Logo Včeliště
DomůBlogObsahový marketingVelký průvodce marketingem e-shopu

Velký průvodce marketingem e-shopu

Sociální sítě, PPC reklama, e-mailing, SEO… Čemu se jako e-shop věnovat, když teprve začínáte nebo máte omezený budget? Objevte efektivní marketingový mix, který pomůže vašemu podnikání růst. Vytvořili jsme pro vás rozcestník, díky němuž se v tematice lépe zorientujete. Vyberte si oblast, která vás nejvíce zajímá, a zjistěte, co všechno si k tomu nastudovat.

Marketingová strategie je základ. A nejde jen o propagaci

Jako první je potřeba si uvědomit, že úspěšným e-shopem se nestanete ze dne na den. Budování značky je proces, na jehož začátku stojí marketingová strategie a plán její realizace. Bez ní budete takzvaně „střílet naslepo“. Nahodilé kampaně nejsou efektivní, zato předem promyšlené marketingové činnosti vám dokážou ušetřit peníze i čas a maximalizovat výsledky. 

V marketingu ale nejde jen o propagaci. Ta je pouze jednou částí celé marketingové strategie, která stojí na čtyřech (nebo sedmi, osmi) P, respektive čtyřech C.

  1. Product = co zákazník chce
  2. Price = co za to musí zákazník dát
  3. Place = kde vás zákazník příhodně najde
  4. Propagation = jak komunikujete

Váš úspěch se odvíjí od vaší schopnosti excelovat v co největším počtu těchto oblastí. Produkt dostatečně odlišený od konkurenčního či efektivní online reklamy – to vše představuje vaši konkurenční výhodu.

Analyzujte konkurenci, ať víte, jakým směrem se ubírat

Cílem analýzy je především najít způsoby, jak se můžete od konkurentů odlišit. Analýza konkurence vám pomůže uvědomit si,

  • jaké jsou silné stránky vaší značky,
  • v čem se ještě můžete zlepšit
  • a kde jsou příležitosti být lepší než ostatní.

Tento krok vám může ušetřit spoustu peněz, protože se poučíte z chyb ostatních a získáte cenná data, která vám napoví, do čeho investovat. 

Zamyslete se nad vlastní značkou, ať můžete konkurenci předstihnout

E-shop neděláte pro sebe, ale pro zákazníky. Vaše produkty musejí pomáhat vyřešit jejich problém, zlepšit jejich život, a to více než výrobky konkurence. Stanovte si USP (Unique Selling Proposition = jedinečný prodejní argument) nebo UVP (Unique Value Proposition = jedinečná prodejní hodnota): Proč by měl člověk koupit konkrétní produkt a proč u vás, a ne u konkurence? Když budete mít na tyto otázky jasné odpovědi a budete je dobře komunikovat, snadno konkurenci předstihnete.

V rámci strategie si rozhodně určete cíle e-shopu a na jejich základě vhodné KPI. Možná si říkáte, že cíl je jasný: vydělávat. Ale kolik chcete vydělat a za jakou dobu? Stačí vám dostat se na určitou částku, nebo chcete dále růst? Konkrétní cíle a KPI ukazatele jsou důležitým nástrojem pro měření úspěchu (nejen) e-shopů a klíčem k jejich růstu

V různých nákupních fázích se používají různé kanály

Výběr vhodných marketingových kanálů vychází z jednotlivých fází nákupního cyklu, jedním z nejpopulárnějších frameworků je: 

  • Povědomí – zákazníci ještě nevědí, že si chtějí něco koupit, ale všímají si vaší nabídky.
  • Zvažování – přemýšlejí a porovnávají si dostupné varianty a modely. 
  • Nákup – mají už dostatek informací, získali jste si jejich důvěru a jsou rozhodnuti u vás nakoupit. 
  • Ponákupní chování – produkt používají a možná vás sledují na sociálních sítích nebo čtou váš blog. 

Zamyslete se nad povahou vašeho e-shopu, jeho sortimentem a pokuste se pro každou fázi cyklu vymyslet způsob propagace. Výsledkem může být strategická mapa, která vám bude sloužit jako odrazový můstek.

