skip to Main Content
Jak Implementovat Strukturovaná Data A Co Vám To Z Hlediska SEO Přinese

Jak implementovat strukturovaná data a co vám to z hlediska SEO přinese

Sdílejte:

Strukturovaná data pomáhají vyhledávačům lépe porozumět struktuře obsahu vašeho webu či e-shopu. Je to skvělá příležitost, jak vyhledávačům poskytnout nejen text, ale zároveň i význam dané informace. Pokud máte například na webu uvedenou cenu za produkt 560 Kč, tak z pohledu robota se jedná o text a číslice. Strukturovanými daty mu ale poradíte, že jde o cenu.

Usnadněte práci robotům

Díky správně nastaveným strukturovaným datům pomůžete robotům pochopit význam těchto dat. Strukturovaná data umožní zviditelnit váš web a přivést na něj více zákazníků. A čím vyšší CTR, tím větší motivace pro vyhledávač, aby vás zobrazoval výše ve výsledcích vyhledávání, protože vidí, že se jedná o relevantní výsledek vyhledávání, na který lidé klikají.

Strukturovaná data pomocí Schema.org

Projekt Schema.org vznikl na základě spolupráce společností Google, Microsoft a Yahoo. Cílem této spolupráce bylo zlepšit web tím, že bude vytvořeno jednotné schéma pro označování dat ve stránkách.

Vybraná schémata je poté nutné zahrnout do zdrojového kódu stránky. Data můžete implementovat pomoci několika formátů, ale i samotným Googlem je doporučováno implementovat data pomocí JavaScript Object Notation for Linked Data (JSON-LD). Více se o těchto formátech můžete dočíst například zde.

S jakými strukturovanými daty se setkáváme nejčastěji a jak je implementovat?

Nejčastěji se označují těmito daty následující informace:

  • Organizace
  • Články
  • Události
  • Produkty
  • Osoby
  • Místa
  • Pracovní nabídky
  • Recepty

Kompletní informace o možnostech naleznete na stránce Schema.org. Níže si přiblížíme několik typů strukturovaných dat včetně jejich návrhu pro implementaci.

Strukturovaná data Organizace

Tady je vhodné zahrnout název firmy, kontakt, adresu, e-mail, VAT ID, logo, obrázek organizace a URL. Veškerou dokumentaci najdete zde: http://schema.org/Organization. Níže je příklad, jak může vypadat například vnoření informace o vašem logu pomocí strukturovaných dat organizace.

Označení pro přidání loga:

<script type="application/ld+json">
{
"@context": "http://schema.org",
"@type": "Organization",
"url": "http://www.vase-stranka.cz/",
"logo":" http://www.vasestranka.cz/url-adresa-vaseho-loga.jpg "}
</script>

Takto poté může vypadat výsledek vyhledávání v případě, že správně označíme informace o organizaci (knowledge graph zobrazující se po pravé straně):

Do strukturovaných dat Organizace zahrňte název firmy, kontakt, adresu, e-mail, VAT ID, logo, obrázek organizace a URL.

Chcete mít jistotu, že implementujete strukturovaná data správně?

Pokud si nevíte rady nebo jen chcete s implementací strukturovaných dat pomoci, my ve Včelišti se o to postaráme. Vytvoříme vhodný návrh strukturovaných dat pro vaše stránky, případně vám zpracujeme i kompletní SEO analýzu.

Strukturovaná data Produkt

Mezi často využívaná strukturovaná data patří data produktů. Zde můžete označit například cenu, barvu, obrázek, dostupnost, hodnocení aj.

Jak může vypadat označení pro přidání produktu:

<script type="application/ld+json">
{
"@context": "http://schema.org",
"@type": "Product",
"name": "Dell XPS 13 (9370) Touch stříbrný",
"description": "Ultrabook - Intel Core i7 8550U Kaby Lake Refresh, 13.3&quot; LED dotykový UHD 3840x2160, RAM 16GB LPDDR3, Intel UHD Graphics 620, SSD PCIe 512GB, WiFi 802.11ac, Bluetooth, HD webkamera, čtečka karet, čtečka otisků prstů, USB-C Thunderbolt 3, podsvícená klávesnice, Windows 10 Home 64bit (NBD On-Site)",
"image": "https://cdn.alza.cz/ImgW.ashx?fd=f10&cd=ADC821s44",
"aggregateRating": {
"@type": "AggregateRating",
"ratingValue": "5.0",
"ratingCount": "1"
},
"offers": {
"@type": "Offer",
"priceCurrency": "CZK",
"price": "49990",
"itemCondition": "http://schema.org/NewCondition",
"availability": "http://schema.org/InStock"
}
}</script>

Výsledek vyhledávání může poté vypadat takto:

Ve strukturovaných datech Produkt označte například cenu, barvu, obrázek, dostupnost a hodnocení.

Strukturovaná data Lokální byznys

Tato strukturovaná data vložte na stránky kontaktů pobočky. Do strukturovaných dat vnořte například tyto informace: adresa, otevírací hodiny, kontakty (e-mail, telefon, logo). Doporučujeme zde také propojení s My Business mapou od Googlu. Více informací o nich najdete na http://schema.org/LocalBusiness.

Jak vypadá výsledek vyhledávání v případě lokálního byznysu, můžete vidět zde (Google v tomto případě použil jako primární zdroj informací Google Places):

Do strukturovaných dat Lokální byznys vnořte adresu či otevírací hodiny.

Strukturovaná data Článek

Tato strukturovaná data vložte na stránky s detaily článků. Do strukturovaných dat vnořte například tyto informace: text článku, nadpis, autor, info o autorovi, URL. Více informací o nich najdete na http://schema.org/Article.

Výsledek vyhledávání poté může vypadat následovně:

Do strukturovaných dat Článek vnořte například text článku, nadpisy a autora.

Závěrem je nutno říci, že samotná implementace strukturovaných dat vám nezaručí, že Google tato data v SERP ukáže. Roboty Google data zanalyzují a poté se samy rozhodnou, zda je ve výsledcích vyhledávání zobrazí. Při implementaci dat myslete na to, že informace musí být relevantní a přinést uživateli přidanou hodnotu. Pokud se Google rozhodne data zobrazit, poznáte to většinou do několika málo týdnů. Důležité je, aby byla strukturovaná data implementována správně. K tomuto účelu vám poslouží nástroj pro testování strukturovaných dat, který je zdarma.

Chcete mít jistotu, že implementujete strukturovaná data správně?

Pokud si nevíte rady nebo jen chcete s implementací strukturovaných dat pomoci, my ve Včelišti se o to postaráme. Vytvoříme vhodný návrh strukturovaných dat pro vaše stránky, případně vám zpracujeme i kompletní SEO analýzu.


Sdílejte:

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back To Top

Na těchto stránkách užíváme cookies. Proti jejich sběru na základě oprávněného zájmu se můžete odvolat na info@vceliste.cz, nebo budeme rádi, když nám jejich užívání odsouhlasíte. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close