Camera 690163 1280

Co všechno má vliv na pozici ve vyhledávači?

V pátém dílu videa ze série „Na co se nás ptáte“ se podíváme na faktory, které ovlivňují úspěšnost webu ve zobrazování ve výsledcích vyhledávání. Na to, jak moc jste vidět na relevantní klíčová slova ve výsledcích vyhledávání, má vliv několik set faktorů, jejichž přesné složení a důležitost nikdo, kromě vyhledávačů samých, nezná. Jak se s tím tedy popasovat?

Máme štěstí, protože existují prověřené studie, které ty nejdůležitější faktory odhalily. Jsou jimi:

  • faktory na stránce (on-page faktory) – titulek, meta popisek, nadpisy, obsah, klíčová slova, technické provedení webu (rychlost, nastavená přesměrování apod.),
  • faktory mimo web (off-page faktory) – odkazy, které vedou na vaše stránky, přičemž je hodnocený počet odkazů, jejich relevantnost, autorita a kvalita stránek, které na vaše stránky odkazují,
  • ostatní faktory – historie webu, autorita vašeho webu, míra proklikovosti z výsledků vyhledávání.

Většina faktorů může mít pozitivní i negativní důsledky na vaši viditelnost. Neblahý vliv může mít například přehnaná hustota klíčových slov či uměle vytvořené odkazy z nekvalitních webů. Zviditelnit se v SERPu prostě vyžaduje úsilí na mnoha frontách.

Josef Řezníček

Zakladatel projektu Včeliště.cz. Pracuje na mnoha českých i zahraničních projektech, pro které zajišťuje optimalizaci pro vyhledávače.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tyto stránky používají cookies. Tím, že na stránkách setrváte, souhlasíte s jejich používáním. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close