skip to Main Content
klíčové slovo v doméně

Jak důležité je pro SEO klíčové slovo v doméně?

Na podzim roku 2012 přišel vyhledávač Google se změnou algoritmu pro řazení výsledků vyhledávání a snížil význam klíčového slova v doméně druhého řádu (www.klicoveslovo.cz). Konečně si uvědomil, že kvalitní internetový obchod s počítači nenajdeme pouze na pocitace.cz, ale například i na alza.cz. Jde o jeden z dalších kroků, kdy je kladen čím dál tím větší důraz na značku webu, nejen na klíčové slovo.

Spolu s tím jsem ale zpozoroval přesně opačný trend u konkurenčního Seznamu. V různých českých SEO diskuzích jsem četl několik případů, kdy se stránky s klíčovým slovem v doméně začaly najednou umisťovat ve výsledcích vyhledávání vysoko na klíčová slova z domény, aniž by jejich majitelé něco změnili, nebo získali zpětné odkazy.

Proto jsem se po čase podíval do našeho portfolia a všiml jsem si podobného trendu. Celou situaci ukážu na příkladu stránek pokerovestoly.cz. Na těchto stránkách se již dlouhou dobu nic nemění, přibývá minimum nových odkazů a ani konkurence v oboru nejeví větší změny. Přesto graf vývoje pozice na klíčové slovo “pokerové stoly” pro vyhledávač Seznam.cz vypadá takto:

 

Samozřejmě že nejde o statistiku mnoha domén, z které by šlo vyvozovat jasné závěry. Můžeme se však přesto pro zajímavost podívat na výsledky vyhledávání na některá konkurenční slova a porovnat počet domén s klíčovým slovem v doméně, které se zobrazují na prvních 10 místech ve výsledcích vyhledávání, na Google a na Seznamu. Výsledky jasně dokazují mnou naznačený trend:

Klíčové slovo “auto”:

  • Seznam.cz: 6x
  • Google.cz: 4x
  • Na Seznamu najdeme na první straně SERPu 1,5x více stránek obsahující klíčové slovo v doméně 2. řádu.

Klíčové slovo “matrace”:

  • Seznam.cz: 8x
  • Google.cz: 3x
  • Na Seznamu najdeme na první straně SERPu 2,7x více stránek obsahující klíčové slovo v doméně 2. řádu.

Klíčové slovo “levné notebooky”:

  • Seznam.cz: 2x
  • Google.cz: 1x
  • Na Seznamu najdeme na první straně SERPu 2x více stránek obsahující klíčové slovo v doméně 2. řádu.

Schválně zkuste vymyslet nějaké hledanější slovo, radši jednoslovné až dvouslovné, aby je šlo lépe porovnávat. Uvidíte pak sami, že Seznam.cz bude téměř vždy vést. Sílu klíčového slova v doméně pro Seznam dokazuje například i web pracky.cz, který se zobrazuje na první straně na slovo “Pračky”…

Závěr

Co si z toho odnést? Popravdě příliš nechápu, co tím Seznam.cz sleduje. Myslím, že tento trend nebude pokračovat a za čas se znovu vyhledávač vydá opačným směrem, podobně jako se ji vydal Google. Máte vy nápad, proč k tomu došlo? Z mého pohledu nemá určitě cenu nikterak měnit strategii, nebo dokonce přesouvat stránky na vhodnější doménu. Klíčové slovo v doméně je stále faktor, který hraje nějakou roli při řazení výsledků vyhledávání a bude tomu (byť možná v menší míře) stejně i do budoucna.

Periodická tabulka SEO faktorů

Stáhněte si přehlednou infografiku SEO faktorů a nastavte si na své stránce vše k naprosté dokonalosti!

Sdílejte:

Zakladatel projektu Včeliště. Pracuje na mnoha českých i zahraničních projektech, pro které zajišťuje optimalizaci pro vyhledávače.

8 komentářů k zobrazení

  1. Na Seznamu se často vyhledávají navigační dotazy (facebook, youtube apod.). Jméno domény je potom velmi dobrý faktor, bohužel Seznam to vzal globálně na všechny dotazy, což je hodně špatné a asi nemá zatím jiný stejně „dobrý“ signál.

  2. Osobně si myslím, že tuto Vaši statistiku nelze brát příiš vážně. Podle mě jde o to, že web matrace.cz, který sice obsahuje v doméně slovo matrace se řadí výše kvůli tomu, že je zaměřený na matrace, má na to slovo SEO a zpětné odkazy lépe než web nábytek.cz kde mají také matrace, ale není to jejich primární produkt

    1. Zdravím. Díky za komentář. Neměl jsem ani v úmyslu dělat opravdovou statistiku, to bych musel vzít více zvorků. Je jedno, jestli je nějaký web relevantnější nebo ne, to přeci určuje vyhledávač. Počítal jsem zmínku klíčového slova v doméně 2. řádu a poukázal jsem na to, že téměř vždy vychází počet lépe na Seznam.cz. Netvrdím nic o tom, kdo by měl být výš. Porovnával jsem tedy výsledky na to samé slovo ve dovu vyhledávačích. Snad jsem to dostatečně ve článku vysvětlil.

  3. Klíčové slovo v doméně 2. řádu určitě má význam a velký, pokud se přesně shoduje s dotazem. Pokud hledám letenky, je dost pravděpodobné, že letenky.cz, které jsou na nejlíp zapamatovatelné doméně pro lidi, budou patřit velkému hráči, kterého vyhledávače chtějí nabízet. Když bude název domény víceslovný např. nejvic-nejlevnejsi-super-letenky.cz, asi si tím majitel nezajistí pozici před tím, kdo hledané slovo „letenky“ v doméně 2. řádu nemá.

  4. Klíčové slovo v doméně má význam pro linkbuilding, hodně lidí na web odkazuje formou zkopírování doménového jména. Proto je výhodné z tohoto pohledu mít v doméně klíčové slovo. To se pak přenese do anchor textu odkazu. Z pohledu brandu a budování značky má ale klíčové slovo jako doména negativní dopad.

  5. No já znám web, který má hovořící doménu – dvojslovnou frázi. Jiná SEO nulové, téměž až bych řekla záporné. Chybí dokonce title, description, nadpisy. Konkurence v ČR asi 30 dalších webů, některé s velmi profesionálním SEO. Přesto se tento web umis’tuje jako první na svoji frázi z domény jak na google, tak na seznamu. Místo title se na SERP vypisuje název domény = hledaná fráze.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back To Top