Bee1

9 výhod obsahového marketingu

V poslední době se začalo o obsahový marketing zajímat množství firem. Některé z nich píšou na blog pouze články, ty schopnější to prokládají video příspěvky. Ty nejschopnější mají vytvořené obsahové strategie a snaží se do tvorby a propagace obsahu zainteresovat každého člena společnosti. Pokud chcete být na pomyslném vrcholu pyramidy, musí každý člen firmy vědět, jak může pomáhat šířit její sdělení dál. Content marketing se nesmí stát dalším reklamním prostředkem či kanálem. Je nutné, aby byl součástí vaší firemní kultury. Pojďme společně zjistit 9 výhod, které vám obsahovým marketing přináší.

1. Nechte vaši firmu a tým růst

Obsahový marketing výrazně podporuje růst. Správně a dlouhodobě dělaný content marketingu výrazně podpoří růst vašeho businessu. Nové příležitosti budete získávat jak na poli obchodních vztahů, tak v rámci poptávek. Společně se svým týmem zjistíte, zda funguje správně komunikační složka a vychytáte její mouchy. Pravidelně publikovaný obsah v rámci celé firmy vás naučí pracovat na věcech společně. Profesionalita a zkušenosti vašeho týmu porostou.

2. Více obsahu = více leadů

Čím více obsahu se na vašem webu bude nacházet, tím lepší máte vyhlídky na získání cenných poptávek. Hubspot zveřejnil dechberoucí statistiky, které prokazují velký význam obsahu.  Dle Hubspotu mají weby s 401 – 1000 stránkami o 600% více leadů než weby s 51 – 100 podstránkami. Každá kvalitně zpracovaná podstránka je jako část rybářské sítě vhozené do vody. Čím kvalitnější síť máte, tím větší jsou šance nějakou rybu chytit. Stejně tak jako množství obsahu je důležitá i jeho přidaná hodnota, aktuálnost a další aspekty, které si můžete přečíst v samostatném článku o kvalitním obsahu.

3. Ušetříte na reklamě

Když se vám podaří vytvořit kvalitní obsah, můžete z jeho kvalit čerpat ještě několik dalších let. Počáteční náklady na jeho tvorbu se vám vrátí rychle. Oproti placeným formám marketingu do něj investujete jen při jeho tvorbě. Tato studie  pěkně ukazuje konkrétní hodnotu každého nového článku. U příkladu malé firmy přinesla každá nová stránka obsahu 55 návštěvníků měsíčně = 660 nových návštěvníků ročně. A to už je zajímavé číslo.

4. Zaujměte svým obsahem správné návštěvníky

Využijte toho, že jste to vy, kdo vytváří obsah. Podle druhu obsahu, který budete pravidelně publikovat, budou na váš web přicházet noví a noví návštěvníci. Pište obsah pro lidi, ale optimalizujte ho pro vyhledávače. To, jak moc se bude vaše sdělení a články šířit sociálními sítěmi, závisí do značné míry na vašem vlastním úsudku, co bude vaši cílovou skupinu oslovovat. Čím více se strefíte do vkusu vaší cílovky, tím větší úspěchy budete slavit.

5. Staňte se kapacitou v oboru

Pište takový obsah, který vašim návštěvníkům pomůže. Staňte se jejich rádcem, učitelem i vtipným kamarádem zároveň. Tím, že budete psát vysoce edukativní obsah, stoupnete v očích svých návštěvníků. Navíc takový druh obsahu přitahuje vysoce kvalitní leady. Využijte pozornosti současných vašich „influencerů“ a jejich už vybudovaných sociálních kruhů ve svůj prospěch. Když vytrváte, časem máte šanci sami se stát influencerem.

6. Kvalitní obsah = zdroj přirozených odkazů

Když se vám podaří vytvořit kvalitní obsah, budou na vás lidé odkazovat přirozeně. Získáte tak ty nejcennější zpětné odkazy. Zkuste o vašem obsahu přemýšlet z hlediska SEO. Jakýkoliv zajímavý obsah (obrázek, video, článek) může být cenným zdrojem odkazů. Obsahový marketing tak pomalu, ale jistě nahrazuje nebo přinejmenším doplňuje současné linkbuldingové strategie. Google po posledním update 2.0 opět vylepšil svůj algoritmus pro odhalování nekvalitního obsahu. Ale kvalitní obsah a přirozené získávání odkazů je naprosto legitimní technikou.

7. Rozšiřujte své řady fanoušků

Dle ContentPlus 70% všech zákazníků raději pozná firmu skrze články než reklamu. Kvalitní obsahovou strategií tak máte šanci vybudovat kvalitní fanouškovskou základnu. 60% všech klientů se cítí mnohem lépe, pokud na vašem webu najdou články, ve kterých píšete o tom, čemu rozumíte. Poté, co se vám podaří vybudovat kvalitní obsah, máte mnohem větší šanci, že vás vaši followeři budou následovat.

8. Posilujete důvěru

Kvalitní obsah posiluje důvěru. A bez důvěry od vás nikdo nic nekoupí. Obecně můžeme říci, že obsahový marketing není jenom o produkci obsahu. Texty budujete vaši identitu a navazujete nové vztahy. Jak virtuální, tak reálné. A vztahy jsou to, co dělá vaši značku úspěšnou. Síla doporučení je neotřesitelný faktor všech nákupních rozhodnutí. Je jen na vás, zda jej obsahem podpoříte či nikoliv.

9. Buďte vidět

Více článků, více guestpostů, více fanoušků, více vztahů. Čím větší růst, tím lepší viditelnost. Je třeba tato výhoda více rozvádět?

Závěr

Obsahový marketing určitě nemá jen samé výhody. V jednom z dalších článků se pokusíme shrnout i jeho nevýhody. Jak to vidíte vy? Jaká je podle vás hlavní výhoda či nevýhoda obsahového marketingu?

Tomáš Procházka

Konzultant Včeliště.cz se zaměřením na obsahové strategie, copywriting a SEO. Více o něm naleznete na Impleo.cz nebo sledujte jeho Twitter a Google+

Tento článek má 0 komentářů

  1. Pěkně napsané, ale možná bych ještě doplnil, což ne úplně přímo zaznělo, že obsahový marketing, který je tvořen na vlastním webu, dělá zázraky také zejména v oblasti SEO. Zazněly jen informace o přirozených odkazech, ale nezapomeňme na long tail keywords. Ze zkušenosti vím, že díky kvalitnímu a hlavně pravidelnému obsahu je možné se dostat na přední pozice i na ty nejkonkurenčnější klíčová slova. Navíc díky obsahu zvyšujete autoritu webu.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tyto stránky používají cookies. Tím, že na stránkách setrváte, souhlasíte s jejich používáním. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close