Skvělý obsah sám o sobě nestačí. Klíčem k úspěšnému obsahovému marketingu je důkladná příprava a…
Optimalizujte správně: Mikrostránky, které jsou vidět a uživatelé je milují
Pokud tvoříte mikrostránky za účelem prodeje nějaké služby (produktu), určitě potřebujete být vidět. K tomu, aby vaše stránky byly vidět v neplaceném vyhledávání, je potřeba se zaměřit na SEO.
„Co je SEO? Je to technika úpravy webových stránek nebo také optimalizace tak, aby vaše stránky byly v neplaceném vyhledávání upřednostňovány oproti jiným ve stejném konkurenčním prostředí. Součástí SEO jsou různé technické úpravy a doplnění obsahu přímo na vašem webu.“
Přinášíme vám stručný návod, na co se zaměřit při optimalizaci mikrostránek:
Před samotným vytvořením mikrostránek myslete na několik doporučení.
1) Před vytvořením webu
- Zvolení správné domény (volte raději krátký a výstižný název bez pomlček, klíčová slova řešit nemusíte). Volnost domény zjistíte na Domeny.cz.
- Vyberte si dobrého poskytovatele pro hosting (Např. Wedos, Savana)
- Nastavte správně DNS servery, zabezpečení a další parametry (při špatném nastavení vám nebudou fungovat některé pluginy a aktualizace)
2) Vytvoření webu
- Nainstalujte web (doporučujeme např. WordPress, protože je jednoduchý a nejvíce rozšířený)
- Vyberte si vhodnou šablonu (která se vám líbí a splňuje všechny požadavky moderního webu: responsivní, UX friendly, jednoduchá, česká lokalizace, aktuální pro pluginy)
3) Základní nastavení (následující doporučení platí pro WordPress)
- Stáhněte si plugin pro nastavení základních SEO parametrů (např. Yoast plugin), mezi které patří:
- Sitemap.xml (automaticky generuje všechny stránky webu s aktualizací)
- Robots.txt (Měl by obsahovat specifikaci url sitemapy: Sitemap: http://www.domena.cz/sitemap.xml)
- Nastavte jednoduchý tvar adres (www.domena.cz/nazev-clanku, místo dlouhých adres www.domena.cz/kategorie/podkategorie/nazev-clanku)
- Stáhněte si plugin pro zvýšení rychlosti stránek a zabezpečení webu (doporučuji použít např. W3 total cache, WP optimize, Wordfence Security.)
4) Tvorba mikrostránky
Při tvorbě stránek vycházejte z analýzy klíčových slov (ať víte, co návštěvníky zajímá a co na internetu hledají)
Pro každou stránku správně nastavte:
- Url (měla by obsahovat klíčové slovo v jednoduchém tvaru: www.domana.cz/klicove-slovo)
- Title (do 60 znaků, na začátek dejte klíčové slovo a přidejte výzvu k akci, na konec přidejte brand). Více o tom, jak psát poutavé titulky.
- Př: Zálesácké nože – dva za cenu jednoho! | noze.cz
- Description (120 -150 znaků, Krátce 1-2 větami představte vaši stránku a nalákejte na kliknutí, nezapomeňte na klíčová slova). Více o meta description
- Př: Zálesácké nože pro opravdové muže. Nože jsou nerezové, téměř nezničitelné a nyní u nás koupíte dva nože za cenu jednoho, tak neváhejte!
- Nastavte tagy (vyberte všechna související témata a klíčová slova, důležité není množství ale relevance. Vybírejte takové, které přímo souvisí s tématem)
5) Úprava obsahu
Jakmile máte napsaný text pro danou stránku, zkontrolujte následující:
- Klíčová slova (text obsahuje dostatečný počet klíčových slov různých tvarů, pádů, synonym a souvisejících výrazů. V žádném případě neopakujte v textu dokola stejná klíčová slova, bylo by to hodnoceno vyhledávačem jako spam), zkuste zapojit vhodné long tail výrazy, Více o tom, jak využít long tail.
- Nadpisy (rozdělte text na jednotlivé podkapitoly s nadpisy, dodržujte hierchickou strukturu, cílem je zpřehlednit text uživateli)
- Odstavce (dělejte krátké odstavce, které usnadní orientaci v textu)
- Obrázky (vkládejte obrázky a nezapomeňte vyplnit parametry: title, description a ALT, k obrázku nezapomeňte přidat popis). Více v článku o alternativním popisu ALT.
- Videa (stejné jako u obrázku, dejte si však pozor na velikost videa i obrázků – neměly by zabírat příliš mnoho místa na disku). Psali jsme také o tom, jak optimalizovat videa.
6) Jak používat odkazy
Odkazy jsou natolik důležité, že je raději popíšu samostatně:
- Interní odkazy (snažte se na každé stránce odkazovat na všechna související témata, cílem je lépe provázat web a ukázat uživateli další zajímavé související stránky vašeho webu). O tom jak správně prolinkovat stránky odkazy.
- Externí odkazy (odkazujte také na externí nekonkurenční zdroje, používejte atribut „no follow“, vybírejte pouze zdroje informačně přínosné a minimálně kvalitnější, než je vaše stránka)
- Snažte se text odkazů (anchor text) nazvat tak, aby byl maximálně výstižný a pochopitelný
- Např. Když chci odkázat na článek „Vybíráme pro vás nejlepší nože pro zálesáky v roce 2015, odkaz by mohl být např: Nejlepší nože pro zálesáky 2015
- Odkazujte na různé zdroje, tím se zvýší důvěryhodnost vašeho webu a propojenost s dalším obsahem.
7) Zveřejnění článku
Jakmile máte nastavené všechny SEO parametry (zde si můžete zkontrolovat při SEO analýze), můžete se pustit do účinné propagace, ale o tom zase více v dalším článku.
Vytvořit mikrostránky se může zdát jako celkem jednoduché řešení, které zvládne každý. Opak je však pravdou, mnoho chyb můžete udělat hned na začátku při nastavení DNS, zabezpečení, nebo u špatně zvolených parametrů.
Může se vám pak snadno stát, že nebudou fungovat některé pluginy, což vám zkomplikuje situaci při dalších úpravách pro SEO a UX. Budete mít sice funkční web, ale vyhledávače či uživatelé ho budou ignorovat.
V případě že si nevíte rady s vytvořením skvěle optimalizované mikrostránky, rádi vám pomůžeme.
Mít optimalizovanou stránku pro uživatele i vyhledávače je důležité. Ale co když to nestačí? Chcete přece prodávat? Stáhněte si náš e-book, kde se dozvíte více.
0 komentářů k zobrazení