Pokud chcete zapojení kanálů v různých fázích vyladit na maximum, zaměřte se na sofistikovanější proces – lead nurturing.

Rozjíždíte e-shop od nuly? Vsaďte na PPC kampaň Performance Max na platformě Google a dynamické reklamy pro zobrazování produktů na sociálních sítích Meta. Jsou jednoduché na nastavení, na správu a přináší dobré výsledky.

Ingredience efektivního marketingového mixu

Způsobů, jak uživatele v online prostředí zaujmout, existuje mnoho. Představíme vám pětici těch, na které byste se jako e-shopaři určitě měli zaměřit, a jeden bonus, nad nímž se můžete zamyslet. 

SEO – jeden z nejdůležitějších kanálů pro získávání potenciálních zákazníků

Čím více svůj obchod ve výsledcích vyhledávání zviditelníte, tím více lidí k vám zavítá. Optimalizace pro vyhledávače má velký potenciál se v dlouhodobém měřítku zařadit mezi nejvýkonnější kanály. Hodí se do fáze povědomí, zvažování i ponákupního chování.

SEO zahrnuje řadu postupů a nevyplatí se sázet jenom na jeden. Vždy pamatujte na všechny on-pageoff-page faktory. Můžete si také přečíst 7 zásadních tipů, jak na SEO pro e-shop, ať víte, co (ne)dělat. 

Obsah je základním stavebním kamenem SEO

Nejde však jen o text, obsah zahrnuje i obrázky, fotky, videa atd. Ať už využíváte jakoukoli formu, měla by být maximálně srozumitelná a pro uživatele přínosná. Každá podstránka musí dávat smysl a naplňovat svou funkci. V návštěvníkovi musí vzbudit důvěru a ukázat mu všechny výhody, které mu nákup u vás přinese.

  • Zaměřte se na e-commerce copywriting, který splní všechny náležitosti, odliší vás od konkurence a přivede zákazníky.
  • Poskytněte návštěvníkům informace zdarma. Vzbudíte v nich důvěru a ukážete, že svému oboru rozumíte.
  • U fotografií nezapomeňte na alt popisky. Google sice už umí „číst“ obrázky, ale alt popisek zůstává stále důležitý. Správně napsaný alt text může pomoci, aby se obrázky objevily ve vyhledávání, a tím přivedly více návštěvníků.

Copywriting je velmi důležitou součástí SEO a s funkčním copywritingem jdou ruku v ruce klíčová slova. Uživatelé a vaši potenciální zákazníci hledají zboží pomocí konkrétních frází, takže jestli se chcete ve výsledcích zobrazovat jako ideální řešení jejich požadavku, musíte tyto fráze znát a vhodně je zakomponovat do podstránek svého e-shopu.

Možná vás to překvapí, ale nejčastější SEO problém je chybějící cílová stránka optimalizovaná na hledané spojení. U e-shopů jsou v tomto směru velkou příležitostí tzv. parametrické kategorie, které často vyplynou z analýzy klíčových slov. Na konkrétní příklad se podívejte ve videu Největší SEO chyba: Neděláte ji také?inspirujte se, jak získat více zákazníků z přirozených výsledků vyhledávání.

Nezapomínejte ani na další části SEO

Se SEO velmi úzce souvisí linkbuilding – to nám potvrdil Tomáš Novák z Marketing Miner na akci Kafe a marketing. Za dodržení určitých podmínek a ve spojení se skvělým obsahem může být tvorba zpětných odkazů cestou ke zvýšení návštěvnosti z vyhledávačů. 

Tomáš zmínil také důležitost UX (uživatelská zkušenost), která se bude v budoucnu se SEO čím dál více překrývat. Jedním z důležitých faktorů je rychlost načítání webových stránek. Pro Google je rychlost načítání jeden z hodnoticích faktorů, v uživatelích rychlejší web vyvolává vyšší spokojenost. Dalším faktorem je responzivita, a to zejména mobilní. Z výzkumů vyplývá, že 6 až 7 z 10 Čechů nakupuje online z mobilního telefonu, není tedy nijak překvapivé, že Google (už od roku 2018) primárně hodnotí mobilní verzi webu. Nezapomínejte ani přehlednost obsahu – jasná struktura pomáhá jak uživatelům, tak robotům pochopit obsah a orientovat se v něm. 

