Marketingová persona je detailní popis fiktivní osoby, která by mohla být vaším typickým zákazníkem. Persony…
Jak na e-shop, který zákazníkům přiroste k srdci? Naplňte ho skvělým obsahem
E-shopů je na české scéně nespočet. Kolik je ale skvělých e-shopů – těch, na které se rádi vracíte? Na kterých nakupujete s dobrým pocitem, že jste podpořili sympatickou a smysluplnou značku? Nedivíme se, pokud vám na ně stačily prsty jedné ruky. Víme ale, jak se mezi ně může zařadit i váš e-shop.
Popisek produktu vypilujte k dokonalosti
Na co myslet při psaní popisku produktu, jak by měl vypadat a na co si dát pozor?
Víte, pro koho píšete? Znáte-li svého ideálního zákazníka a umíte s ním vhodně komunikovat (nastavili jste si ideální „tone of voice“), máte z poloviny vyhráno. Teď už stačí jenom převtělit se do vaší persony. Pro jaký produkt si k vám přišla a proč?
Martinus.cz zná svého cílového zákazníka jako své boty knihy.
Zdroj: www.martinus.cz
Proč si má zákazník objednat právě váš produkt? V popisku produktu zmiňte nejen jeho vlastnosti a základní parametry, ale především přínosy pro zákazníka. Jak se mu změní život, až výrobek doputuje do jeho rukou? Jak se bude cítit nebo v čem mu pomůže?
Nechte srdce zákazníka vzplanout pro váš produkt. Vaším úkolem je vzbudit v člověku pocit, že bez vašeho produktu bude jeho život až příliš stejný, jednotvárný. Díky vám se může změnit – samozřejmě k lepšímu.
Pachamama.cz to ví velmi dobře. Ujistí vás, že vám bude oblečení nejen slušet, ale budete se v něm cítit fantasticky.
Zdroj: www.pachamama.cz
Formátování je půl úspěchu. Usnadněte zákazníkovi čtení, pište přehledně a formátujte. Popiskům, které prodávají, nechybí titulek, krátké úderné odstavce, výčty. Tučně zvýrazněte jen to, co by zákazník skutečně neměl přehlédnout.
Prošmejděte konkurenční weby a odlište se. Buďte jiní než ostatní. Proč má zákazník nakoupit u vás, a ne u konkurence? Neváhejte začít právě návštěvou konkurenčních e-shopů – pomůže vám uvědomit si vaši jedinečnost. Inspirujte se (ale nekopírujte), poučte se z jejich přešlapů, miřte výš.
Pište srozumitelně. Zákazník by neměl tápat, co jste chtěli obsahem říct. Srozumitelnost je jednou z nejdůležitějších zásad při psaní prodejních textů. Naštěstí neexistuje rovnítko mezi srozumitelností a nudou. Nebojte se zapojit kreativitu a okořenit své popisky špetkou humoru nebo nadsázky. Je ale bezpodmínečně nutné znát chutě cílového zákazníka a s kořením to nepřepísknout.
Rybizak.cz se toho nebojí – a jeho cílová skupina nakupuje, až se jí od platební karty práší.
Zdroj: www.rybizak.cz
Popisky nekopírujte. Opečujte každý text u jednotlivých produktů zvlášť, byť jsou si podobné. Ať je každý popisek originál. Šplhnete si nejen u všímavých zákazníků, ale jako bonus také u vyhledávačů.
Dejte si pozor na pravopis a stylistiku. Pokud povoláte do akce profesionálního korektora, budete překvapeni, kolik chyb, o kterých jste možná ani netušili, ve vašich textech objeví. Chybu může samozřejmě udělat každý – i profesionální copywriteři by mohli vyprávět. Je ale dobré o ní vědět a příště se jí vyvarovat. Že ji přehlédnete vy, neznamená, že ji přehlédne i váš zákazník. A aby mohl vašemu produktu a značce důvěřovat, je nutné se prezentovat bezchybnými texty – přes to zkrátka nejede vlak.
Popisky kategorií – mají smysl, nebo to jde i bez nich?
Znáte ten pocit, když zabloudíte v obchodním centru? V e-shopu se vám to může snadno přihodit taky. Popisky kategorií tu slouží především k tomu, aby se zákazník zorientoval, kde se právě nachází. Nemusíte se příliš rozepisovat. Pokud už ale z tohoto popisku naladíte zákazníka na vaši vlnu a dáte mu najevo, že je u vás správně, zboží už si cestu do jeho košíku najde téměř samo. Tak jako třeba na Zootu:
Zdroj: www.zoot.cz
Proč blog perfektně doplní váš e-shop
Blog zvyšuje v očích zákazníka vaši profesionalitu. Máte zde prostor věnovat se svému tématu do hloubky a dokázat, že jste profík ve svém oboru, že se na vás zákazník může spolehnout a že jste tu pro něj.
