skip to Main Content
Výsledky obsahového marketingu

Výsledky obsahového marketingu – kdy je můžete očekávat?

Obsahový marketing je bezesporu časově náročný. Čas musíte investovat do samotné tvorby obsahu a určitou dobu také trvá, než se dostaví první výsledky. O to déle vám ale bude kvalitní obsah přinášet nové a nové zákazníky nebo kontakty. Zjistěte, kdy můžete očekávat první výsledky a jak je měřit.

Základem je kvalitní obsahová strategie

Abyste měli jistotu, že obsahový marketing přinese výsledky, vytvořte si pro něj jasnou strategii. Tvorbu obsahu si dobře promyslete a nepouštějte se do ní jen na základě aktuálního impulzu nebo přívalu motivace. Právě strategie do velké míry rozhoduje o tom, jestli bude váš obsahový marketing dlouhodobě úspěšný.

Ujasněte si především:

  • Cílovou skupinu – ideálně definujte i konkrétní persony.
  • Tón komunikace – měl by prostupovat celým marketingem i zákaznickou komunikací.
  • Typy obsahu – můžete psát články, natáčet videa, pořádat webináře, tvořit e-booky, infografiky atd.
  • Výběr vhodných témat – snažte se zjistit, co vaši cílovou skupinu zajímá a jaké problémy řeší.
  • Způsob distribuce a propagace – váš obsah dostaňte k co největšímu množství lidí.
  • Reálné cíle – ujasněte si, čeho chcete tvorbou obsahu dosáhnout, a tyto metriky průběžně vyhodnocujte.

Tvorbě obsahu věnujte dostatečný čas a úsilí. Neznamená to ale, že byste se do něj nemohli pustit bez pomoci marketingového týmu. Zjistěte, jak dělat minimální obsahový marketing, který zvládnete i na vlastní pěst.

Nikdy však netvořte jen proto, „aby tam něco bylo“. Kvalita rozhodně vítězí nad kvantitou. Vytvořte si publikační plán, který vám pomůže udržet přehled nad celkovou komunikací a umožní lépe provázat jednotlivé kusy obsahu.

Tip Včeliště: Abyste si ušetřili práci s neustálou tvorbou nového obsahu, snažte se ho recyklovat. Pokud máte například úspěšné video, sepište ho do podoby článku a z nejdůležitějších informací vytvořte infografiku.

Kdy se u obsahového marketingu dostaví první výsledky

Obsahový marketing je běh na dlouhou trať a vyžaduje trpělivost. S prvním blogovým příspěvkem návštěvnost vašeho webu raketově nevzroste. Pokud se ale budete držet jasně definované strategie, publikovat obsah pravidelně a vhodně ho také distribuovat a propagovat, rozhodně se vám to dlouhodobě vyplatí. Takto mohou vypadat výsledky po zapojení obsahového marketingu v červenci:

Graf: výsledky obsahového marketingu

Kdy přesně se dostaví první viditelné výsledky, závisí ale na mnoha faktorech. Čekací doba je proto opravdu individuální. Obecně se dá říct, že první výsledky můžete očekávat přibližně po 3 až 6 měsících.

I když se to možná zdá jako dlouhá doba, vaše trpělivost se vám několikanásobně vrátí. Výsledky obsahového marketingu jsou totiž často dlouhodobé. Kvalitní obsah bude na váš web přivádět nové a nové návštěvníky ještě dlouhé roky po jeho publikaci.

Tip Včeliště: Aby byly výsledky vašeho obsahového marketingu opravdu dlouhodobé, tvořte evergreenový neboli nadčasový obsah. Vybírejte (mimo jiné) témata, která budou lidi zajímat i několik let poté, co jste o nich napsali. Více jsme o evergreenovém obsahu psali zde.

Jaké konkrétní výsledky můžete očekávat a jak je měřit

Jak už jsme uvedli, v rámci strategie je důležité stanovit si cíle, kterých chcete tvorbou obsahu dosáhnout. Při jejich definování buďte realističtí a průběžně vyhodnocujte, jak se vám cíle daří plnit.

Výsledky, které můžete očekávat, jsou:

  • zvýšení návštěvnosti webu,
  • získání zpětných odkazů,
  • zlepšení pozice ve výsledcích vyhledávání,
  • rozšíření databáze kontaktů,
  • vyšší počet sdílení na sociálních sítích,
  • více zákazníků, a tím i vyšší obrat.

A jak tyto výsledky měřit? Nástrojů je na to hned několik a každý umí něco jiného. Nejčastěji se k měření výsledků obsahového marketingu používá:

  • Google Analytics – nabízí široké možnosti měření návštěvnosti webu, plnění cílů, které si sami definujete (např. stažení e-booku), nebo počtu objednávek.
  • E-mailingový nástroj – pomůže vám zjistit míru otevření e-mailu, míru prokliků na cílovou stránku nebo počet nových odběratelů.
  • Statistiky na sociálních sítích – nabízí velké množství dat, například počet fanoušků, jejich interakce, dosah příspěvků, počet kliknutí na odkaz atd.
  • CRM – pomůže vám měřit počet potenciálních zákazníků u konkrétních služeb nebo produktů.
  • Collabim nebo Marketing Miner – pomocí těchto nástrojů můžete měřit pozice klíčových slov a zjistit tak, zda máte prostor k vylepšení.
  • Majestic – díky Majesticu zjistíte, kolik zpětných odkazů vede nejen na váš web, ale i na jednotlivé stránky. Úspěšnost lze tedy hodnotit i z hlediska získaných odkazů.

Podrobně jsme o možnostech měření obsahového marketingu psali v tomto článku.

Po zapojení obsahového marketingu mějte také realistická očekávání. To, že publikujete pár blogových příspěvků měsíčně, vám sice pomůže dostat nové návštěvníky na váš web, navázat s nimi vztah a posunout je v jejich nákupním procesu, ale obrat se vám raketově o 100 a více procent nezvýší. Stanovte si dosažitelné cíle, buďte trpěliví, publikujte pravidelně a jistě svých cílů dosáhnete.

Chcete se pustit do obsahového marketingu i vy?

Pomůžeme vám sestavit obsahovou strategii, která bude vaší firmě dlouhodobě přivádět nové potenciální zákazníky.

Sdílejte:

Zakladatel projektu Včeliště. Pracuje na mnoha českých i zahraničních projektech, pro které zajišťuje optimalizaci pro vyhledávače.

0 komentářů k zobrazení

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back To Top