skip to Main Content

Co dělat, když Facebook zablokuje účet pro reklamu?

Spravování reklam na Facebooku je pro uživatele snadno přístupné. Na druhé straně se stejně snadno můžete setkat i s blokací reklamního účtu. Stačí, když včas nezašlete vyžádané údaje, použijete zakázané slovo nebo fotografii a problém je na světě. Naštěstí i pro takové případy existuje řešení, ale procházka růžovou zahradou to rozhodně nebude.

Proč Facebook blokuje reklamní účty?

Důvodů je hned několik. Včas nedodané podklady k ověření účtu, prodej zakázaných produktů, nevhodně nastavená kampaň v případě omezených produktů, šíření dezinformací, obsah podněcující k nenávisti, spam nebo třeba diskriminační postupy. Za blokací vašeho účtu může stát mnoho různých faktorů.

Blokace FB účtu

Ojedinělé nejsou ani případy, kdy k omezení účtu dojde omylem. Aby společnost Meta mohla zkontrolovat všechny žádosti o schválení reklamy (a že jich jsou denně tisíce), využívá k této práci roboty. Chytří pomocníci na základě strojového učení hledají něco podezřelého – a pokud něco objeví, reklamu zamítnou nebo správu reklamního účtu omezí. I když se tyto systémy stále zdokonalují, dělají chyby. Jestliže máte pocit, že vaše blokace je bezdůvodná, věřte, že se s tím setkaly miliony dalších lidí před vámi. Zkrátka a dobře – nikdo není neomylný. Ani Facebook.

Společnost Meta chce uživatelům vyjít vstříc, a proto vytvořila bezplatný kurz BluePrint pro všechny, kteří se o zásadách reklamy chtějí dozvědět víc.

Zjistěte, proč k blokaci účtu došlo

Abyste situaci mohli řešit, musíte zjistit, proč byl reklamní účet omezen či zablokován. Ze všeho nejdřív se ujistěte, že vám účet neodcizili. Jestliže ve Správci reklam uvidíte reklamu, o které nemáte ponětí, že byste ji zadávali, zbystřete. Změňte si heslo ke svému účtu a odhlaste se ze všech aktivních zařízení. Zkontrolujte všechny Business manager účty, zda k nim nemá přístup nepovolená osoba.

Častým důvodem, proč k blokaci reklamního účtu dojde, je cestování. Pokud jste opustili Českou republiku, může vám být přístup k firemním stránkám a jejich účtům omezen. V takovém případě vám přijde oznámení, abyste ověřili primární lokalitu. Počítejte s tím, že ověření trvá 3–5 dní a je zapotřebí mít na mobilním zařízení zapnutou polohu. Tím si Meta ověří, že skutečně bydlíte v místě, které uvádíte.

Nezapomeňte na dvoufázové ověření 

Facebook častěji blokuje reklamní účty bez nastaveného dvoufázového ověření při přihlašování. Důvodem je přístup k platební kartě na jedné straně a nedostatečné zabezpečení na straně druhé. Před spuštěním první reklamy se proto ujistěte, že dvoufázové ověření máte zapnuté.

Nezapomeňte na dvoufázové ověření

Ověření totožnosti

Může se stát, že na základě neobvyklé aktivity, založení nového firemního účtu nebo z jiných důvodů budete vyzváni, abyste potvrdili svou totožnost. Samozřejmě že občanský průkaz či pas běžně jen tak někomu nepošlete, a tak si chcete ověřit, zda po vás tento krok chce skutečně samotný Facebook. Odpověď je ano. Žádost o ověření totožnosti najdete i v e-mailu.

Ověření totožnosti při blokaci FB účtu

Postup je jednoduchý. V Business Suite přejděte do sekce Kvalita účtu, kde v pravém horním rohu uvidíte výzvu k ověření totožnosti. Pas nebo občanský průkaz naskenujte a nahrajte do systému. Doporučujeme vám, abyste tuto záležitost neodkládali. Při prodlení se zbytečně vystavujete riziku omezení reklamního účtu.

