skip to Main Content

Up-selling (marketingový slovník)

Jedná se o techniku zvyšování prodeje, kdy prodejce nabídne zákazníkovi produkt nebo službu vyšší cenové kategorie. Cílem je mít vyšší zisk z prodeje, ovšem s ohledem na potřeby a přání zákazníka.

Pojem pochází z angličtiny a v češtině je běžně užíván v původním znění. Běžně je užívána i verze bez pomlčky upselling. Do češtiny se dá pojem přeložit jako zvýšení prodeje.

V praxi je technika up-sellingu často využívána v kombinaci s cross-sellingem nebo s nabídkou slevy na vybrané zboží či služby.

Příklady:

  • Zákazníkovi, který si objednal smartphone je nabídnuta vyšší třída telefonu s lepšími funkcemi.
  • Klientovi, který si objednal zápis v katalogu řemeslníků, je nabídnuta vyšší varianta služby zahrnující i minimální propagaci.
Back To Top

Na těchto stránkách užíváme cookies. Proti jejich sběru na základě oprávněného zájmu se můžete odvolat na info@vceliste.cz, nebo budeme rádi, když nám jejich užívání odsouhlasíte. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close