skip to Main Content

Jak založit Business Manager a proč je dobré ho používat

Když Facebook a Instagram, tak se vším všudy. Zapomeňte na propagaci příspěvku přes tlačítko Propagovat a založte si Business Manager. Má celou řadu výhod, které při správě svých stránek jistě oceníte. Výhodám a přínosům se budeme věnovat v následujícím článku, ve kterém vám samozřejmě poradíme i se správným nastavením.

Meta Business Manager vs. Meta Business Suite

Meta, která má v současné době pod palcem Facebook, Instagram a WhatsApp, nabízí několik nástrojů pro správu firemních aktivit na svých platformách:

  • Meta Business Suite (BS): Komplexní nástroj, který umožňuje spravovat firemní stránky na Facebooku a Instagramu, komunikovat se zákazníky, plánovat příspěvky, analyzovat výkonnost a spravovat reklamy z jednoho místa.
  • Meta Business Manager (BM): Nástroj k pokročilé správě firemních aktiv, jako jsou stránky, reklamní účty, aplikace a přístupy zaměstnanců. Umožňuje organizacím bezpečně sdílet přístup s agenturami, partnery a zaměstnanci.
  • Firemní portfolio: Tento pojem označuje strukturu v rámci Business Manageru nebo Business Suite, která umožňuje organizacím seskupit své facebookové stránky, instagramové účty, reklamní účty, katalogy produktů a další firemní položky pod jednu střechu pro snadnější správu.

Podtrženo sečteno – Meta Business Suite a Meta Business Manager jsou nástroje pro správu firemních aktivit, firemní portfolio je struktura uvnitř těchto nástrojů, která umožňuje organizovat a spravovat různá firemní aktiva. Meta postupně integruje funkce BM do BS, při nastavování Business Manageru tak můžete být přesměrováni do Business Suite. Nelekejte se, to je v pořádku. Velmi pravděpodobně už v roce 2025 dojde k úplnému sloučení těchto nástrojů pod jeden název

Meta Business Suite se vám pravděpodobně založí automaticky při založení firemní stránky na Facebooku nebo přepnutí osobního profilu na Instagramu do firemního režimu. Business Manager je však stále často potřeba založit ručně. Každopádně cílem je, abyste v nejlepším případě měli přístup do Meta Business Suite a v nastavení vyplněné informace o firmě / firemním portfoliu.

4 hlavní důvody, proč používat Business Manager

Business Manager toho nabízí opravdu hodně. Na následujících řádcích vypíchneme to nejdůležitější, o dalších vychytávkách se dočtete v kapitole Funkce, díky kterým využijete platformy Meta na maximum

1. Snadná a přehledná správa firemního účtu

Všechny facebookové stránky, instagramové profily, reklamní účty, katalogy produktů a kampaně jsou k dispozici na jednom místě. Kromě toho můžete snadno přizvat nové spolupracovníky, kteří se budou podílet na správě stránky i reklam. Snadno tak předáte péči o kampaně i příspěvky některému z kolegů, aniž se připravíte o nezbytný přehled. V jediném účtu navíc můžete spravovat více firemních stránek, což opět zrychluje a zefektivňuje všechnu práci na projektech. 

2. Meta pixel / Conversion API

Další nespornou výhodou Business Manageru je možnost instalace Meta pixelu a Conversion API, které propojí Metu s vaším webem. Můžete tak monitorovat  chování všech uživatelů na webu a následně na ně cílit či optimalizovat kampaně. Skvělým pomocníkem jsou také ve vyhodnocování nejen placených reklam. Díky tomu propojení můžete zacílit Meta kampaň například na uživatele, kteří navštívili váš e-shop v posledních 30 dnech, stáhli si jeden z vašich e-booků nebo navštívili určitou podstránku na vašem webu. Pixelu a jeho nastavení i používání jsme se už věnovali na našem blogu. 

3. Katalogy produktů a dynamické reklamy

Business Manager umožňuje snadnou instalaci katalogu produktů prostřednictvím XML feedu z webu. Stačí nastavit automatické aktualizace a ve svém Facebook obchodě budete mít vždy platné informace získané přímo z vašeho e-shopu. Díky instalaci navíc získáte možnost využívat dynamické reklamy. Ty spočívají v monitorování chování zákazníků a následném zobrazování produktů, o které se v rámci vašeho e-shopu zajímali. Kampaň stačí jednou nastavit a potom už vše funguje automaticky. Díky neustále se obměňujícímu okruhu uživatelů takové reklamy často fungují i velmi dlouhou dobu bez výrazných zásahů. 

