skip to Main Content
3 Největší Omyly V SEO

3 největší omyly v SEO

Sdílejte:

V dnešním článku se podíváme 3 omyly, na které často narážím v různých diskuzích o SEO.

Troufal bych si tvrdit, že téměř každý, když začínal s optimalizací pro vyhledávače, si alespoň chvíli myslel, že je přinejmenším jeden z uvedených omylů pravdivý.

Přiznáváte?

1. Pouze jeden nadpis h1 na stránce

Omyl:

Před několika lety tvrdilo mnoho lidí, že správně optimalizované stránky mohou mít pouze jeden nadpis h1. Schválně se podívejte na prezentaci Jiřího Janků, stránky firmy Adaptic a mnoho dalších, i v zahraničí.

Pravda:

Až Matt Cutts ve svém videu v roce 2009 prozradil (a i někteří odvážlivci před ním), že na počtu h1 nezáleží, pokud jsou nadpisy použité účelně a s rozmyslem:

2. Čím vyšší rank, tím vyšší pozice

Omyl:

Výsledky vyhledávání jsou řazeny podle hodnoty PageRanku, respektive Sranku. Čím vyšší rank, tím se moje stránka zobrazí výše ve výsledcích vyhledávání. Naposledy jsem na tento názor narazil v diskuzi na jakpsatweb.cz, ale ve skutečnosti si za tímto omylem stále stojí mnoho SEO začátečníků.

Pravda:

Rank je pouze jedním z faktorů, které o pozici stránky ve výsledcích vyhledávání rozhoduje. Poslední dobou mám pocit, že je jeho vliv stále nižší a nemyslím, že by trend šel v budoucnosti jiným směrem. Historii vlivu PageRanku (zelená barva) pěkně ukazuje i tato infografika:

Zdroj obrázku: greenlightdigital.com

3.  Čím vyšší hustota klíčových slov, tím lépe

Omyl:

Tím, že budu opakovat častěji klíčové slovo, ideálně v přesné shodě, byť jde o nesmyslnou frázi, zvýším šanci na umístění své stránky ve výsledcích vyhledávání. SEO-Expert.cz do dneška doporučuje hustou klíčových slov na stránce 3-10%.

Pravda:

Texty byste měli psát přirozeně a klíčovou frázi či slovo použít párkrát na stránkách, v různých částech, ideálně v různých obměnách. Vše by mělo působit přirozeně, abyste získané návštěvníky neodradili špatným textem. Celou situaci také vysvětluje Matt Cutts z týmu Google:

A co vy? Co považujete za největší omyly v SEO? Přiznejte se, mysleli jste si někdy, že je některý zmíněný omyl pravda? Já při začátcích ano. Schválně, jestli uhodnete, jaký.

Periodická tabulka SEO faktorů

Stáhněte si přehlednou infografiku SEO faktorů a nastavte si na své stránce vše k naprosté dokonalosti!


Sdílejte:

Josef Řezníček

Zakladatel projektu Včeliště. Pracuje na mnoha českých i zahraničních projektech, pro které zajišťuje optimalizaci pro vyhledávače.

Tento článek má 5 komentářů

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back To Top