Nezmeškejte 30denní lhůtu na odvolání – pak už to půjde těžko

Omezený nebo zablokovaný reklamní účet řešte okamžitě. Samo se to nespraví. Pokud lhůtu 30 dní na podání odvolání zmeškáte, bude blokace trvalá. I když stále existují možnosti, jak se obrátit na podporu, je to běh na dlouhou trať. Často bez úspěšného výsledku.

Co můžete udělat pro odblokování reklamního účtu

Informace o omezeném či zablokovaném účtu naleznete v Přehledu účtů. Pořádně si přečtěte informace o důvodu zablokování a možnostech odblokování. Příslušný účet vyberte a zvolte možnost Zobrazit účet.

Jak odblokovat reklamní účet

Jestliže v pravém horním rohu naleznete možnost Požádat o kontrolu, bez váhání tak učiňte. Budete vyzváni k ověření totožnosti a nezbyde vám nic jiného než čekat na vyjádření, které může přijít za pár dní, ale i několik týdnů. V žádném případě neposílejte žádost znovu. Vystavíte se tak riziku, že si čekání prodloužíte. V horším případě budete automaticky zablokováni.

Co můžete udělat pro odblokování FB účtu

Pokud možnost Požádat o kontrolu nevidíte, nejspíš jste svou šanci prošvihli. Stále máte možnost napsat na podporu a vysvětlit svůj problém.

Blokace Business Manageru

Aby vám Facebook zablokoval Business Manager, musíte se dopustit velmi závažného porušení pravidel. Nejčastěji je to z důvodu několika hrubých porušení zásad nebo podezření, že váš účet byl napaden. K tomu dochází v případě opakovaného odstraňování a zakládání nových reklam, odkazování na nevhodné webové stránky a podobně. Je proto obzvlášť důležité, abyste si jakoukoliv zamítnutou reklamu pořádně zkontrolovali a odstranili pochybnosti, které Meta vyjádří.

Zablokovaný Business Manager

Postup žádosti o odblokování je podobný jako v případě reklamního účtu. V sekci Kvalita účtu zvolte Firemní účty, a pokud na vás v pravém horním rohu svítí možnost Požádat o kontrolu, pusťte se do toho.

Jestliže vám Meta zablokuje Business Manager, smiřte se s tím, že jste přišli o přístup ke všemu – ověřeným doménám, Pixelu, primární stránce i reklamnímu účtu.

Co dělat, když je zablokován osobní účet pro inzerci 

K zablokování osobního účtu pro inzerci dochází málokdy. V praxi to znamená, že nemůžete spravovat reklamy žádnému účtu, ke kterému vám je udělen přístup. S tímto problémem se nejčastěji setkáváme, když se klienti s Business Managerem učí a chtějí si reklamu spravovat sami.

Stav účtu naleznete také v záložce Kvalita účtu. Nezapomeňte v levém menu vybrat ten váš. Žádost o kontrolu probíhá taktéž pomocí tlačítka Požádat o kontrolu. Opět se dostáváme k zaslání pasu či občanského průkazu k ověření totožnosti. Pokud vám Facebook přístup k reklamě zablokuje trvale, nezbyde vám nic jiného než si založit účet nový. V takovém případě si ale dejte pozor:

  • Nezakládejte si úplně nový účet. Požádejte někoho z rodiny, zda můžete ke správě reklam používat jejich dosavadní profil. Pokud možnost nemáte, založte si osobní účet, ale dejte tomu čas. Přidejte jméno, fotografie, přátele… Budujte profilu důvěryhodnost, aby ho Facebook neoznačil za podezřelý a nezablokoval. 
  • Nepoužívejte stejnou platební kartu. Facebook si vás může spojit s předchozím účtem. 

K blokaci osobního účtu může dojít i v případě, kdy Facebook zaznamená neobvyklou aktivitu. Třeba když se přihlásíte v zahraničí. V takovém případě od vás může Meta vyžadovat ověření pomocí kódu zaslaného SMS, e-mailem nebo již zmíněným vyfocením dokladu totožnosti.

Jak kontaktovat podporu

S kontaktováním podpory Facebooku to vůbec není jednoduché. Na internetu najdete řadu odkazů, ale i když se jimi proklikáte, možnost spojit se s podporou se vám nemusí podařit najít.

