skip to Main Content
Co Dělat A Nedělat Na Facebooku, Aby Vás Fanoušci Milovali

Co dělat a nedělat na Facebooku, aby vás fanoušci milovali

Sdílejte:

Všichni chceme, aby naše příspěvky lidé komentovali a sdíleli. A to z mnohem praktičtějších důvodů než z těch, že post s pár lajky vypadá trapně. FB algoritmus postupně snižuje přirozený dosah běžných příspěvků, ale pokud se zadaří a váš post získá vysokou míru zaujetí, zobrazí se také většímu počtu lidí. Nejdřív si ale musíte vytvořit své publikum, které vás bezmezně miluje a sleduje každé vaše… Dobře, nebudeme to přehánět. 🙂

Pokud na to chcete jít ekonomicky, ideální je získávat fanoušky a zákazníky tzv. „organickým“ způsobem a neutrácet hromadu peněz za to, že Facebook váš příspěvek milostivě zobrazí více lidem. Pojďme se společně podívat, jak na to.

Jak si získat fanoušky na Facebooku?

Buďte kámoši

Neberte se příliš vážně, Facebook není LinkedIn. Na Facebook lidé chodí, protože se potřebují rozptýlit, chtějí trochu srandy nebo se jim opravdu, ale opravdu teď zrovna nechce psát ten šíleně nudný report pro šéfa.

Jednejte tedy přátelsky a uvolněně, i když se k vaší firmě hodí spíše odměřenější komunikace, kterou používáte třeba na webu. Na Facebooku lidé čekají, že s nimi budete „debatit“ v uvolněném duchu.

Nebojte se proto být vtipní a klidně si udělejte srandu i sami ze sebe. Ukažte, že jste také lidé. Běžná komunikace musí být přirozená, vykašlete se na nadnesené a otřepané fráze a spíš si představte, že jste zašli se svými fanoušky na kafe a chcete si poklábosit o tom, že od té doby, co vám do kanceláře nainstalovali klimu, jsou ta šílená letní vedra vlastně docela fajn.

Uvolněte se a buďte s fanoušky kamarádi.

Piš, jak mluvíš

Příspěvek na Facebooku není akademický článek, měl by proto být spíš hovorový. Buďte autentičtí. Nebojte se psát ve svém nářečí a klidně i nespisovně, pokud to k vašemu stylu komunikace sedí. Slovem „nespisovně“ se ale rozhodně nemyslí s chybami!

Jedna vlezlá hrubka vám totiž může zkazit jinak geniální příspěvek. Všechno si po sobě vždycky přečtěte. Nenechte se uchlácholit dojmem, že Facebook přece snese všechno.

Stáhněte si Copywriterské desatero

Jak na to, aby zákazníci dělali to, co po nich chcete? Stáhněte si zdarma Copywriterské desatero – šikovný tahák se všemi zásadními copywriterskými pravidly. Vaše texty pak budou působit mnohem přesvědčivěji.

Své sledující oslovujte jako skupinu, ale pokud to tak cítíte, nebojte se jít na tykačku, zvlášť pokud jste malá (a mladá) firma. Nesmí to ale působit povýšeně a drze.

Nemusíte se děsit ani smajlíků. Ne, v dnešní době už to fakt není jen záliba vyhrazená pro pubertální dívky. 🙂 Nejenže emotikony při rychlém scrollování facebookovou zdí fungují jako magnet na oči, ale často vám pomohou popustit uzdu kreativitě a například nahradit slovo obrázkem. Prostě si hrajte. Ale i tady samozřejmě platí všeho s mírou – text musí pořád zůstat dobře čitelný a srozumitelný.

Klidně svým fanouškům tykejte, ale buďte stále slušní.

Já o voze, ty o koze

Držte se svého tématu. Pokud prodáváte automobily, tak vaši sledující opravdu nejsou zvědaví na štěňátka a koťátka, i když ta běžně nasbírají více lajků než zbytek celé FB stránky dohromady.

Na druhou stranu, vaše příspěvky nemusí být pořád o tom samém. V novinách píšou, že nám někde staví novou dálnici? Postněte to a napište, co si o tom myslíte (a hlavně vyzvěte ostatní, ať se o svůj názor podělí také). Prostě spojte to, co děláte nebo prodáváte, s běžným životem.

