Marketingová persona je detailní popis fiktivní osoby, která by mohla být vaším typickým zákazníkem. Persony…
Případová studie obsahového marketingu společnosti Door To Door
V minulé případové studii jsme popisovali příběh firmy prodávající bazény, která díky obsahovému marketingu začala postupně získávat vliv a autoritu v oboru, až se z ní stala jednička na trhu a její majitel slavným propagátorem obsahového marketingu.
Dnes vám v několika obrázcích a větách představíme příklad dalšího, méně tradičního podnikání na internetu. Pojďme se společně nyní podívat na americkou firmu zabezpečující komplexní stěhovací služby.
Představení společnosti Door To Door
Od roku 1996 je společnost Door To Door na trhu stěhovacích služeb v USA. Firma vznikla v Seattle, Washingtonu a do roku 1999 působila pouze na trhu obchodní přepravy. Od roku 1999 se ale její vliv rychle rozšířil na majoritní městské oblasti po celých Spojených státech amerických. Firma začala zabezpečovat i stěhování jednotlivců. Značka Door To Door je synonymem pro kvalitu a bezpečnost, kterou rádi doporučíte svým známým a přátelům. Jejich heslem je pomáhat lidem v napjatých životních situacích, jakou stěhování nepochybně je.
Jaké výzvě musela společnost Door To Door čelit
Konkurence nikdy nespí a nejinak tomu bylo i v případě společnosti Door To Door. Vedení společnosti si v průběhu roku 2011/2012 všimlo, že jejich největší konkurenti se stále více prosazují na sociálních sítích a jsou na internetu oproti nim více vidět. Door To Door už v minulosti investovali nemalé částky do SEO a v tomto ohledu se neměli za co stydět – jejich web byl dobře optimalizován. Samotnou autoritu značky na internetu však SEO nedokáže zajistit, a to byla výzva, které musela společnost Door To Door čelit. Chtěli, aby se kontinuálně zlepšovali, aby rostly jejich pozice ve vyhledávačích a aby jejich značka vstoupila do širokého povědomí veřejnosti.
Řešením obsahová strategie
Door to Door si najali externí agenturu, která měla za úkol vypracovat efektivní obsahovou strategii. Hlavními body celé obsahové strategie bylo:
- Najmutí obsahového stratéga, který měl za úkol spravovat firemní blog a profily na sociálních sítích.
- Obsahový kalendář a naplánování příspěvků na dlouhou dobu do budoucna. Součástí tohoto bodu bylo vytvoření unikátního tónu komunikace a samozřejmě i optimalizování příspěvků pro vyhledávače.
- Pravidelná tvorba infografik, která měla za cíl podpořit novou SEO strategii a značku Door To Door na internetu.
- Úkolem obsahové strategie bylo celou značku na internetu polidštit a zpřístupnit veřejnosti.
Jakých výsledků Door To Door dosáhli
Celá obsahová strategie byla spuštěna mezi zářím a říjnem 2012 a na následujících obrázcích a grafech se můžete jednoduše podívat, jaké změny po ní nastaly.
Hodnocení a pozice ve vyhledávačích
Vývoj návštěvnosti
Nárůst pravidelných čtenářů
Nárůst konverzí po startu obsahové strategie
Závěr
Obsahový marketing společnosti Door To Door přinesl ve všech oblastech internetové propagace významné zlepšení. Už po několika prvních měsících pilné práce byly vidět výsledky.
Máte s obsahovým marketingem vlastní zkušenost? Podělte se o ni s námi v komentářích pod článkem nebo tento článek sdílejte na sociálních sítích. Díky za přečtení.
Díky za studii. Může se zeptat, jaké další metriky v rámci vyhodnocování účinnosti obsahu sledujete?
Nemáš zač Marku, obecně je dobré sledovat minimálně tyto skupiny metrik: http://vcelka.lepidus.cz/4-zakladni-skupiny-metrik/