Logo Včeliště
DomůBlogObsahový marketingVýsledky obsahového marketingu – kdy je můžete očekávat?

Výsledky obsahového marketingu – kdy je můžete očekávat?

Obsahový marketing je bezesporu časově náročný. Čas musíte investovat do samotné tvorby obsahu a určitou dobu také trvá, než se dostaví první výsledky. O to déle vám ale bude kvalitní obsah přinášet nové a nové zákazníky nebo kontakty. Zjistěte, kdy můžete očekávat první výsledky a jak je měřit.

Základem je kvalitní obsahová strategie

Abyste měli jistotu, že obsahový marketing přinese výsledky, vytvořte si pro něj jasnou strategii. Tvorbu obsahu si dobře promyslete a nepouštějte se do ní jen na základě aktuálního impulzu nebo přívalu motivace. Právě strategie do velké míry rozhoduje o tom, jestli bude váš obsahový marketing dlouhodobě úspěšný.

Ujasněte si především:

  • Cílovou skupinu – ideálně definujte i konkrétní persony.
  • Tón komunikace – měl by prostupovat celým marketingem i zákaznickou komunikací.
  • Typy obsahu – můžete psát články, natáčet videa, pořádat webináře, tvořit e-booky, infografiky atd.
  • Výběr vhodných témat – snažte se zjistit, co vaši cílovou skupinu zajímá a jaké problémy řeší.
  • Způsob distribuce a propagace – váš obsah dostaňte k co největšímu množství lidí.
  • Reálné cíle – ujasněte si, čeho chcete tvorbou obsahu dosáhnout, a tyto metriky průběžně vyhodnocujte.

Tvorbě obsahu věnujte dostatečný čas a úsilí. Neznamená to ale, že byste se do něj nemohli pustit bez pomoci marketingového týmu. Zjistěte, jak dělat minimální obsahový marketing, který zvládnete i na vlastní pěst.

Nikdy však netvořte jen proto, „aby tam něco bylo“. Kvalita rozhodně vítězí nad kvantitou. Vytvořte si publikační plán, který vám pomůže udržet přehled nad celkovou komunikací a umožní lépe provázat jednotlivé kusy obsahu.

Tip Včeliště: Abyste si ušetřili práci s neustálou tvorbou nového obsahu, snažte se ho recyklovat. Pokud máte například úspěšné video, sepište ho do podoby článku a z nejdůležitějších informací vytvořte infografiku.

Kdy se u obsahového marketingu dostaví první výsledky

Obsahový marketing je běh na dlouhou trať a vyžaduje trpělivost. S prvním blogovým příspěvkem návštěvnost vašeho webu raketově nevzroste. Pokud se ale budete držet jasně definované strategie, publikovat obsah pravidelně a vhodně ho také distribuovat a propagovat, rozhodně se vám to dlouhodobě vyplatí. Takto mohou vypadat výsledky po zapojení obsahového marketingu v červenci.

Kdy přesně se dostaví první viditelné výsledky, závisí ale na mnoha faktorech. Čekací doba je proto opravdu individuální. Obecně se dá říct, že první výsledky můžete očekávat přibližně po 3 až 6 měsících.

I když se to možná zdá jako dlouhá doba, vaše trpělivost se vám několikanásobně vrátí. Výsledky obsahového marketingu jsou totiž často dlouhodobé. Kvalitní obsah bude na váš web přivádět nové a nové návštěvníky ještě dlouhé roky po jeho publikaci.

Tip Včeliště: Aby byly výsledky vašeho obsahového marketingu opravdu dlouhodobé, tvořte evergreenový neboli nadčasový obsah. Vybírejte (mimo jiné) témata, která budou lidi zajímat i několik let poté, co jste o nich napsali. Více jsme o evergreenovém obsahu psali zde.

Jaké konkrétní výsledky můžete očekávat a jak je měřit

Jak už jsme uvedli, v rámci strategie je důležité stanovit si cíle, kterých chcete tvorbou obsahu dosáhnout. Při jejich definování buďte realističtí a průběžně vyhodnocujte, jak se vám cíle daří plnit.

Výsledky, které můžete očekávat, jsou:

  • zvýšení návštěvnosti webu,
  • získání zpětných odkazů,
  • zlepšení pozice ve výsledcích vyhledávání,
  • rozšíření databáze kontaktů,
  • vyšší počet sdílení na sociálních sítích,
  • více zákazníků, a tím i vyšší obrat.

A jak tyto výsledky měřit? Nástrojů je na to hned několik a každý umí něco jiného. Nejčastěji se k měření výsledků obsahového marketingu používá:

  • Google Analytics – nabízí široké možnosti měření návštěvnosti webu, plnění cílů, které si sami definujete (např. stažení e-booku), nebo počtu objednávek.
  • E-mailingový nástroj – pomůže vám zjistit míru otevření e-mailu, míru prokliků na cílovou stránku nebo počet nových odběratelů.
  • Statistiky na sociálních sítích – nabízí velké množství dat, například počet fanoušků, jejich interakce, dosah příspěvků, počet kliknutí na odkaz atd.
  • CRM – pomůže vám měřit počet potenciálních zákazníků u konkrétních služeb nebo produktů.
  • Collabim nebo Marketing Miner – pomocí těchto nástrojů můžete měřit pozice klíčových slov a zjistit tak, zda máte prostor k vylepšení.
  • Majestic – díky Majesticu zjistíte, kolik zpětných odkazů vede nejen na váš web, ale i na jednotlivé stránky. Úspěšnost lze tedy hodnotit i z hlediska získaných odkazů.

Podrobně jsme o možnostech měření obsahového marketingu psali v tomto článku.

Po zapojení obsahového marketingu mějte také realistická očekávání. To, že publikujete pár blogových příspěvků měsíčně, vám sice pomůže dostat nové návštěvníky na váš web, navázat s nimi vztah a posunout je v jejich nákupním procesu, ale obrat se vám raketově o 100 a více procent nezvýší. Stanovte si dosažitelné cíle, buďte trpěliví, publikujte pravidelně a jistě svých cílů dosáhnete. 

 

Chcete se pustit do obsahového marketingu i vy?

Pomůžeme vám sestavit obsahovou strategii, která bude vaší firmě dlouhodobě přivádět nové potenciální zákazníky.

Josef v roce 2012 založil marketingovou agenturu Včeliště a dnes vede tým marketérů a stará se o jeho chod. Moderuje také akci Kafe a marketing a věnuje se vzdělávání a prezentování na konferencích. Na kontě má dvě knihy o obsahovém marketingu a desítky marketingových strategií pro klienty Včeliště.

Aby vám už neutekla žádná marketingová novinka

Přihlaste se k odběru aktualit a užitečných rad a tipů z online marketingu od specialistů ze Včeliště.
Newsletter

Další příspěvky

Ecomail je nejpopulárnější e-mailingový nástroj v ČR a na Slovensku, zejména mezi e-shopaři. Jde o komplexní […]
Přečíst článek
Máte svou firemní stránku na Facebooku či na jiné sociální síti? Potom určitě víte, […]
Přečíst článek
Chcete-li zvýšit konverze, snížit míru opuštění stránek a posílit svou online viditelnost ve vyhledávání, […]
Přečíst článek

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Žádný komentář k zobrazení