Cíle v marketingu mohou být různé, rozhodně bychom ale neměli zapomínat na to, aby byly konkrétní, měřitelné, dosažitelné a realistické. Ideální je jejich dosažení i časově vymezit.
Velmi často se pro účel marketingových cílů využívá mnemotechnická pomůcka. Jde o slovo SMART. Každý cíl, který si určíte, by měl být Specific (konkrétní), Measurable (měřitelný), Achievable (dosažitelný), Realistic (realistický), Timed (časově ohraničený).
Na základě pravidla SMART si pak můžete stanovit marketingové cíle pro svou firmu. Většinu na prvním místě napadne prodej. Ten ovšem není jediným cílem a mnohdy k němu vedou i vedlejší cíle. Jaké mohou být příklady marketingových cílů?
O správných cílech obsahové strategie jsme se už detailněji rozepsali v našem starším článku.
Stanovené cíle teď budete muset převést na metriky, které je možné sledovat v Google Analytics nebo jiném analytickém nástroji. V tu chvíli přichází na řadu klíčoví ukazatelé výkonnosti, které můžete znát pod zkratkou KPI (Key Performance Indicators). Jde o nejdůležitější data, podle kterých se budete řídit a vyhodnocovat, zda vše funguje, jak má. KPI se dají definovat podle typu vašeho webu/firmy nebo pro jednotlivá oddělení. Pro příklad – maloobchody bude zajímat například celkový výnos, počet objednávek nebo průměrná hodnota objednávky. Tvůrci obsahu volí za KPI dobu strávenou na stránkách, procentní podíl nových a vracejících se návštěvníků, bounce rate nebo hloubku rolování (jestli se čtenář dostane do půlky / na konec stránky).
Abyste dosáhli svých cílů, budou pro vás metriky nezbytné. Zjistěte 4 základní skupiny metrik, které byste měli v obsahovém marketingu sledovat.
Konverzi chápeme jako činnost, při které návštěvník vykoná akci představující cíl webu. Nejčastěji to bývá nákup zboží, ale může jít i o registraci na webových stránkách, stažení e-booku, odeslání formuláře, podpis smlouvy nebo přihlášení k odběru novinek.
Všechny tyto akce se řadí do množiny makro neboli hard konverzí. Za nimi ale stojí neméně důležitá množina mikro konverzí. Chápeme je jako drobnější úkony, které návštěvník vykoná, když míří ke splnění primárního cíle. Pomocí mikro konverzí můžete zjistit, zda je váš web dobře přístupný a použitelný nebo zda je obsah na něm pro návštěvníky dostatečně zajímavý.
Na mikro konverze se zaměřte v okamžik, kdy makro konverze nenaplňují vaše představy. Jsou velmi důležité i pro jednostránkové weby, kde potřebujete detailněji sledovat chování uživatele.
Jak už jsme zmínili hned v úvodu, u stanovených cílů je nesmírně důležité, aby byly jasně měřitelné. Jen díky tomu poznáte, že vše funguje tak, jak má.
Nejste si 100% jistí s tím, jaké nástroje použít pro měření nebo jak často měřit? Vše zjistíte v našem zevrubném článku o měření obsahového marketingu.
Nemusíte ztrácet čas zkoumáním toho, co a jak měřit. Nechte správu obsahového marketingu na Včelišti. S naší pomocí oslovíte zájemce dříve než konkurence a posílíte svou značku i vztah se stávajícími zákazníky.
Žádný komentář k zobrazení