PPC – dostaňte se na první příčky ve výsledcích vyhledávání

Za PPC reklamu platíte v momentě, kdy na ni uživatel klikne. Je vhodná zejména pro fázi zvažování a nákup.

Díky placené online reklamě můžete oslovit správné zákazníky ve správný čas, a to s plnou kontrolou nad rozpočtem. Existují různé typy PPC kampaní, více jsme se o nich rozepsali v průvodci Co je PPC reklama a jak na ni a teď vám doporučíme 2 hlavní typy, pokud začínáte nebo máte omezený rozpočet. 

Začněte s Performance Max kampaní na platformě Google Ads. Jde o automatizovanou kampaň, která spojuje všechny kanály Google do jednoho. Inzerenti nemusejí spravovat různé kampaně pro Vyhledávání, YouTube, Obsahovou síť, Nákupy, atd., PMax je řídí všechny najednou za pomoci umělé inteligence. Můžete se podívat na výsledky jednoho z našich klientů za březen 2025. Kampaň PMax přinesla téměř stejný počet konverzí jako vyhledávací kampaň, ale za výrazně nižší cenu. Díky tomu PMax dosáhla lepší návratnosti investice s mnohem nižším rozpočtem.

Skvělou volbou pro začátek jsou také nákupní kampaně, které slouží k propagaci konkrétních produktů. Google Ads využívá Google Merchant Center, kde je potřeba nahrát produktový feed. Google automaticky spáruje produkty s vyhledávacími dotazy uživatelů. V platformě Sklik můžete u produktových inzerátů vybírat ze dvou možností:

  • Dynamický retargeting (DRTG) umožňuje zobrazovat uživatelům reklamy na produkty, které si prohlíželi na daném e-shopu, a to včetně obrázku a ceny.
  • Dynamický banner generuje bannery s aktuální nabídkou produktů. Je vhodný pro akviziční kampaně, jelikož oslovuje nové uživatele. Zobrazuje se v obsahové síti Skliku.

Klíčovou součástí každé úspěšné PPC kampaně je copywriting. PPC copywriting však není jen o psaní textů – jde o balancování mezi kreativitou, datově podloženou strategií a technickými požadavky. Pokud se chcete dozvědět, co dělá PPC texty účinnými, a prohlédnout si postupy a reálné příklady z naší dlouholeté praxe, přečtěte si článek, který se této problematice věnuje. 

Sociální sítě fungují napříč nákupním procesem

Komunitu fanoušků, a tedy i potenciálních klientů si můžete budovat na Facebooku, Instagramu, TikToku a celé řadě dalších platforem. Tvorba obsahu na sociálních sítích vám pomůže ve fázích povědomí, zvažování i nákupu.Bez placené propagace to ale nepůjde, protože dosah organických příspěvků je momentálně minimální a studie dokazují, že se neustále snižuje.

Kromě mnohonásobně většího dosahu nabízí placená propagace další velké výhody, mezi něž patří například:

  • Přesné cílení na základě demografických údajů (věk, pohlaví, lokalita), zájmů, chování, profese uživatelů nebo i životních událostí (např. svatby, narozeniny). To zajišťuje, že se reklama dostane k relevantnímu publiku.
  • Retargeting, díky němuž můžete oslovit uživatele, kteří již interagovali s vaší stránkou, webem nebo produkty.
  • Optimalizace pomocí AI. Meta využívá pokročilé algoritmy umělé inteligence, které zajišťují lepší doručování reklam a zvyšují šanci, že se zobrazí lidem s nejvyšší pravděpodobností konverze.
  • Podpora organického dosahu. Díky většímu dosahu placené propagace a možnosti cílení na vhodné publikum může profil vybudovat větší fanouškovskou základnu, a tím se stává relevantnější pro Meta algoritmy i v rámci organického dosahu.

