Budování Zpětných Odkazů

Proč některé metody získávání zpětných odkazů už nefungují?

Asi každý, kdo se zajímá o optimalizaci pro vyhledávače a zkoušel někdy vytvářet zpětné odkazy, si všiml, že některé typy zpětných odkazů v dnešní době už nepřinášejí takový užitek, jako v minulosti. Přemýšleli jste někdy nad tím, proč to tak je? Odpověď naleznete v tomto článku.

Abychom zjistili, proč nějaké odkazy ztrácí na důležitosti, musíme se podívat na základní principy optimalizace pro vyhledávače, které se snažím předávat a které mnoha lidem připadají jako samozřejmé a zbytečné řeči. Přesto jsou ale základem pro pochopení a úspěšné dělání SEO. Vyhledávač zařadil mezi metriky, které ovlivňují viditelnost webových stránek ve výsledcích vyhledávání, zpětné odkazy proto, že je obtížné je získat. Čím kvalitnější zpětný odkaz z autoritativnějších stránek, tím obtížněji se získává, protože majitelů takovýchto stránek je méně a mají často velkou zodpovědnost a sebekázeň v tom, co svým návštěvníkům doporučí a na co raději neodkážou. Vyhledávač tedy využil přirozeného sebe-kontrolního mechanizmu k odhadování popularity stránek.

Akce a reakce

Na každou akci vznikne reakce. I sebelepší systém, věc nebo postup obsahuje slabá místa a není dokonalý. To platí i pro vyhledávače. Lidé tato místa brzy najdou a budou se jich snažit využít. Právě z toho důvodu se například antivirový program aktualizuje několikrát denně a vede nikdy nekončící boj s hackery a tvůrci virů.

Tento, většině čtenářů známý poznatek, jsem zmínil proto, že se ve velmi blízké obměně děje i při tvorbě zpětných odkazů. Celé to začalo tak, že vyhledávač v minulosti stanovil dle nějakých pravidel výpočet ranků (SRank, PageRank) a řekl, že budou určovat kvalitu stránky a také zpětného odkazu z ní. A podle součtu přidaných hodnot všemi zpětnými odkazy vedoucími na jednou konkrétní stránku, bude vyhledávač měřit kvalitu stránky, na kterou bylo odkazováno. Od ní se pak bude odvíjet i pozice na klíčové slovo.

Majitelé stránek se od té doby začali snažit získávat co nejvíc odkazů, které jejich webům přinesou vysoké pozice. Je to logické, chtěli využít příležitosti získávat každý den spoustu nových návštěvníků z vyhledávačů. Od té doby začal boj vývojářů algoritmu s těmito majiteli a tvůrci zpětných odkazů.

Rychlé způsoby získávání zpětných odkazů

 

jak rychle získat zpětné odkazy

Majitelé webů přišli na mnoho způsobů na získávání zpětných odkazů, které nevyžadovaly velké investice, šly maximálně automatizovat a fungovaly. Mezi takové zdroje zpětných odkazů patřilo a patří:

  • Registrace do katalogů, ideálně automatická do tisíců katalogů
  • Nákup zpětných odkazů, ideálně z automatizovaných systémů
  • Automatické publikování sociálních záložek na stovky stránek
  • Vytváření mnoha malých webů s odkazy na hlavní web, ideálně automatizovaná tvorba
  • Služby publikování článků s odkazy nebo vkládání odkazů na privátní sítě webů
  • Systémy pro vytváření podobných článků z jednoho a jejich následná distribuce na stovky obsahových webů
  • Odchyt expirujících domén s historií, rekonstrukce odkazů a nasměrování odkazů na hlavní doménu
  • A další způsoby, na které možná přijdete i sami…

Kdo z vás něco podobného nezkoušel, nebo o tom alespoň nepřemýšlel?

Bohužel právě tyto metody se snaží vyhledávač odhalit a odkazovaným stránkám z těchto systémů vzít jejich příliš lehce dosaženou “kvalitu a autoritu”, nebo je za jejich činnost dokonce potrestat.

Jak tedy vytvářet zpětné odkazy?

Protože zmínky na ostatních webech budou, díky svému sebe-kontrolnímu mechanizmu, ještě nějakou dobu důležitou součástí optimalizace pro vyhledávače, je dobré si tedy odpovědět na otázku, jak tedy zpětné odkazy vytvářet, aby vyhledávač s nadšením započítal nové odkazy k našemu dobru.

Úspěch budete mít, pokud dodržíte tato pravidla a budete budovat odkazy:

1. Přirozeně

Pokročilé technologie vyhledávačů umí v dnešní době dobře rozpoznat nepřirozeně vzniklé odkazy. Musíte vědět, jak vypadá kvalitní odkazový profil a podporovat lidi v přirozeném odkazování na váš web. Důležité je vytvářet příležitosti pro ostatní, aby vaše stránky mohli zmínit. Můžete se do tvorby zpětných odkazů i zapojit, ale tak, jak by to udělal normální uživatel.

2. Obtížně

Všechny výše zmíněné metody, může kdokoliv jednoduše zkopírovat. Není těžké metod využít a vytvořit pomocí nich zpětné odkazy. To je také jejich největší nevýhoda, i když mnozí to považují za výhodu. Snažte se získávat odkazy ze zdrojů, ze kterých se to nepodaří každému.

3. Proti proudu

Pokud vidíte, že většina webmasterů používá registraci do katalogů pro SEO, nebo že všichni houfně vytvářejí články a publikují je na 100 PR webů ze seznamu, který někdo sdílel na fóru, měl by to pro vás být varovný signál. Místo opakování toho, co udělali oni, byste měli buď pojmout strategii jinak (například publikování 3 zajímavých článků na 3 magazíny, které v seznamu nejsou), a nebo se zaměřit na jiné zdroje zpětných odkazů, které splňují kritéria kvalitního odkazu, ale nikdo o nich nemluví, nebo se příležitost pro jejich získání vyskytuje pouze ve všem oboru.

Je to jednoduché a přitom tolik složité. Jednoduché v tom to pochopit a složité v tom to dělat. Nevěříte? Zkuste si to sami.

Řešili jste podobný problém s vaší stránkou? Pokud ano, vyřešili jste to a jak se vám při budování zpětných odkazů daří? Děkuji za komentáře.

5 nekonvenčních marketingových tipů

Stáhněte si 5 tipů, jak dělat marketing netradičním způsobem, a odlište se tak od konkurence.

Josef Řezníček

Zakladatel projektu Včeliště.cz. Pracuje na mnoha českých i zahraničních projektech, pro které zajišťuje optimalizaci pro vyhledávače.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tyto stránky používají cookies. Tím, že na stránkách setrváte, souhlasíte s jejich používáním. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close