skip to Main Content
Cíle obsahového marketingu.

Jste SMART ve stanovení marketingových cílů?

Cíle v marketingu mohou být různé, rozhodně bychom ale neměli zapomínat na to, aby byly konkrétní, měřitelné, dosažitelné a realistické. Ideální je jejich dosažení i časově vymezit.

Velmi často se pro účel marketingových cílů využívá mnemotechnická pomůcka. Jde o slovo SMART. Každý cíl, který si určíte, by měl být Specific (konkrétní), Measurable (měřitelný), Achievable (dosažitelný), Realistic (realistický), Timed (časově ohraničený).

Prodej není jediným cílem – jaké jsou další časté cíle?

Na základě pravidla SMART si pak můžete stanovit marketingové cíle pro svou firmu. Většinu na prvním místě napadne prodej. Ten ovšem není jediným cílem a mnohdy k němu vedou i vedlejší cíle. Jaké mohou být příklady marketingových cílů?

  • Zvýšení povědomosti o značce či produktu,
  • udržení či navýšení počtu zákazníků,
  • rozšíření e-mailové databáze,
  • dosažení tržeb z reklamy,
  • uvedení produktu na trh,
  • zvýšení návštěvnosti webových stránek.

Váháte, jaký cíl zvolit pro svou firmu?

  • Zformulujte si svou podnikatelskou vizi.
  • Určete hrubý odhad obchodních cílů, co se obratu a zisku týče. Můžete zahrnout i jiné mety, jako například počet nových zákazníků.
  • Na základě obchodních cílů definujte marketingové cíle klidně v řádu několika let.
  • Zvolte marketingový cíl pro první období a nezapomeňte na posloupnost jednotlivých kroků. Bude tedy třeba přidat i další dílčí cíle.

O správných cílech obsahové strategie jsme se už detailněji rozepsali v našem starším článku.

Jdeme na to. Bez čeho se neobejdete?

Stanovené cíle teď budete muset převést na metriky, které je možné sledovat v Google Analytics nebo jiném analytickém nástroji. V tu chvíli přichází na řadu klíčoví ukazatelé výkonnosti, které můžete znát pod zkratkou KPI (Key Performance Indicators). Jde o nejdůležitější data, podle kterých se budete řídit a vyhodnocovat, zda vše funguje, jak má. KPI se dají definovat podle typu vašeho webu/firmy nebo pro jednotlivá oddělení. Pro příklad – maloobchody bude zajímat například celkový výnos, počet objednávek nebo průměrná hodnota objednávky. Tvůrci obsahu volí za KPI dobu strávenou na stránkách, procentní podíl nových a vracejících se návštěvníků, bounce rate nebo hloubku rolování (jestli se čtenář dostane do půlky / na konec stránky).

Abyste dosáhli svých cílů, budou pro vás metriky nezbytné. Zjistěte 4 základní skupiny metrik, které byste měli v obsahovém marketingu sledovat.

Konverze vedoucí k dosažení obchodních cílů

Konverzi chápeme jako činnost, při které návštěvník vykoná akci představující cíl webu. Nejčastěji to bývá nákup zboží, ale může jít i o registraci na webových stránkách, stažení e-booku, odeslání formuláře, podpis smlouvy nebo přihlášení k odběru novinek.

Všechny tyto akce se řadí do množiny makro neboli hard konverzí. Za nimi ale stojí neméně důležitá množina mikro konverzí. Chápeme je jako drobnější úkony, které návštěvník vykoná, když míří ke splnění primárního cíle. Pomocí mikro konverzí můžete zjistit, zda je váš web dobře přístupný a použitelný nebo zda je obsah na něm pro návštěvníky dostatečně zajímavý.

Jaké interakce můžeme řadit mezi mikro konverze?

  • Vyhledávání na webu,
  • spuštění videa na stránce,
  • zobrazení určité doby na stránkách nebo určitého množství stránek,
  • kliknutí na kontakty,
  • doscrollování do určité části stránky,
  • stažení produktového listu nebo ceníku
  • a další.

Na mikro konverze se zaměřte v okamžik, kdy makro konverze nenaplňují vaše představy. Jsou velmi důležité i pro jednostránkové weby, kde potřebujete detailněji sledovat chování uživatele.

Pravidelně si ověřujte, že jste na správné cestě, a měřte

Jak už jsme zmínili hned v úvodu, u stanovených cílů je nesmírně důležité, aby byly jasně měřitelné. Jen díky tomu poznáte, že vše funguje tak, jak má.

Nejste si 100% jistí s tím, jaké nástroje použít pro měření nebo jak často měřit? Vše zjistíte v našem zevrubném článku o měření obsahového marketingu.

Chcete se věnovat věcem, kterým rozumíte na 100 %?

Nemusíte ztrácet čas zkoumáním toho, co a jak měřit. Nechte správu obsahového marketingu na Včelišti. S naší pomocí oslovíte zájemce dříve než konkurence a posílíte svou značku i vztah se stávajícími zákazníky.

Sdílejte:

Tereza si své první peníze za textařinu vydělala už na základní škole při přepisování slohů pro spolužáky. Od té doby píše vlastně pořád. Od povídek psaných na psacím stroji přesedlala na práci redaktorky, vyzkoušela si psací továrnu při práci ve slevovém portálu a prošla i tvrdou SEO školou v online marketingové agentuře. Na Včelišti se však stará nejen o články, ale o veškerý obsah svých klientů.

0 komentářů k zobrazení

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back To Top