skip to Main Content
Jak tvorit evergreenovy obsah

Proč je důležité tvořit evergreenový obsah?

Představte si, že vám několik blogových článků bude přinášet značnou část návštěvnosti vašeho webu. A to konzistentně po dobu několika měsíců i let. Takovou sílu má evergreenový obsah. Jak vypadá, k čemu je dobrý a jak ho vytvořit? Právě na to se zaměříme v tomto článku.

Jak vypadá evergreenový obsah?

Jestli budou lidé určité téma řešit, a tím pádem vyhledávat i za sto let, to vám nezaručí nikdy nikdo. Ale co třeba za pět let? Zkuste se nad tématem článku (videa, infografiky…) na váš blog zamyslet. Bude pro návštěvníky vašeho webu atraktivní i v roce 2025? 

Pokud je odpověď ano, pravděpodobně se jedná o evergreen obsah. Je to obsah, který „nevyjde z módy“. Nejedná se o aktuální trend, ale téma, ke kterému se lidé vrací a pravděpodobně ještě dlouho vracet budou.

Příklady evergreenových článků, které nám padly do oka:

Evergreen: Speciální zahradnictví
Evergreen: Pointa
Evergreen: časopis Sidonie

Zdroje: Speciální zahradnictví, Pointa, časopis Sidonie

Další tipy na evergreenový obsah: 

  • tipy, jak zhubnout po porodu, 
  • 5 variací letních salátů,
  • jak má vypadat životopis,
  • jak vytvořit vlastní podcast.

Pro ukázku rozdílu mezi evergreenovým a neevergreenovým článkem nepůjdeme daleko:

Evergreenový obsah na včelištím blogu

Evergreen na Včelišti

Aktuální téma

Aktuální téma na Včelišti

Proč je evergreen obsah pro váš blog důležitý?

  • Organická návštěvnost konzistentně poroste – lidé budou toto téma řešit neustále. I za několik let si budou klást podobné otázky a budou na ně hledat odpovědi. Na vás je zařídit, aby si pro ně přišli právě na váš web.
  • Evergreen obsah vás může dostat vysoko v SERPu (na stránce výsledků vyhledávání) – pokud si dáte se zpracováním článku záležet a poskytnete kvalitní informace, které budou odpovídat na dotazy k danému tématu.
  • Budete nadčasoví – co k tomu dodat? Na aktuální témata zanevřít nemusíte, jen je vhodně vyvažte evergreenovým obsahem.
  • Ušetříte čas, energii i peníze – několik evergreen článků vám dlouhodobě přinese stejně nebo více návštěvnosti oproti mnohonásobně většímu množství článků týkajících se pouze aktuálních trendů.

Tip Včeliště: Jak zjistit, o co se se lidé zajímají a jaká témata patří k nejpopulárnějším? Využijte například nástroj Google Trends.

3 kroky, jak tvořit evergreenový obsah

1. Pusťte se do analýzy klíčových slov. Obsah musí být po SEO stránce vypilovaný do detailu. Jaká klíčová slova se ve spojení s daným tématem nejčastěji vyhledávají? Pokuste se je do vašeho článku zahrnout – ne ovšem za každou cenu. Neprodlužujte text jen proto, abyste klíčových slov obsáhli co nejvíce. Je nutné mít stále na paměti, že píšete pro lidi, nikoli pro vyhledávací roboty. 

Tip Včeliště: Ideální je dát poté článek přečíst dalšímu páru očí, ideálně jazykovému korektorovi. Vzhledem k tomu, že počítáme s vysokou a dlouhodobou návštěvností, vybrousit detaily se vyplatí. 

2. Pravidelně se k evergreenovému článku vracejte, aktualizujte ho a doplňujte o nové hodnotné informace. Přidejte zajímavé odkazy a podpořte tak SEO. Znáte například náš seznam českých a slovenských firem, jejichž obsahový marketing nás baví? Právě tento článek patří k evergreenovému obsahu na Včelišti, bez pravidelných updatů by ale brzy zastaral. 

Tip Včeliště: Vyhněte se frázím jako „letos“, „loni“, „minulý měsíc“ a podobně. Má-li váš obsah být evergreenový, nemají v něm co dělat.

3. Dejte si záležet na tom, abyste se odlišili. Podobný obsah lidé pravděpodobně najdou na mnoha dalších webech. V čem se ukrývá vaše přidaná hodnota? Tvořte takové články, po kterých by se vašim čtenářům stýskalo, kdybyste je přestali psát. 

Zveřejněním obsahu to nekončí

Jakmile evergreenový obsah vytvoříte (a platí to všeobecně u jakéhokoli obsahu), věnujte dostatek času i energie také jeho propagaci. Pochlubte se na sociálních sítích, v newsletterech i tematických diskuzích. Jelikož můžete tento obsah propagovat opakovaně, opět je zde velmi patrná úspora času i peněz.

Publikujete evegreenové články? Pokud ano, v čem tkví jejich přidaná hodnota? Těšíme se na vaše komentáře.

Jaké jsou evergreeny ve vašem oboru?

V rámci obsahové strategie je dokážeme identifikovat a připravit obsah, který vám přinese dlouhodobou organickou návštěvnost.

 

Sdílejte:

Martinu baví skvělé texty: číst je, psát, brousit k dokonalosti. Poradí si s pravopisnými i stylistickými záludnostmi, zároveň nevypíná copywriterský zrak.

0 komentářů k zobrazení

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back To Top