Nevešlo se něco na stránku O nás nebo k popiskům produktů? Blog je ideálním místem, kde se můžete dosyta rozepsat. Dejte návštěvníkovi to, pro co si sem přišel: radu, řešení, odpovědi na otázky, které ho pálí, zábavu, zajímavé informace. Nebo všechno dohromady. Inspirovat se můžete se našimi 9 radami pro dokonalé články na blogu.
Díky přibývajícím hodnotným článkům (a klíčovým slovům v nich obsažených) se začnete ve výsledcích vyhledávání umisťovat na více frází a lidé vás snadněji najdou. A – budete-li se držet našich doporučení – hned tak neodejdou. Obzvláště pokud je v závěru každého blogového příspěvku vyzvete k akci, která se nedá odmítnout.
Příběh vaší značky na stránce O nás
Jak na jedinečnou stránku O nás by se dalo shrnout jednoduše: méně klišé a víc srdíčka. Opravdu není nutné začínat vždy rokem založení firmy. Mnohem zajímavější, než kdy vaše firma vznikla, je PROČ. Vyprávějte. Příběhy fungovaly a budou fungovat vždycky. Nechte zákazníka nahlédnout do zákulisí. Přidejte fotky, představte členy týmu, sdílejte hodnoty vaší značky.
Zdroj: www.svet-mineralu.cz
Podělte se o to, co je pro vás důležité a s čím pomáháte zákazníkům – pro návštěvníka vašeho webu je příjemné, že věnujete na (tak trochu sebestředné) stránce O nás pozornost i jemu. V závěru nezapomeňte na výzvu k akci – jinak jste se s textem mazlili zbytečně.
Jak na e-shop z hlediska SEO
Alfou a omegou je krátký a výstižný titulek každé stránky, který ve vyhledávači naláká k návštěvě vašeho webu. Omrkněte titulky konkurence – ve většině případů si budou velmi podobné. To je pro vás skvělá příležitost vystoupit z davu. Prodáváte-li lednice, nemusíte použít jen krátký titulek „Lednice“, jako to jistě udělala většina vašich konkurentů. Zkuste to jinak, ale to nejdůležitější (název produktu) ponechte na začátku. Stačí k titulku přidat něco navíc: „Lednice skladem“ nebo „Lednice s doručením do zítřejšího dne“.
Vsaďte na sílu meta titulku. Jde o krátký text, který se ve vyhledávačích zobrazuje pod titulkem. Snažte se v něm využít hlavní klíčové slovo pro danou podstránku. Když totiž někdo toto klíčové slovo vyhledává, Google i Seznam jej v meta popisku tučně zvýrazní. Uživatele tak přesvědčíte, že ve vašem e-shopu najde přesně to, co hledá.
Z analýzy klíčových slov také například zjistíte, že se nehledají pouze „lednice“, ale také třeba „lednice s levým otevíráním“ nebo „černé lednice“. Podle toho vytvořte vhodnou strukturu na vašem e-shopu. Můžete využít jak kategorie, tak filtraci. Pro některé kombinace vlastností produktu využijete spíše kategorie, pro jiné se vám bude hodit filtrace. Po použití filtru nebo kombinace filtrů musí v takovém případě existovat samostatná podstránka, u které si můžete upravit popisek, nadpis atd.
Využívejte strukturovaná data. Díky nim budou vyhledávače přesně vědět, co je cena, co je popis produktu, jaká je dostupnost zboží nebo hodnocení zákazníků. Jako průvodce vám může posloužit tento zevrubný návod.
Fotografie, obrázky, videa. E-shop potřebuje kvalitní vizuální obsah
Dejte si záležet na kvalitě fotografií i videí a vyhněte se fotkám z fotobank. Důvod je prostý: e-shopy, které obsahují totožné produktové fotografie, budou pro zákazníka nejen snadno zapomenutelné, ale pravděpodobně také nedůvěryhodné. I v tomto případě, stejně jako při šperkování popisků produktu, buďte originální a osobní. Odlište se.
Jaké fotografie, obrázky a videa využívá vaše konkurence? Buďte o krok napřed. Vyfoťte produkt přímo při jeho reálném použití, připojte instruktážní video a třeba i video referenci – a máte vyhráno. Vlastní vizuální obsah má navíc tu výhodu, že ho můžete libovolně recyklovat: fotky i videa se vám budou hodit pro další propagaci, například na sociálních sítích nebo v newsletterech. A nezapomeňte: obrázek řekne více než 1 000 slov – a jedna vteřina videa analogicky 24 000 až 60 000 slov. 🙂
Které e-shopy patří mezi vaše srdcovky a proč? Podělte se s námi v komentářích.
0 komentářů k zobrazení