Rychlost načítání webových stránek hraje stále důležitější roli v oblasti optimalizace pro vyhledávače (SEO) i…
Výsledky obsahového marketingu – kdy je můžete očekávat?
Obsahový marketing je bezesporu časově náročný. Čas musíte investovat do samotné tvorby obsahu a určitou dobu také trvá, než se dostaví první výsledky. O to déle vám ale bude kvalitní obsah přinášet nové a nové zákazníky nebo kontakty. Zjistěte, kdy můžete očekávat první výsledky a jak je měřit.
Základem je kvalitní obsahová strategie
Abyste měli jistotu, že obsahový marketing přinese výsledky, vytvořte si pro něj jasnou strategii. Tvorbu obsahu si dobře promyslete a nepouštějte se do ní jen na základě aktuálního impulzu nebo přívalu motivace. Právě strategie do velké míry rozhoduje o tom, jestli bude váš obsahový marketing dlouhodobě úspěšný.
Ujasněte si především:
- Cílovou skupinu – ideálně definujte i konkrétní persony.
- Tón komunikace – měl by prostupovat celým marketingem i zákaznickou komunikací.
- Typy obsahu – můžete psát články, natáčet videa, pořádat webináře, tvořit e-booky, infografiky atd.
- Výběr vhodných témat – snažte se zjistit, co vaši cílovou skupinu zajímá a jaké problémy řeší.
- Způsob distribuce a propagace – váš obsah dostaňte k co největšímu množství lidí.
- Reálné cíle – ujasněte si, čeho chcete tvorbou obsahu dosáhnout, a tyto metriky průběžně vyhodnocujte.
Tvorbě obsahu věnujte dostatečný čas a úsilí. Neznamená to ale, že byste se do něj nemohli pustit bez pomoci marketingového týmu. Zjistěte, jak dělat minimální obsahový marketing, který zvládnete i na vlastní pěst.
Nikdy však netvořte jen proto, „aby tam něco bylo“. Kvalita rozhodně vítězí nad kvantitou. Vytvořte si publikační plán, který vám pomůže udržet přehled nad celkovou komunikací a umožní lépe provázat jednotlivé kusy obsahu.
Tip Včeliště: Abyste si ušetřili práci s neustálou tvorbou nového obsahu, snažte se ho recyklovat. Pokud máte například úspěšné video, sepište ho do podoby článku a z nejdůležitějších informací vytvořte infografiku.
Kdy se u obsahového marketingu dostaví první výsledky
Obsahový marketing je běh na dlouhou trať a vyžaduje trpělivost. S prvním blogovým příspěvkem návštěvnost vašeho webu raketově nevzroste. Pokud se ale budete držet jasně definované strategie, publikovat obsah pravidelně a vhodně ho také distribuovat a propagovat, rozhodně se vám to dlouhodobě vyplatí. Takto mohou vypadat výsledky po zapojení obsahového marketingu v červenci:
Kdy přesně se dostaví první viditelné výsledky, závisí ale na mnoha faktorech. Čekací doba je proto opravdu individuální. Obecně se dá říct, že první výsledky můžete očekávat přibližně po 3 až 6 měsících.
I když se to možná zdá jako dlouhá doba, vaše trpělivost se vám několikanásobně vrátí. Výsledky obsahového marketingu jsou totiž často dlouhodobé. Kvalitní obsah bude na váš web přivádět nové a nové návštěvníky ještě dlouhé roky po jeho publikaci.
Tip Včeliště: Aby byly výsledky vašeho obsahového marketingu opravdu dlouhodobé, tvořte evergreenový neboli nadčasový obsah. Vybírejte (mimo jiné) témata, která budou lidi zajímat i několik let poté, co jste o nich napsali. Více jsme o evergreenovém obsahu psali zde.
Jaké konkrétní výsledky můžete očekávat a jak je měřit
Jak už jsme uvedli, v rámci strategie je důležité stanovit si cíle, kterých chcete tvorbou obsahu dosáhnout. Při jejich definování buďte realističtí a průběžně vyhodnocujte, jak se vám cíle daří plnit.
Výsledky, které můžete očekávat, jsou:
- zvýšení návštěvnosti webu,
- získání zpětných odkazů,
- zlepšení pozice ve výsledcích vyhledávání,
- rozšíření databáze kontaktů,
- vyšší počet sdílení na sociálních sítích,
- více zákazníků, a tím i vyšší obrat.
A jak tyto výsledky měřit? Nástrojů je na to hned několik a každý umí něco jiného. Nejčastěji se k měření výsledků obsahového marketingu používá:
- Google Analytics – nabízí široké možnosti měření návštěvnosti webu, plnění cílů, které si sami definujete (např. stažení e-booku), nebo počtu objednávek.
- E-mailingový nástroj – pomůže vám zjistit míru otevření e-mailu, míru prokliků na cílovou stránku nebo počet nových odběratelů.
- Statistiky na sociálních sítích – nabízí velké množství dat, například počet fanoušků, jejich interakce, dosah příspěvků, počet kliknutí na odkaz atd.
- CRM – pomůže vám měřit počet potenciálních zákazníků u konkrétních služeb nebo produktů.
- Collabim nebo Marketing Miner – pomocí těchto nástrojů můžete měřit pozice klíčových slov a zjistit tak, zda máte prostor k vylepšení.
- Majestic – díky Majesticu zjistíte, kolik zpětných odkazů vede nejen na váš web, ale i na jednotlivé stránky. Úspěšnost lze tedy hodnotit i z hlediska získaných odkazů.
Podrobně jsme o možnostech měření obsahového marketingu psali v tomto článku.
Po zapojení obsahového marketingu mějte také realistická očekávání. To, že publikujete pár blogových příspěvků měsíčně, vám sice pomůže dostat nové návštěvníky na váš web, navázat s nimi vztah a posunout je v jejich nákupním procesu, ale obrat se vám raketově o 100 a více procent nezvýší. Stanovte si dosažitelné cíle, buďte trpěliví, publikujte pravidelně a jistě svých cílů dosáhnete.
Chcete se pustit do obsahového marketingu i vy?
Pomůžeme vám sestavit obsahovou strategii, která bude vaší firmě dlouhodobě přivádět nové potenciální zákazníky.
0 komentářů k zobrazení