Naučte se základy marketingu na sociálních sítích

Zviditelněte svou firmu a budujte brand. Školení sociálních sítí s praktickými ukázkami a srozumitelným výkladem. Těšíme se na vás!

Co zvážit před zapojením sociálních sítí

Pro efektivní marketing na sociálních sítích je klíčová volba vhodné platformy, protože každá oslovuje jinou skupinu uživatelů. Základním krokem je důkladná analýza vašeho cílového publika – tedy věk, pohlaví, zájmy, chování online apod. Výběr platformy by se měl řídit také tím, jaký typ obsahu firma vytváří a jaké má marketingové cíle – například zvýšit povědomí o značce, přivést návštěvníky na web nebo podpořit přímý prodej.

V ideálním případě by měl být výběr sociální sítě podpořen daty z analytických nástrojů, průzkumů nebo testovacích kampaní.

Při prodeji produktů přes sociální sítě nestačí jen dobře zacílit reklamu, musíte se zamyslet i nad tím, jestli je váš produkt vhodný pro tento typ prodeje. Sociální sítě skvěle fungují u produktů, které zaujmou na první pohled a nestojí příliš mnoho, aby je lidé nakupovali impulzivně.

  • Vizuální atraktivita produktu – na sociálních sítích rozhoduje první dojem, lidé reagují na estetické obrázky a videa. Pokud produkt není „fotogenický“, bude těžší ho na sociálních sítích prodat.
  • Impulzivní nákup – lidé na sociálních sítích často scrollují bez záměru něco koupit. Když jde o relativně levný produkt, mohou ho koupit impulzivně, jen protože je zaujal. Pokud je nabízené zboží moc drahé, uživatelé si koupi potřebují rozmyslet a získat více informací. Takové produkty mohou lépe prodávat přes vyhledávače a PPC reklamy, kde lidé aktivně hledají řešení svého problému.

Začněte založením Business Manageru

Abyste mohli propagaci na sociálních sítích Meta využívat naplno, založte si nejprve Business Manager (BM) – nástroj pro snadnou a přehlednou správu firemních aktivit. Nespornou velkou výhodou BM je možnost instalace Meta pixelu a Conversion API, které propojí Metu s vaším webem. Můžete tak monitorovat chování uživatelů na webu (pokud vám dají souhlas v rámci cookies) a následně na ně cílit či optimalizovat kampaně – například na uživatele, kteří navštívili váš e-shop v posledních 30 dnech, stáhli si jeden z vašich e-booků nebo navštívili určitou podstránku na vašem webu.

BM také umožňuje snadnou instalaci katalogu produktů prostřednictvím XML feedu z webu, díky čemuž získáte možnost využívat dynamické reklamy pro zobrazování produktů, o které se v rámci vašeho e-shopu uživatelé zajímali. Tyto reklamy často fungují i velmi dlouhou dobu bez výrazných zásahů.

Jak na obsah a vyhodnocování sociálních sítí

Vizuál je zpravidla to první, co upoutá pozornost uživatelů při scrollování. K akci lidi ovšem nakonec ponouknou chytlavé a přesvědčivé texty. Chcete, aby vaše reklamy na sociálních sítích přinášely výsledky? Vypilujte svůj copywriting s tipy z naší praxe.

Ukázka příspěvku pro jednoho z našich klientů. Textace zdůrazňuje, jak mohou produkty vyřešit problém či uspokojit touhu uživatelů. Komunikuje výhody nabídky a přínos produktů pro zákazníky.

Do popředí se na sociálních sítích dostává autentický obsah od reálných zákazníků neboli UGC, který zaznamenal v posledním roce v Česku obrovský boom. A podle toho, jak roste popularita UGC marketingu v zahraničí, lze předpokládat, že také u nás tento velký fenomén brzy zapustí kořeny stejně jako influencer marketing před několika lety. Zajímat by vás také mělo, zda se vám úsilí na sociálních sítích vyplácí. Zorientujte se v analytických nástrojích a zjistěte, co která čísla znamenají a jak s nimi pracovat.