4. Správce reklam s pokročilejším nastavením

Oproti tlačítku Propagovat příspěvek, které najdete u každého příspěvku, získáte v Business Manageru „volnější ruku“. Můžete například zvolit konkrétní optimalizaci kampaní, k dispozici máte také další umístění než jen feed na Facebooku a Instagramu. Vybírat můžete také z více možností cílení a především upravovat a nastavovat vizuály a textace. Největší výhodou jsou pak výrazně přehlednější a detailnější metriky.  S Business Managerem zkrátka můžete reklamu nastavit přesně podle svých preferencí a mít vynaložené peníze mnohem více pod kontrolou.

Jak založit Meta Business Manager

V naprostém začátku je potřeba mít soukromý profil na Facebooku, abyste s ním mohli své firemní aktivity propojit. Všechny uvedené nástroje jsou navázané na osobní účty, a to z důvodu transparentnosti a předcházení vzniku fiktivních účtů.

Jděte na stránku https://business.facebook.com/overview a klikněte na Vytvořit účet

V dalším kroku zadáte název firmy, jméno a firemní e-mail, na který vám poté budou chodit všechna upozornění o aktivitách v účtu. Abyste získali plný přístup k účtu, budete muset nejprve potvrdit odkaz zaslaný na váš e-mail. Po potvrzení už uvidíte domovskou stránku svého Business Manageru, do nějž můžete přidávat různé firemní položky (stránky, účty pro reklamu, instagramové účty atd.). V první řadě však vyplňte Informace o firemním portfoliu.

Další na řadě je záložka Uživatelé, kde můžete přidat všechny uživatele, kteří budou mít ke stránce a reklamnímu účtu přístup. Natočili jsme pro vás návod, jak to udělat, nebo koukněte na nápovědu od Mety. Doporučujeme, aby do BM měli přístup alespoň dva uživatelé. Nikdy nevíte, co se může stát.

Dostáváme se k záložce Účty, kde máte možnost přidat existující stránku či účet pro reklamu nebo vytvořit úplně nové. Záleží tedy na tom, jestli už máte založenou firemní facebookovou stránku, nebo začínáte úplně od nuly. Následně stačí postupovat dle uvedených kroků a projít celým nastavením – nejprve u stránky, poté také u účtu pro reklamu.

Ve stejné záložce můžete přidat také

Důležitá je rovněž záložka Zdroje dat. Katalogy slouží pro dynamické reklamy na produkty, které se generují automaticky právě odtud. Další, co vás bude zajímat, jsou Sady dat, kde se nastavují pixely. Nenechte se zmást záložkou Pixely, která vás stejně přesměruje do Sad dat.

V levém menu najdete i další záložky. Postupně je všechny proklikejte a vyplňte maximum. Nezbytné jsou fakturační a platební údaje a ověření domény, důrazně doporučujeme dvoufázové ověření. 

Vyplňte Meta účty správně

Stáhněte si zdarma checklist správného nastavení Meta účtů a ujistěte se, že jste při nastavování na nic nezapomněli.

Co byste ještě měli vědět, je fakt, že orientaci v rozhraní nám Meta příliš neulehčuje. Často mění rozložení, občas přijde s něčím úplně novým. Novinky a změny se navíc projevují postupně, takže dva uživatelé mohou mít ve stejnou chvíli trochu jiné rozhraní.

Funkce, díky kterým využijete platformy Meta na maximum  

Jak jsme zmínili na začátku, Business Manager a Business Suite jsou skvělé nástroje pro správu reklamních kampaní a analýzu výkonnosti sociálních sítí. Toto jsou ale tak komplexní témata, že jsme jim věnovali samostatné články. Průvodce placenou propagací na Facebooku a Instagramu si můžete přečíst už teď, článek o vyhodnocování výsledků sociálních sítích bude brzy následovat.

Teď vám ukážeme další tipy, o kterých se tolik nemluví, přesto pomáhají být při správě sociálních sítí efektivní.

Plánovač pro snazší správu obsahu

Plánovač umožňuje vytvářet, plánovat a spravovat příspěvky, příběhy (Stories) a Reels z jednoho místa. Šetří čas, protože zde můžete připravit obsah dopředu a naplánovat jeho automatické publikování ve správný čas. Díky kalendářovému zobrazení poskytuje skvělý přehled o obsahu a nabízí snadné sdílení příspěvků na obou platformách (Facebook a Instagram) současně, případně možnost u každého dát jiný text nebo pro každou platformu nastavit jiný čas.

Pro vytvoření a naplánování příspěvku v Plánovači klikněte v pravém dolním rohu na šipku u tlačítka Vytvořit příspěvek a zvolte, jaký typ budete vytvářet. 

Poté vyberte, jestli chcete příspěvek publikovat na Facebooku, Instagramu, nebo na obou platformách současně. Přidejte obsah a ujistěte se, že splňuje požadavky dané platformy (například rozměry obrázků nebo délka textu). Nakonec klikněte na tlačítko Naplánovat a vyberte datum a čas publikace. Nezapomeňte vše uložit.

