Marketingová persona je detailní popis fiktivní osoby, která by mohla být vaším typickým zákazníkem. Persony…
Zdarma si stáhněte další šablony pro obsahový marketing
Obsahový marketing je, byl a bude především o plánování. A vy byste rozhodně plánovat měli, pokud se o něj zajímáte nebo jste ho už začlenili do vašich firemních procesů. Není nic krásnějšího, než usednout k počítači a přesně vědět, co vás čeká, komu píšete, jaký to má smysl a na co byste měli při tvorbě obsahu klást důraz. Kromě této psychologické výhody má plánování a obsahový marketing i výhody další, které jsem už popisoval v jednom z minulých článků.
Pojďte si tedy dnes plánování, elementární proces obsahového marketingu, trochu usnadnit a stáhněte si zdarma šablony, které se vám při vytváření obsahové strategie nebo obsahového kalendáře budou hodit. V minulém článku jsem se podrobně věnoval šablonám pro obsahový kalendář, protože si myslím, že jejich význam je pro obsahový marketing největší. V dnešním příspěvku se seznámíte s méně známými, ale za to extrémně užitečnými šablonami, které si můžete zdarma stáhnout.
1. Šablona pro tvorbu person
První pravidlo úspěšného obsahového marketéra zní: cokoliv, co vytváříte, musí rezonovat s představami vašeho obecenstva. Jedním z prvních úkolů, který byste měli v obsahovém marketingu udělat, není vytvoření obsahové strategie, ale seznámení se s těmi, pro které ji budete vytvářet. Jak na to, vám Josef parádně sepsal v článku Jak vytvářet persony pro obsahový marketing. Už jste ho četli?
Kromě přečtení našeho článku bychom vám rádi poradili i další skvělé zdroje pro usnadnění jejich tvorby. Hlavním takovým je šablona pro jejich snadné vytvoření. Stáhněte si šablonu pro vytvoření person a nezapomeňte si načíst typy pro její upravení od Barbary Gago z CMI.
Námi doporučovanou šablonu si můžete rozšířit nebo případně upravit. Rozhodně doporučuji přidat fotku konkrétní persony. Fotka mně velice pomáhá při psaní článků pro naše klienty.
Další šablony z BuyerPersona.com najdete zde. Třeba se vám nějaké budou hodit. Pomocným dokumentem může být také třeba tento vzor. Pokud byste chtěli komplexní šablonu, která zohledňuje jak tvorbu person, tak jejich integraci podle konkrétní fáze nákupního cyklu, nejlepší volbou je tato skvělá šablona.
2. Tvorba obsahu, plánování jeho organizace
2.1 Šablony pro obsahový kalendář
Nejdůležitější šablona z této sekce je pro obsahový kalendář. Abych vám práci s jejím sháněním usnadnil, našel jsem jich pro vás na internetu 15 a věnovali jim celý článek. Přečtěte si ho a vyberte si takovou šablonu, která se vám bude nejvíce hodit.
2.2 Děláte správný obsah z hlediska copywritingu?
Kvalitní checklisty jsou dobrá věc. Můžete si s jejich pomocí zkontrolovat, zda jste udělali správně všechny důležité postupy a případně vaši obsahovou strategii ještě vylepšit. Tato šablona vám pomůže zkontrolovat všechny důležité vlastnosti dobré stránky z hlediska copywritingu (nadpisy, struktura, cíle a další desítky věcí). Šablonu si můžete stáhnout zde.
2.3 Obsahový audit
O obsahovém auditu jsme psali již v minulosti. Šablonu, které by se vám při jeho tvorbě mohla hodit, jsme však nezmínili. Pokud stavíte obsahovou strategii již na fungujícím webu, je obsahový audit nutností. Pokud ho neuděláte, pořádně nezjistíte prostor, který je třeba obsahovou strategií vylepšit. Pro tento účel můžete použít výborně fungující šablonu od Maadmob.com.au. Je to ukázka přehledného obsahového auditu. Vy můžete příklad vymazat, obsahový audit upravit dle vlastních preferencí a napsat nám, zda se vám konkrétně tato šablona hodila.
2.4 Vytváříte hodnotný obsah?
Pěkný checklist, který vám pomůže po každém článku zkontrolovat, zda vytváříte hodnotný obsah. Stáhněte si ho v pdf verzi zde. Jeho další variantu reflektující jiné otázky seženete zde.
2.5 Titulky – základy obsahové strategie
Každý obsahový konzultant a copywriter by měl vědět, že kvalitní titulek je polovina úspěchu. Na něm totiž závisí, zda váš obsah bude někdo číst či nikoliv. Vytváříte titulky správně? Víte, jaké otázky byste si měli klást?
2.6 Šablona pro jednoduchý obsahový plán
Pěkná, přehledná a jednoduchá šablona pro obsahový plán je zde – velice doporučujeme si ji stáhnout.
2.7 Dotazník před tvorbou obsahového auditu
Nový klient na obzoru a vy zrovna nevíte, jaké otázky mu budete klást? Vyzkoušejte tento dotazník. Obsahuje jedenáct výstižných otázek, na které byste rozhodně neměli zapomenout.
2.8 Šablona pro jednoduchou analýzu klíčových slov
Analýza klíčových slov je skvělým pomocníkem při přípravě nového obsahového plánu. Rozhodně byste ji v obsahovém marketingu neměli vynechávat. Přečtěte si proto článek a stáhněte si rovnou šablonu pro jednoduchou analýzu klíčových slov.
2.9 Stáhněte si plán obsahového marketingu
Za email dostanete od Accelerated online marketing zajímavou šablonu. Stahujte ji zde.
2.10 Velké množství šablon pohromadě
Většinu šablon, které zde popisuji, si můžete stáhnout pohromadě v jednom komplexním dokumentu od Velocitypartners.co.uk. Velice užitečné.
3. Šíření obsahu
Obsahový marketing rozhodně nekončí u publikace článku. Občas se tak urputně snažíme vytvořit kvalitní obsah a články, že úplně zapomeneme na následnou distribuci obsahu.
3.1 Checklist – distribuce obsahu
Jednoduchá šablona ve formátu .doc. Můžete ji použít pro snadnou kontrolu všech činností souvisejících s propagací vámi vytvořeného obsahu. Šablonu si stáhněte zde.
3.2 Checklist – 12 věcí, které byste měli udělat po zveřejnění článku
Pěkná infografika, které vám může posloužit jako kontrolní checklist po zveřejnění nových článků. Stahujte zde.
3.3 Šablona pro obsahovou strategii
Stáhněte si vynikající šablonu pro obsahovou strategii. Není problém ji trochu upravit podle vašich potřeb. Stahujte ji zde.
Závěr
V článku jste se seznámili s nejpoužívanějšími šablonami pro obsahový marketing. Máte nějakou vlastní oblíbenou? Budeme rádi, když se s ní pochlubíte v komentářích pod článkem. Díky za přečtení!
0 komentářů k zobrazení