Chcete do toho „šlápnout“ trochu víc? K Perfomance Max a dynamice na Metě přidejte svatou trojici e-mailového marketingu: opuštěný košík, uvítací a poprodejní sekvenci a zvažte inzerci na zbožových vyhledávačích.

E-mail marketingem přesvědčte k nákupu a budujte vztahy

Pod hlavičku e-mailingu řadíme nejen newslettery, ale také transakční e-maily a automatizované sekvence. Pro e-shopy představuje velmi účinný nástroj, jak budovat vztahy se zákazníky, informovat je o novinkách, slevách nebo připomenout nedokončený nákup. Oslovuje uživatele, kteří už o značku projevili zájem (přihlásili se k odběru newsletteru, nakoupili), proto je skvělým pomocníkem ve fázích zvažování, nákup i ponákupní chování.

Výhodou e-mailového marketingu je nízká cena v poměru k výsledkům, kterých lze díky e-mailingu dosáhnout. E-mailový marketing může být z hlediska návratnosti investice velmi efektivní.

Aby newslettery plnily své cíle

Aby byl váš newsletter čtivý a přinesl kýžené výsledky, měli byste se držet těchto pravidel:

  • vypilovaný předmět,
  • kvalitní preheader,
  • osobní jméno odesílatele (na no-reply rychle zapomeňte),
  • použití výzev k akci,
  • design v souladu s vaší vizuální identitou,
  • zajímavý obsah – pokud prodáváte rychloobrátkové zboží, které si člověk kupuje každý měsíc, můžete vsadit jen na produktový obsah. Pokud u vás člověk nakoupí jednou za rok, musíte obsahem i edukovat a bavit (což ostatně platí i pro předchozí případ).

Nezapomeňte, že důkladná kontrola a testování e-mailu před odesláním jsou naprostá nutnost. Aby vám práce šla lépe od ruky a na něco jste nezapomněli, připravili jsme pro vás checklist.

Odběratele našeho klienta Speciální zahradnictví se snažíme zároveň edukovat i doporučit jim vhodné produkty

Aby byly automatické e-maily funkční

Automatizace mohou díky konzistentní komunikaci posunout zákazníka v marketingovém trychtýři. Vzhledem k tomu, že se spouští určitou podmínkou nebo na základě chování zákazníka, jsou relevantnější a personalizovanější. Díky automatickým sekvencím můžete využít potenciál e-mailingu opravdu na maximum.

Nejprve si stanovte cíle, od nichž se budou automatizace odvíjet. Může jít například o:

  • nákup,
  • přechod na web,
  • vložení recenze,
  • posun ve věrnostním programu,
  • udržení povědomí o značce.

K uskutečnění cíle můžete kontakty přimět využitím psychologických technik, jako jsou například strach z promeškání (FOMO), společenský důkaz, autorita nebo storytelling.

Za naprostý základ pro e-shopy je považována tzv. svatá trojice automatizací, která pokrývá základní nákupní cyklus: 

  1. Uvítací série 
  2. Opuštěný košík
  3. Ponákupní sekvence

V momentě, kdy se kontakt nějakým způsobem dostane do vaší databáze, začínáte hrát o jeho loajalitu. Uvítací série je bránou do komunikace a jedinečnou příležitostí k představení vaší firmy a činnosti. Vložením FAQ, blogových článků a kvalitně zpracovaných USP a UVP můžete příjemce e-mailů proměnit v zákazníka.

Ukázka opuštěného košíku

Jeden z největších problémů pro e-shopy představuje vysoká míra opuštěných košíků. Zákazník vloží produkt do košíku, ale protože ještě není zcela rozhodnutý, nákup nedokončí. Promyšlený e-mailing dokáže tuto situaci zachránit. Co může připomínacímu e-mailu pomoci? 

  • Upozorněte na vaše konkurenční výhody. 
  • Připojte kladné recenze daného produktu nebo obecně vašeho e-shopu.
  • Nabídněte zákazníkovi telefonickou pomoc s objednáním. 
  • Dejte najevo, že si má s návratem do online košíku pospíšit (FOMO).