Co se samotného Instagramu týká, Business Manager (potažmo Suite) má omezené funkce ve srovnání s nativní aplikací Instagram. Výhody publikování přes aplikaci spočívají v: 

  • plném přístupu ke všem formátům,
  • podpoře interaktivních prvků,
  • pokročilejších možnostech úprav, filtrů a efektů, 
  • okamžité publikaci s notifikacemi.

Pokud chcete co nejvíce využít nástroje Instagramu, je lepší publikovat přímo z aplikace. Pokud ale potřebujete efektivně plánovat obsah, spolupracovat v týmu nebo spravovat více účtů, lepší volbou je Business Manager. 

K Plánovači dodáme ještě jeden tip. Klienti se nás často ptají, zda plánování ovlivňuje dosahy. Částečně ano, proto náš tip zní: Pokud chcete posty propagovat, můžete je klidně naplánovat dopředu; pokud s reklamou nepočítáte, raději je rovnou publikujte.

Zprávy pro budování hlubších vztahů se zákazníky

V Business Manageru máte komunikaci na Facebooku, Messengeru a Instagramu pěkně pod jednou střechou. V jediné schránce dostanete kompletní přehled všech interakcí se zákazníky. Ty můžete vylepšit pomocí automatizací, díky nimž dokážete rychleji reagovat. 

Zprávám můžete měnit stav a podle toho je pak snadno vyfiltrovat. Získáte tak skvělý přehled, kterým zprávám se ještě musíte věnovat a které už jsou vyřízené. 

Konverzace si také můžete roztřídit do různých kategorií pomocí štítků. Ty si můžete vytvořit takové, jaké se vám hodí. Je to skvělý nástroj, jak záplavu zpráv zvládnout, aniž se v ní ztratíte. Dokážete rychle a adekvátně reagovat, což vzbuzuje důvěru a prohlubuje vztahy.

Ve zprávách také můžete sledovat komentáře na Facebooku a Instagramu a reagovat na ně. Komentáře si můžete zobrazit dle platformy, dají se filtrovat, skrývat či mazat. Pokud jsou některé urážlivé nebo nerelevantní, dají se odebrat nebo skrýt.

V neposlední řadě tady najdete nástroje pro automatizaci, které se postarají o to, abyste byli nonstop v kontaktu se zákazníky. Díky tomu si budou zákazníci odnášet lepší dojem a vaše firma bude v jejich očích spolehlivá a důvěryhodná.

Různá oprávnění pro větší bezpečnost a efektivnější spolupráci

Meta Business Manager umožňuje spravovat přístupy členů týmu k firemním stránkám, reklamním účtům a dalším prostředkům. Díky tomu lze sledovat a řídit, kdo má k jakým aktivům přístup a jaké činnosti může provádět, napomáhá to také efektivnější týmové spolupráci.

  • Každý člen týmu má přístup pouze k tomu, co skutečně potřebuje, citlivé údaje zůstávají „v bezpečí“.
  • Jednotlivé úkoly si lze v rámci týmu rozdělit, např. jeden člen spravuje reklamy, jiný odpovídá na zprávy.
  • Máte jasný přehled o tom, kdo má jaká oprávnění a kdo provádí změny.
  • Snižujete riziko neúmyslných změn v obsahu a neoprávněných zásahů do nastavení stránek nebo reklamních účtů. 

Tato funkce tak firmám pomáhá udržet bezpečnost, kontrolu i efektivitu při správě sociálních sítí Mety.

U každého člena můžete vybrat úroveň přístupu a určit konkrétní oprávnění pro jednotlivé stránky, reklamní účty či katalogy (např. vytváření a správa reklam, moderování komentářů apod.). Členy lze kdykoli odstranit, přidat, případně jim změnit oprávnění (přes tlačítko se třemi tečkami).

Kreativní portál pro vyšší kvalitu obsahu

Tento nástroj umožňuje spolupracovat na návrzích reklam a prohlížet si jejich náhledy před ostrým spuštěním. Poskytuje přístup k nejlepším reklamním formátům, případovým studiím a ukázkám úspěšných kampaní pro inspiraci. Můžete zde simulovat reklamu na Facebooku a Instagramu v různých umístěních (Feed, Stories, Reels apod.) a testovat různé vizuální prvky, texty a CTA tlačítka. Odsouhlasené návrhy lze jednoduše přenést do Správce reklam a spustit kampaň. 

Po nástroji musíte v Business Suite trochu zapátrat – rozkliknout nejprve Všechny nástroje v levém menu:

Centrum pro potenciální zákazníky – mějte o nich přehled

Centrum pro sběr kontaktů vám usnadní sledování a správu potenciálních zákazníků, kteří mohou mít zájem o vaše produkty a služby, a rozvíjení vztahů s nimi. Najdete tady kontakty zejména z leadových reklam, padají sem ale také kontakty z organického posílání zpráv a z reklam s proklikem do zprávy.

