Marketingová persona je detailní popis fiktivní osoby, která by mohla být vaším typickým zákazníkem. Persony…
Placená a neplacená reklama a investice do ní
V dnešní jednoduché infografice jsem znázornil, kolik bude pravděpodobně utraceno za placenou reklamu (PPC, banner…) a kolik návštěvnosti ve skutečnosti přinese v porovnání s neplacenou reklamou (SEO, RSS, sociální média…). Myslím, že skutečnost je alarmující. Firmy nevědí, jak dělat neplacený internetový marketing, který jim může přinést mnohem více relevantních návštěvníků.
Podíl placené a neplacené reklamy a investice do ní
Sdílíte stejný názor nebo vás čísla zaujala? Sdílejte článek s ostatními.
Zdroj dat: SEOMoz
Skutečně je SEO neplacená reklama? Co náklady na čas strávený optimalizací, tvorbou kvalitního obsahu, získáváním relevantních odkazů?
Mimochodem až SEOmoz jako zdroj informací ctím, za poslední léta jsem viděl stovky klientských dat z Google Analytics a s výjimkou zcela nových projektů jsem nezažil, že by někomu organic search vyrobil 90% návštěvnosti – dokonce čím více projekt roste, tím méně jsou vyhledávače důležité .. alespoň můj názor a zkušenost 🙂
Díky za komentář. Neplacená reklama není jenom SEO, ale také RSS, blogování, přirozené odkazy z jiných webů, sociální sítě (přirozená návštěvnost) apod.
Máte pravdu, že musíte vynaložit náklady na vytvoření čehokoliv. Ale i o placené reklamy se musíte starat, kontrolovat, nastavovat je.
Na obrázku se bavíme o finančních nákladech.