Automatizace pro opuštěný košík mívá pěkné výsledky:

Nepodceňujte ani ponákupní péči, protože ta může ze zákazníka udělat spokojeného a vracejícího se zákazníka. Poděkujte za nákup a přidejte tipy, jak produkt používat a jak o něj pečovat. Nabídněte doplňkové nebo související produkty (cross-sell). Pokud je to u vašeho sortimentu možné, ve vhodný čas připomeňte docházející zboží.

Chcete marketing rozjet na maximum? Zapojte affiliate sítě, začněte komunikovat s influencery, zkuste se zamyslet, jak byste se mohli dostat do médií.

Zbožové vyhledávače nejsou pro každého

Weby jako Zboží.cz, Heureka.cz a další bývají e-shopy hojně využívány, ačkoliv nemají zas tak velký potenciál. Největší roli hraje tento kanál ve fázi zvažování a nákupu. Jeho zapojení ale doporučujeme promyslet, protože dává smysl jen u některých typů produktů a některé produkty jsou vhodné pouze pro některé zbožové srovnávače.

Heureka.cz – největší a nejpoužívanější srovnávač cen v ČR. Nabízí recenze uživatelů, hodnocení obchodů, ověřené obchody (certifikát „Ověřeno zákazníky“). Nástroj pro e-shopy, které chtějí zvýšit viditelnost a důvěryhodnost.

Zboží.cz – patří pod Seznam.cz, disponuje integracemi s dalšími službami Seznamu (např. vyhledávání, Sklik). Méně robustní než Heureka, ale pořád má vysokou návštěvnost.

Existují také vyhledávače, které se zaměřují na konkrétní produkty. Jsou to v podstatě inspirativní katalogy se silnou orientací na vizuální stránku.

  • Glami.cz – móda, obuv a doplňky
  • Favi.cz – nábytek a bytové doplňky
  • Biano.cz – interiérový design, nábytek a bytové doplňky

Chcete-li zboží srovnávat s nabídkou jiných e-shopů a inzerovat, největší dopad mají Heureka.cz a Zboží.cz. Pokud jde o specifické segmenty, pak hrají prim Glami, Favi a Biano. Potvrdilo se nám to například u jednoho z našich klientů, který prodává kožené módní doplňky. Porovnali jsme výkon kampaní na Heureka.cz a Glami.cz ve stejném období – zatímco z Heureky objednávky téměř nepřicházely, na Glami jsme dosáhli stabilního počtu kliknutí i objednávek.

Heureka:

Glami:

Pro některé produkty ale není vhodný žádný zbožový srovnávač – buď tam nefungují dobře obchodně, nebo je z principu nelze dobře srovnat.

  • Ručně vyráběné a jinak unikátní produkty – např. šperky na míru, ručně vyráběné dekorace, obrazy, keramika apod. Unikát nelze dobře porovnat s jinými nabídkami, může selhávat i párování (srovnávač neví, kam produkt zařadit).
  • Produkty s proměnlivou cenou nebo konfigurací – např. výpočetní technika s vlastním sestavením, nábytek na míru. Není jasné, jakou cenu vlastně ukázat – záleží na volbě variant, velikosti, konfiguraci. Srovnávače mají rády produkty s přesným EAN a jasnou cenou.
  • Specifické B2B produkty – např. průmyslové stroje, suroviny, specializované nástroje. Cílová skupina je úzká a o nákupu se rozhoduje jinak než porovnáním ceny.

Zbožové srovnávače zkrátka nejlépe fungují pro standardizované produkty, které mají EAN, jasně dané parametry a lze je jednoduše porovnat mezi různými e-shopy. Pokud prodáváte něco originálního nebo nestandardního, srovnávače často nepřinesou kýžené výsledky.

Bonus: Affiliate marketing – je pro vás vhodný?

Popularita affiliate marketingu v Česku neustále roste. Tento marketingový nástroj využívá i řada velkých hráčů na trhu, jako jsou Alza, Bonami, Notino nebo Benu, a na chuť mu začínají přicházet i střední a menší e-shopy. Kvalitní a dlouhodobý affiliate marketing totiž podle našich zkušeností může přinést až 20 % z celkového obratu. 