U jednotlivých kontaktů můžete

  • měnit fáze marketingového trychtýře
  • konverzovat bez nutnosti přecházet do zpráv,
  • zobrazit odpovědi z rychlého formuláře,
  • přiřadit konkrétního člena týmu, který se má o potenciálního zákazníka starat,
  • přidávat štítky a poznámky, díky kterým budete mít o kontaktu co nejvíce informací na jednom místě.

Potenciální zákazníky si zde můžete různě filtrovat a třídit (např. podle formulářů, data přidání, zdroje atd.).

Časté problémy v Business Manageru a jejich řešení

Nejčastější problém, se kterým se setkáváme, je s připojením stránek / profilů / reklamních účtů. Většinou tkví v nedostatečných právech uživatelů. Zásadní je úplný přístup k Business Manageru (Suite) a nejvyšší práva ke stránce a profilu. Často se setkáváme s tím, že firmy nemají přístupy, protože profil jim založil a spravoval externí pracovník, se kterým už nejsou ve spojení, a nepřidělil práva nikomu z firmy. Je velmi důležité si hned na začátku nechat udělit přístupy a pravidelně je aktualizovat

Dalším častým důvodem problému s připojením je, že profil už je navázaný k jinému Business Manageru (Suite). V takovém případě musíte v Business Manageru, kde je profil připojený, potvrdit převod. To však může provést pouze uživatel, který má všude plný přístup. Znovu se tedy dostáváme k nutnosti mít vždy kompletní přístupy ke svým firemním stránkám. 

K nastavení práv se váže také další častý problém, že uživatel nevidí totéž co ostatní. Pokud ke své činnosti opravdu potřebuje přístup k určitým aktivům, přidělte mu ho. Jinak platí, že kam nemám přístup, to nemám vidět.

Hodně problémů se váže k reklamní účtům, můžete se setkat i s jejich blokací. Abyste minimalizovali riziko, zkontrolujte, jestli máte vše správně vyplněno. A pro jistotu si přečtěte,  co dělat, když Facebook zablokuje účet pro reklamu.

Facebook častěji blokuje reklamní účty bez nastaveného dvoufázového ověření při přihlašování. Důvodem je přístup k platební kartě na jedné straně a nedostatečné zabezpečení na straně druhé. Ujistěte se, že máte zapnutý požadavek na dvoufázové ověření (viz obrázek). Pokud tomu tak je, každý uživatel si pak musí nastavit konkrétní způsob ve svém osobním profilu.

Z hlediska zabezpečení jsou dvoufázové ověření a silné heslo nutnost. Vyhnete se případným problémům se ztrátou citlivých údajů či celého účtu.

Nebojte se s jakýmkoli problémem obrátit na Meta podporu. S nastavením a orientací v Business Manageru vám může pomoci specialista na sociální sítě, větší zádrhel však může řešit jen podpora. Tento úkol bohužel nemůžete delegovat na externistu, protože Meta podpora s ním nebude komunikovat, pokud nemá k vašemu firemnímu účtu přístup. 

Rozjeďte své sociální sítě naplno

Ať už je Meta pojmenuje, jak chce, její nástroje skvěle pomáhají s efektivní správou sociálních sítí. Umožňují lepší kontrolu nad reklamami, správu přístupů a bezpečnější práci s daty. A teď, když už víte vše potřebné, začněte jejich výhody naplno využívat a posuňte svou online reklamu na vyšší úroveň.

Spravujte sociální sítě strategicky

Abyste dosáhli úspěchu, je třeba si nejprve připravit dobrou strategii. Stáhněte si checklist pro strategii komunikace, propagace a tvorbu obsahu na sociálních sítích.

Článek byl původně publikován v roce 2020 a následně aktualizován v roce 2025.

Sdílejte:

Katka ve Včelišti působí jako obsahový stratég a copywriter. Každou větu převrátí naruby a zase zpátky, než s ní je spokojená.

2 komentářů k zobrazení

  1. Moc fajn článek, děkuju za něj 🙂 Jen si nejsem jistý ohledně jedné věci. Můžu ve svém BM účtu založit více účtů pro reklamu (např. spravovat reklamy dvěma firmám, tak aby se vždy generavala faktura s konkrétní firmou), nebo se ten účet pojí vždy s jednou firmou (jedny fakturační údaje)? Moc děkuji za případnou radu 🙂
    Radek

    1. Děkujeme, Radku, jsme rádi, že se článek líbí. Určitě můžete vytvořit více samostatných účtů pro reklamu a v nastavení reklamního účtu zadat odlišné fakturační údaje i jinou platební kartu. 🙂

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back To Top
Close mobile menu