Představte si, že vám několik blogových článků bude přinášet značnou část návštěvnosti vašeho webu. A to konzistentně po dobu několika měsíců i let. Takovou sílu má evergreenový obsah. Jak vypadá, k čemu je dobrý a jak ho vytvořit? Právě na to se zaměříme v tomto článku.
Jestli budou lidé určité téma řešit, a tím pádem vyhledávat i za sto let, to vám nezaručí nikdy nikdo. Ale co třeba za pět let? Zkuste se nad tématem článku (videa, infografiky…) na váš blog zamyslet. Bude pro návštěvníky vašeho webu atraktivní i v roce 2025?
Pokud je odpověď ano, pravděpodobně se jedná o evergreen obsah. Je to obsah, který „nevyjde z módy“. Nejedná se o aktuální trend, ale téma, ke kterému se lidé vrací a pravděpodobně ještě dlouho vracet budou.
Příklady evergreenových článků, které nám padly do oka:
Zdroje: Speciální zahradnictví, Pointa, časopis Sidonie
Další tipy na evergreenový obsah:
Pro ukázku rozdílu mezi evergreenovým a neevergreenovým článkem nepůjdeme daleko:
Tip Včeliště: Jak zjistit, o co se se lidé zajímají a jaká témata patří k nejpopulárnějším? Využijte například nástroj Google Trends.
1. Pusťte se do analýzy klíčových slov. Obsah musí být po SEO stránce vypilovaný do detailu. Jaká klíčová slova se ve spojení s daným tématem nejčastěji vyhledávají? Pokuste se je do vašeho článku zahrnout – ne ovšem za každou cenu. Neprodlužujte text jen proto, abyste klíčových slov obsáhli co nejvíce. Je nutné mít stále na paměti, že píšete pro lidi, nikoli pro vyhledávací roboty.
Tip Včeliště: Ideální je dát poté článek přečíst dalšímu páru očí, ideálně jazykovému korektorovi. Vzhledem k tomu, že počítáme s vysokou a dlouhodobou návštěvností, vybrousit detaily se vyplatí.
2. Pravidelně se k evergreenovému článku vracejte, aktualizujte ho a doplňujte o nové hodnotné informace. Přidejte zajímavé odkazy a podpořte tak SEO. Znáte například náš seznam českých a slovenských firem, jejichž obsahový marketing nás baví? Právě tento článek patří k evergreenovému obsahu na Včelišti, bez pravidelných updatů by ale brzy zastaral.
Tip Včeliště: Vyhněte se frázím jako „letos“, „loni“, „minulý měsíc“ a podobně. Má-li váš obsah být evergreenový, nemají v něm co dělat.
3. Dejte si záležet na tom, abyste se odlišili. Podobný obsah lidé pravděpodobně najdou na mnoha dalších webech. V čem se ukrývá vaše přidaná hodnota? Tvořte takové články, po kterých by se vašim čtenářům stýskalo, kdybyste je přestali psát.
Jakmile evergreenový obsah vytvoříte (a platí to všeobecně u jakéhokoli obsahu), věnujte dostatek času i energie také jeho propagaci. Pochlubte se na sociálních sítích, v newsletterech i tematických diskuzích. Jelikož můžete tento obsah propagovat opakovaně, opět je zde velmi patrná úspora času i peněz.
Publikujete evegreenové články? Pokud ano, v čem tkví jejich přidaná hodnota? Těšíme se na vaše komentáře.
V rámci obsahové strategie je dokážeme identifikovat a připravit obsah, který vám přinese dlouhodobou organickou návštěvnost.
Žádný komentář k zobrazení