Co to je obsahový kalendář, v čem ho můžete vytvářet a jak ho spravovat, to byste už měli vědět. Že nevíte? Pokud tápete, mrkněte na článek, který vám napoví. Doporučujeme si počíst také v obecném pojednání o obsahové strategii. Proč obojí? Bez znalosti obsahové strategie se totiž obsahový kalendář vůbec nevyplácí dělat. Nevyužili byste jeho plný potenciál. A to by byla samozřejmě škoda.
V tomto článku bych vám rád obsahový kalendář představil tak trochu jinak – konkrétně. Při psaní článku jsem prohledal různé internetové zdroje a přináším vám sbírku těch nejzajímavějších obsahových kalendářů, které jsem našel. Mohou být pro vás dobrou inspirací pro tvorbu vlastního obsahového kalendáře nebo si díky nim rozšíříte své obzory.
Obsahový kalendář je důležitou součástí obsahové strategie. Můžete díky němu snadno:
Nicméně stále je hodně firem, které obrovský potenciál obsahového marketingu nevyužívají, a pokud nějaký obsah produkují, tak pouze sporadicky a bez konkrétních cílů.
Tímto příspěvkem bych rád upozornil na nesporné výhody, které užití obsahového kalendáře přináší, a představil vám zdroje, které by se vám pro jeho tvorbu mohly hodit. Univerzálně použitelný obsahový kalendář neexistuje. Vždy záleží na připravené obsahové strategii, ze které vychází. My ve Včelištipracujeme s excelovskou verzí obsahového kalendáře od Vertical Measures, ale možností je mnohem víc. Stačí si vybrat ze 13 kalendářů níže.
Vyzkoušejte nejvíce stahovanou šablonu, kterou v CrackerJack Marketing vytvořili. Šablona je jednoduchá a přehledná. Můžete díky ní produkci obsahu výrazně zorganizovat, a tím i celkově vylepšit svůj obsahový marketing. Výhodou této šablony je její univerzalita. V Google dokumentech ji můžete snadno sdílet s ostatními členy týmu.
Pro příznivce Excelu si Vertical Measures připravili parádní šablonu. Můžete do ní navíc zaznamenávat události a čtvrtletní i roční cíle. Kromě základních políček máte přednastavené sloupce pro cílovou skupinu, distribuční kanály a mnohé další. Pro všechny, kteří preferují Excel, je rozhodně dobrou volbou. My ji využíváme nejčastěji.
Nejen příznivcům hnutí hippies se bude tato šablona hodit. Je to aktualizovaná verze několika jiných skvělých šablon obsahových kalendářů. Je jednoduchá, ale není problém ji vylepšit dle vašich potřeb. Můžete si do ní přidat vlastní sloupce, které jste se rozhodli v obsahovém kalendáři mít na základně vytvořené obsahové strategie. Nezapomeňte sledovat web Scrapsofmygeeklife.com, kde na vás možná brzy vykoukne nová šablona.
I Hubspot přišel s novou šablonou obsahového kalendáře. Je jednoduchá, přehledná a vhod přijde jak začátečníkům, tak profi marketérům. Stáhnout si ji můžete přímo zde.
Tato šablona je určená spíše pro tvorbu propracovanějších plánů a strategií, které ocení všichni marketéři. Nabízena je v placené verzi, nicméně jí můžete otestovat na 14 zcela zdarma zde.
Už několik let je legendární excelovská šablona od CMI jednou z nejpoužívanějších na světě. Skvěle se vám může hodit pro organizování rozsáhlého obsahového portfolia. Dobře se s touto šablonou pracuje ve větších obsahových týmech – je na to přímo dělaná. Tato šablona je mým favoritem. Podívat se na ni a stáhnout si ji můžete přímo zde.
Jaká je její výhoda? Je přehledná, krásně barevná a usnadní vám publikování příspěvků zejména na sociálních sítích. Šablonu si můžete stáhnout přímo tady.
Pokud si vystačíte s jednoduchým a přehledným vorem obsahového kalendáře, je tato šablona přímo pro vás. Klade důraz na klíčová slova, název tématu, titulek a den publikace. Je rozdělena na dny a týdny, takže díky ní snadno zjistíte, kdy vás co čeká připravit. Můžete si ji stáhnout buď v OpenOffice formátu anebo v XML.
Další excelovskou šablonu vytvořili BrightPod. Najdete v ní v základu začleněné hlavní kategorie, jako jsou titulek, status publikace obsahu, klíčová slova atd. Tuto šablonu si můžete stáhnout přímo zde.
Velice kvalitní počin je nová šablona od Pam Moore a její marketingové agentury. Je velice podrobná a pěkně graficky rozčleněná. Reflektuje nejaktuálnější trendy v obsahovém marketingu. Nejaktuálnější šablonu si můžete stáhnout zde (když se zaregistrujete).
Milovníci starých postupů určitě ocení šablony obsahových kalendářů, které slouží pro tisk. Většina z nich je v PDF verzi.
Pěkný měsíční kalendář, který si můžete snadno vytisknout. Je zaměřený na propagaci vašich příspěvků. Můžete mít díky němu přehled, které příspěvky jste už publikovali a které zatím nikoliv. Pro poznámky či názvy jednotlivých příspěvků máte dost místa.
Pěknou šablonu obsahového kalendáře nabízí BlogEnergizer. Její stažení je zdarma. Pokud uvažujete o obsahovém kalendáři, mohla by vás tato šablona potěšit. Je jednoduchá a ve formátu PDF. Každý týden je věnován jedné stránce, takže máte dostatek místa pro své poznámky. Navíc jsou v ní oddělená pole pro guest posty, e-maily a další možnosti, které se vám při plánování obsahu mohou hodit.
Používáte nějaké jiné obsahové kalendáře nebo zdroje, které se ke článku hodí? Budu rád, když mi na ně dáte své tipy v komentářích pod článkem. Stejně tak uvítám jakýkoliv ohlas, retweet nebo lajk. Díky za přečtení.
Stáhněte si šablonu, která vám ulehčí práci s obsahovým marketingem!
Žádný komentář k zobrazení