Logo Včeliště
DomůSlovníkInbound marketing

Inbound marketing

Jde o takové marketingové aktivity, které mají za cíl navázat různými prostředky vztah s potenciálním zákazníkem a nakonec z něj udělat spokojeného zákazníka. K tomuto účelu je nejčastěji využíván obsahový marketing a aktivity, které do tohoto odvětví spadají (newslettery, blogy, videa, sociální sítě, prezentace, infografiky, podcasty – vše, co může představovat kvalitní a zajímavý obsah).

Na rozdíl od tradičnějších outbound marketingových metod (TV reklama, bannery, billboardy) je inbound marketing k potenciálnímu zákazníkovi mnohem vstřícnější. Hlavní rozdíly oproti outbound marketingu jsou následující:

  • Komunikace (byznys–zákazník–byznys) je obousměrná (ne jako u reklamy).
  • Přínos produktu pro jeho uživatele je kladen nad vlastnosti produktu a jeho popis.
  • Doprovázení zákazníka nákupním cyklem (trychtýřem) má přednost před bombardováním nabídkami a snahou vtisknout do paměti loga a slogany.

Proces inbound marketingu má 4 základní fáze, popsané ve schématu níže:

proces inbound marketingu

Jestli se chcete o inbound marketingu dozvědět více, píšeme o něm v tomto článku.

Zpět do slovníku
Pomůžeme vám s marketingem
Nezávazně s vámi probereme, jak posunout váš marketing vpřed nebo vyřešit aktuální problém.
Kontaktujte nás