Tentokrát přišel na kafe Tomáš Čech, zakladatel nejviditelnější a nejdrzejší značky v oblasti (nejen) pánské…
Psaní článků jako SEO strategie
Pravidelné psaní kvalitních článků se může stát skvělou SEO strategií, která vynese váš web vysoko ve výsledcích SERP (tedy na stránce s výsledky vyhledávání). Jak ale vyniknout nad konkurencí, kde brát náměty na nový obsah a na jaká klíčová slova cílit své podstránky? V dnešním článku se dozvíte, jak skloubit psaní kvalitních článků a optimalizaci pro vyhledávače tak, aby vás milovali čtenáři i vyhledávací algoritmy.
Nabídněte svým návštěvníkům to, co jinde nenajdou
Skvělou a v Česku dosud málo používanou strategií je zaměření se na longtail – málo vyhledávaná klíčová slova s nízkou konkurencí. Longtail nemusí znamenat, že se jedná o delší, složené klíčové slovo (i když to tak často bývá). Zkrátka cílíte na takové, které je vyhledávané méně, ale představuje už velmi specifický dotaz do vyhledávače. Místo klíčového slova „drony“ nebo „fasády“ tedy cílíte na výrazy „drony na leteckou termografii“ nebo „smrkové dřevěné fasády Praha“. Zmíněná strategie má dvě hlavní výhody. První je mnohem rychlejší prosazení stránek cílících na longtail na internetu, což je zvláště výhodné u začínajících webů, které by se jen těžko prosazovaly na klíčová slova s velkou konkurencí.
Druhou výhodou je, že zákazník, který hledá již velmi specifický produkt nebo informaci, má pravděpodobně reálný zájem o koupi produktu nebo služby. Člověk, který do vyhledávače zadá jen základní klíčové slovo, dost možná teprve hledá obecné informace. Pokud potenciálnímu zákazníkovi poskytnete podrobné informace, které jinde nenajde, je velmi pravděpodobné, že nakonec nakoupí u vás. Na longtail SEO se zaměřte nejlépe v článcích v e-magazínu, blogu nebo rozcestníku, nemusí být součástí vašeho textu na hlavní stránce. Samozřejmě, pokud prodáváte něco opravdu ojedinělého, například hyperspektrální kamery v ČR, bude patrně vaše hlavní klíčové slovo současně longtail.
Klíčová slova by v článku neměla působit rušivě
SEO specialisté a konzultanti se často přou, jaká je optimální hustota klíčových slov v článku. Ve skutečnosti žádné závazné pravidlo nebo univerzální vzorec neexistují. Jsou ale pravidla, která byste dodržet měli. Rozhodně by se mělo hlavní klíčové slovo objevit v titulku článku a v meta popisku. Pokud se jedná o delší text s několika podnadpisy, je dobré, když se objeví i v některém z nich. Klíčová slova by se v textu měla objevovat přirozeně, tak, aby o nich návštěvník skoro ani nevěděl. Nesnažte se je například násilím zdeformovat do prvního pádu, přirozeně je skloňujte a můžete použít i synonyma. V těle textu se doporučuje použít hlavní klíčové slovo někde na začátku – v prvním odstavci či jedné z počátečních vět. Kolikrát jej použijete poté, záleží také na délce textu. Pokud slovo skloňujete, zkracujete nebo používáte synonyma, může tam být ještě klidně asi tak 2–3×.
Čtenářský komfort má přednost před zběsilým sázením klíčových slov
Mnoho lidí vám dnes řekne, že dělat SEO strategii znamená především vytvářet kvalitní obsah. To je pravda, ale ne každý už si uvědomuje, co slovo „kvalitní“ skutečně znamená. Vaše články a podstránky webu musí být nejen dobře k nalezení, ale musí čtenáře uchvátit, bavit, poskytnout mu užitečné informace nebo pohnout jeho přesvědčením. Pokud začnou návštěvníci sami sdílet vaše články na sociálních sítích, máte napůl vyhráno. Zkuste se podívat, jak a o čem píše vaše konkurence. Poté vytvořte ještě lepší obsah, podrobnější, odbornější, zábavnější nebo doprovázený infografikou, videi či obsahem ke stažení.
Obsahový marketing je běh na dlouhou trať, ale až se objeví výsledky, rozhodně nebudete své vložené námahy litovat. Vytvoření kvalitních článků na zajímavá klíčová slova je rozhodně základem každé funkční obsahové strategie.
0 komentářů k zobrazení