Zatímco někteří uživatelé mají možnost kontaktovat podporu,

Jak kontaktovat FB podporu

jiným uživatelům se tato možnost nenabízí.

Některým uživatelům se možnost kontaktovat podporu nenabízí.

Jestliže odkaz na chat máte k dispozici, jednoduše vyplňte potřebné náležitosti a počkejte na vyjádření Facebooku. V opačném případě vám příliš možností nezbývá.

Důležité je, abyste v každém případě poskytli i screenshoty problému. V lepším případě můžete natočit video s anglickým komentářem. Pomůže vám k tomu aplikace Loom, která je zdarma.

Využijte cizí reklamní účet, který tuto možnost nabízí

Požádejte o pomoc třetí stranu. Někoho, kdo ke kontaktování podpory má přístup. Vysvětlete problém a dejte tomu čas. Ani v tomto případě ovšem odblokování není jisté. Někdy to prostě nevyjde.

Založení nového účtu

V některých případech vám nezbyde nic jiného než si založit účet nový, poučit se z chyb a dělat to lépe. Tuto variantu zvolte jako krajní řešení, abyste nebyli v rozporu se zásadami Facebooku. Nový účet by měl být aktivní a v žádném případě nepoužívejte stejnou platební metodu jako na zablokovaném účtu. 

Využijte formulář pro Zablokované platby a Správce reklam

Ozvěte se podpoře prostřednictvím formuláře. Vyberte účet, vysvětlete situaci a počkejte, až se k vašemu případu někdo vyjádří. Může se ovšem stát, že v nabídce nenajdete zablokovaný účet a zpráva vám tak nepůjde odeslat. 

Formulář pro Zablokované platby

Vyhněte se blokaci od společnosti Meta

Na závěr pro vás máme shrnutí nejdůležitějších bodů, kterých se držet:

  • Reklamy, které nesplňují zásady Facebooku, nespouštějte. Ani takové, které jsou s uvedenými podmínkami na hraně.
  • Zkontrolujte si, že máte vyplněné všechny informace a nikde na vás nesvítí žádost o ověření totožnosti.
  • Ověřte si, že reklamy platíte pravidelně. Jedním z důvodů, proč může dojít k blokaci účtu, je opakované neplacení reklam. 
Jak se vyhnout blokaci
  • Zamyslete se, zda jste neporušili zásady pro reklamu. Pokud ano, reklamu odstraňte a při vytváření nové se podobnému obsahu vyhněte. Nezapomeňte zkontrolovat všechny odkazy, které vedou na další webové stránky.
  • Webové stránky, na které odkazujete, musí být kvalitní. Alfou a omegou je zveřejnění obchodních podmínek a zásad ochrany osobních údajů. V žádném případě neodkazujte na stránky se zakázaným obsahem od společnosti Meta.
  • Facebook nemá dobrou českou podporu. Žádost o odblokování proto pište v anglickém jazyce a pošlete ji pouze jednou. Neposílejte další korespondenci, jinak vám hrozí, že váš případ bude odložen na konec celého seznamu. Celý proces může trvat i měsíc. Buďte trpěliví. 
  • Přidejte do Business Manageru záložního správce. Může to být někdo z rodiny nebo váš druhý účet. Nezapomeňte, že i záložní účet musí být náležitě vyplněný, aby byl pro Facebook věrohodný.
  • V případě blokace účtu nepoužívejte stejnou platební kartu na jiných účtech.

Inzerujte bezpečně a vyhněte se blokaci účtu

Spravování reklam je sice snadno přístupné, ale rozhodně ne jednoduché. Proto klientům doporučujeme, aby ze začátku správu reklam svěřili odborníkům. A pokud se náhodou stane, že vám Facebook účet omezí či zablokuje, využijte konzultaci s námi. Poradíme, jak z toho ven, dokud není příliš pozdě.

Máte správně vyplněné Meta účty?

Stáhněte si zdarma checklist správného nastavení Meta účtů pro Facebook, Instagram a Meta Business Manager.

Mám zájem o checklist
Sdílejte:

Míša se věnuje především copywritingu a SEO. Historicky se do týmu dostala díky stáži a prošla si tak všemi oblastmi marketingu.

0 komentářů k zobrazení

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back To Top