S affiliate marketingem se nevyplatí začínat příliš brzy, kdy ještě nemáte dostatečně ověřený svůj business model nebo máte malé obraty. V takovém případě bude náročné sehnat kvalitní partnery. Také v případě nízkých marží pro vás nebude affiliate marketing to pravé.

Bez měření a vyhodnocování to nepůjde

Sledování a měření výsledků e-shopu je naprostá nutnost, protože jedině tak dokážete určit, které marketingové činnosti (ne)mají ve vašem případě smysl. Za nezbytnou součást marketingu proto berte založení a nastavení analytických nástrojů, jako jsou Google Analytics, Google Search Console a další. Užitečné nástroje pro měření a vyhodnocování marketingu najdete v publikaci 72 marketingových nástrojů ověřených v praxi.

Pokud svůj e-shop provozujete na platformě Shoptet, máte velkou výhodu – napojení těchto nástrojů je otázka pár kliknutí a několika minut. Shoptet nabízí předpřipravené moduly a jednoduché návody, díky kterým zvládnete propojení s analytikou i bez složitých technických zásahů. Díky tomu můžete rychle začít sledovat chování zákazníků, vyhodnocovat výkon kampaní a dělat informovaná rozhodnutí.

Jak sestavit marketingový mix na míru

Jak tedy zní recept na správný marketingový koktejl? Vše závisí na situaci, ve které se váš e-shop nachází, a na tom, jak zní vaše strategie. Každý může v začátcích přistupovat k podnikání jinak. Typické situace vypadají například následovně:

  • Chci rozjet e-shop, ale nevím jak.
  • Chci rozjet e-shop pomaleji, protože nemám peníze.
  • Chci rozjet e-shop rychle a získat co nejvíce zákazníků.
  • Chci vybudovat e-shop, který bude jedničkou v oboru.
  • Mám zaběhnutý a funkční e-shop a chci ho posunout dál.

Na základě svých možností a cílů pak budete kombinovat jednotlivé nástroje tak, aby vás k jejich naplnění co možná nejvíce přiblížily.

Detailnější rozbor grafu si poslechněte na záznamu webináře našeho zlatého partnera Shoptet, kde Josef Řezníček představil efektivní marketingové mixy pro e-shopy.

Získejte dlouhodobou konkurenční výhodu

Poradíme vám, jak si sestavit marketingový mix, který bude odpovídat vašim cílům. Vytvoříme vám strategii, která přinese vyšší efektivitu kampaní i nové zákazníky.

Článek byl aktualizován ke dni 12. 5. 2025. Původní článek vyšel 23. 5. 2023 a byl publikovaný Oldřiškou Hradcovou.

Honza je všetečný detailista, korektury jsou pro něj tedy nejen prací, ale také posláním a hrou. Literatura je jeho koníčkem, prací i předmětem výzkumu.

Aby vám už neutekla žádná marketingová novinka

Přihlaste se k odběru aktualit a užitečných rad a tipů z online marketingu od specialistů ze Včeliště.
Newsletter

Další příspěvky

Máte svou firemní stránku na Facebooku či na jiné sociální síti? Potom určitě víte, […]
Přečíst článek
Chcete-li zvýšit konverze, snížit míru opuštění stránek a posílit svou online viditelnost ve vyhledávání, […]
Přečíst článek
E-shopy se často příliš soustředí na to, jak lidi dostat na web, ale […]
Přečíst článek

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

2 komentáře k zobrazení

  1. Zrovna mi přistál článek v emailu, a zrovna dnes jsem přemýšlela, že na shoptetu zkusím založit e-shop s vlastní tvorbou?
    Jinak osvěžení mixu, akorát já si pamatuji reklama- promotion, ne propagation? diky Silvie

    1. Dobrý den, Silvie, jsme moc rádi, že Vás článek zaujal. Pokud byste potřebovala s čímkoliv na Shoptetu pomoci, určitě se na nás obraťte. 🙂