Logo Včeliště
DomůSlovníkOpen rate

Open rate

Jde o pojem z oblasti email marketingu. Open rate se používá k měření úspěšnosti emailových kampaní. V češtině lze nahradit pojmem míra otevření.

Jeho hodnota je udávána v procentech a vyjadřuje poměr otevřených e-mailů k těm, které příjemci neotevřeli. E-maily, které se z jakéhokoliv důvodu nepodařilo doručit, se do open rate nezapočítávají.

Hodnota open rate se dá vypočítat pomocí následujícího vzorce:

Open rate (%) = počet otevřených emailů / počet doručených emailů × 100

Příklad: Open rate 20 % znamená, že z 10 doručených e-mailů byly příjemci otevřeny 2.

Výše open rate se liší podle odvětví a mají na ni vliv mnohé další faktory. Průměrná výše open rate se pohybuje kolem 23 % (zdroj).

Zpět do slovníku
Pomůžeme vám s marketingem
Nezávazně s vámi probereme, jak posunout váš marketing vpřed nebo vyřešit aktuální problém.
Kontaktujte nás