Plavte s proudem

Já vím, teď máte v hlavě všechny ty citáty typu: „Jen leklé ryby plavou s proudem… bla bla bla.“

Na Facebooku ale soutěžíte o pozornost běžného uživatele a určitě jste si všimli, že každý týden (co týden, někdy na to stačí pár dní) rezonuje na sociálních sítích nějaké celospolečenské téma; kulturní, politické, sportovní atd. Nebojte se tématu nějak dotknout – třeba si jenom lehce a vtipně rýpnout.

 

Ale pozor: Váš názor by neměl nikoho urazit. Chcete působit sympaticky, ne arogantně. Raději tedy zvolte nějaká odlehčená témata a samozřejmě ideálně blízká předmětu vašeho podnikání. Vezměte si inspiraci třeba z prvního čísla Vogue. Kdo dneska nesdílí jeho obálku, jako by ani nebyl.

Nebojte se svézt na módních vlnách.

Dejte si cíl

Co chcete, aby sledující s vaším příspěvkem udělali? Existuje spousta účelů, ke kterým může sloužit:

  • Sbírání lajků
  • Psaní komentářů – vyvolání diskuze
  • Sdílení
  • Získávání nových sledujících
  • Zhlédnutí videa
  • Rozkliknutí odkazu (třeba na blog)
  • Směrování na váš web
  • Zakoupení produktu nebo služeb

Spousta firem vnímá facebookové příspěvky hlavně jako cestu k nákupu na webu – a nejlíp, když si k tomu zákazníci ještě pustí jejich nové firemní promo video (až do konce samozřejmě!), dají lajk, napíšou, jak se jim produkt líbí a navrch to i nasdílí mezi své přátele.

Dám vám do života na sociálních sítích jednu dobrou radu: Nechtějte všechno a hned. Je dobré zaměřit se jen na určité akce a tomu daný příspěvek přizpůsobit.

Buďte vtipní a piště s lehkostí – na FB se lidé přišli odreagovat.

A kolik toho má být?

Co se týče množství publikovaných příspěvků, je důležité najít si nějakou správnou míru. Není třeba to přehánět. Zpravidla stačí několik postů týdně, maximálně jeden denně, ale rozhodně své fanoušky nezahlťte obsahem, jinak je spíš znechutíte.

Určitě víte, že si příspěvky můžete i naplánovat a Facebook je pak v určený čas zveřejní automaticky za vás. Problém je v tom, že Facebook má mnohem radši živý obsah, a naplánované příspěvky nezobrazuje tak ochotně jako tzv. „real time“ neboli příspěvky sdílené v reálném čase. A takové mnohem víc ocení i fanoušci – proto jim je dopřejte tak často, jak si to jen můžete dovolit.

Poslední rada na závěr: nejlépe zpravidla fungují příspěvky, které obsahují fotku nebo video. Ale i textové příspěvky mohou mít zajímavý dosah, zejména pokud je nezveřejňujete příliš často. To proto, že je to pro vaše fanoušky (i pro FB algoritmy) zase „něco nového“. A tím jsem vlastně shrnula ten hlavní princip, kterým byste se měli řídit především: Překvapujte, buďte autentičtí a nabízejte fanouškům zajímavý originální obsah.

Získejte Copywriterské desatero

Máte pocit, že už vám z toho jde hlava kolem? Že je příliš mnoho toho, na co při psaní prodejních textů musíte myslet a co je potřeba hlídat? Stáhněte si zdarma stručné Copywriterské desatero a ty nejdůležitější copywriterské zásady budete mít pořád na očích.


Sdílejte:

Lucie Koubek

Textem posedlá copywriterka, písmenková závislačka s vášní pro online marketing. Autorka online programu Copykiller – prodávejte textem a spoluautorka dalších marketingových kurzů, seminářů a e-booků. Obsahová specialistka a copywriterka pro nejúspěšnější online marketingové kampaně v ČR a SR. Lektorka na živých seminářích i v online kurzech, kde učí své klienty psát texty, které zaujmou a promění čtenáře v platící zákazníky.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back To Top

Na těchto stránkách užíváme cookies. Proti jejich sběru na základě oprávněného zájmu se můžete odvolat na info@vceliste.cz, nebo budeme rádi, když nám jejich užívání odsouhlasíte. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close