutekla žádná marketingová novinka
Přihlaste se k odběru aktualit a užitečných rad a tipů z online marketingu od specialistů ze Včeliště.
Díky cookies vám můžeme zobrazovat obsah tak, jak jsme to naplánovali. Zároveň nám díky souhlasu pomáháte vylepšovat náš web i služby.
Funkční
Vždy aktivní
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistické
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketingové
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Žádný komentář k zobrazení