Tentokrát přišel na kafe Tomáš Čech, zakladatel nejviditelnější a nejdrzejší značky v oblasti (nejen) pánské…
Případová studie – Gallagher.cz
E-shop Gallagher jsme díky obsahovému marketingu pomohli dostat téměř z nuly mezi největší e-shopy s e-cigaretami v České republice. V této případové studii si ukážeme, jak jsme to dokázali.
Stručné představení firmy
Gallagher.cz je přední český prodejce elektronických cigaret a příslušenství pro vapery. V roce 2008 byl vůbec prvním prodejcem e-cigaret v Brně a patří mezi první prodejce tohoto zboží v Česku a ve střední Evropě.
Hlavní problém
V roce 2013 byl Gallagher malý neznámý e-shop s kamennou prodejnou. V té době ale konkurence v oblasti prodeje e-cigaret rostla a nabývala na síle, a pro nevýraznou firmu bylo těžké zákazníky zaujmout. Gallagher se potřeboval něčím odlišit. Oslovil nás proto s žádostí o pomoc s internetovým marketingem.
Řešení
Nejprve bylo důležité dostat web na lepší pozice v internetových vyhledávačích. Zaměřili jsme se proto na doporučení a realizaci technických a obsahových úprav webu. Abychom dosáhli odlišení od konkurence, vytvořili jsme pro Gallagher unikátní obsahovou strategii, založenou na tématech, která lidé ve spojitosti s elektronickými cigaretami nejčastěji vyhledávají a která pomohou zákazníkům s výběrem té nejvhodnější e-cigarety a vapováním obecně.
Z čeho se skládala obsahová strategie:
- Vytvořili jsme pro Gallagher jednoduchý magazín, na jehož stránkách pravidelně publikujeme zajímavé články ze světa elektronického kouření.
- Pro internetový obchod jsme připravili několik e-booků plných poučných informací o e-cigaretách a e-kouření. Tyto knihy jsme nabízeli (a stále nabízíme) na konci některých článků jako výzvu k akci, díky které jsme získávali nové kontakty na potenciální zákazníky.
- Zpracovali jsme originální infografiky, které přehledně vysvětlovaly důležité informace o e-kouření.
- Společnosti Gallagher jsme pomohli rozjet e-mail marketing, ve kterém nejen prodává, ale hlavně upozorňuje na nejzajímavější obsah z magazínu.
Společně s obsahovým marketingem jsme se zaměřili také na optimalizaci webu pro vyhledávače. Na začátku jsme vyřešili hlavní technické nedostatky a později se věnovali obsahu stránek, budování povědomí, navazování partnerství s ostatními médii v oboru a zvýšení viditelnosti díky longtailu. Pro Gallagher jsme navíc vytvořili i vlastní obsahové projekty, takzvané mikrostránky, které propagujeme jako samostatné projekty a pomáhají přivádět návštěvníky a zákazníky na hlavní e-shop.
Čeho jsme dosáhli
Neznámý e-shop jsme za 3 roky dokázali dostat mezi největší obchody specializované na elektronické cigarety v České republice.
- Nastavili jsme dlouhodobou a funkční obsahovou strategii založenou na návštěvnosti z vyhledávání.
- Přivedli jsme e-shopu 1000 návštěvníků denně.
- Dostali jsme web na výrazně lepší pozice v internetových vyhledávačích.
- Díky obsahovému marketingu jsme e-shopu přinesli vyšší obrat.
- Přilákali jsme zákazníky díky kvalitnímu obsahu v magazínu, e-boocích a infografikách.
Během naší spolupráce jsme podnikli několik zásadních kroků, které vedly k úspěchu e-shopu s elektronickými cigaretami. S firmou Gallagher nadále spolupracujeme a stále více se věnujeme vylepšování stávajícího obsahu a práci na dalších důležitých odvětvích.
Pekne vyzerajuca pripadova studia. Mozno trochu off topic otazka. Pozeral som si ten magazin. Prispevky su bez datumu a bez moznosti pridavania komentarov. Znamena to, ze nie su vedene ako post, ale ako page?
Zdravíme Martine. Technicky je to řešeno tusím jako posts, ale šablona stránky je na míru, aby neobsahovala tyto údaje.