skip to Main Content

Obsahová strategie je základem úspěšného obsahového marketingu. Pomůže vám definovat zákazníka a jaký obsah ho zajímá, nastavit si jasný plán a cíle. Součástí strategie je také výběr vhodných marketingových kanálů.

Podívejte se na ukázky z realizovaných obsahových strategií. Každou strategii vytváříme na míru konkrétnímu projektu. Na základě strategie pak rádi pomůžeme s realizací, nebo se tvorby obsahu chopíme naplno s naším týmem.

Ukázky z obsahových strategií

Obsahová strategie Bonami

Pro klienta vždy uděláme analýzu chování uživatelů na daném webu. Díky takovému rozboru poznáme, kam lidé nejvíce klikají a jak se na stránkách pohybují. Na základě výsledků stanovíme u každé stránky či kategorie závěry, popřípadě navrhneme vylepšení.

 

Analýzou webu tohoto klienta jsme například zjistili, že návštěvníky zajímají hlavně jednotlivé kategorie zboží, sekce Nechte se inspirovat zdaleka není tak proklikávaná. Uživatelé tedy chtějí především vybírat produkty.

 

Klientovi jsme proto doporučili zanoření inspirací přímo do produktů a odstranění z pásu pod výpisem podkategorií. Také jsme navrhli vylepšit obsah pro snazší vyhledávání a výběr produktů a odkázali na konkrétní příklad

Aby obsahová strategie správně fungovala, je třeba vědět, na koho vlastně cílíme. Ujasnit si cílovou skupinu a z ní zformovat personu, tedy konkrétního reprezentanta, pro nějž obsah připravujeme. To nám pomůže pochopit, co řeší, po čem touží a tím pádem jaký obsah ho bude zajímat.     

Jednou z person je pan René, který momentálně řeší nabytí nemovitosti. Uvědomuje si, že tento proces není úplně jednoduchá záležitost, a má obavy, aby na něco nezapomněl

Pan René si také přeje, aby vše proběhlo korektně, bez zádrhelů, v co největším klidu.

Velmi pozitivně na něho tedy budou působit ujištění, že náš klient 

  • zkontroluje všechny smlouvy a zaručí se za jejich správnost,
  • vyřeší jakékoliv komplikace, aniž by se pan René musel stresovat,
  • pohlídá, aby se proces neprotáhl, apod.

Takto definovaná persona nám následně pomůže určit také správný tón komunikace a vhodná témata obsahu

Obsahová strategie Dostupnyadvokat.cz

Komu jsme pomohli

Včeliště pro naši síť realitních kanceláří ERA Reality připravilo komplexní komunikační marketingovou strategii, do které jsou zapojené různé prvky od blogu, webu, PPC a Facebook kampaní až po propojení do automatických kampaní v e-mailingovém nástroji. Díky Včelišti vznikl unikátní automatický systém komunikační strategie, který nám pomáhá získávat nové klienty s naším minimálním zásahem. Navíc díky tomu, že tento systém používají desítky makléřů naší společnosti, bylo potřebné vypracovat návody, jak se systémem efektivně pracovat, a i tuto oblast zvládlo Včeliště na jedničku. Dnes máme komplexní a kvalitní popis, podle kterého se každý nový makléř může velmi jednoduše do systému zapojit a bez větších starostí začít pomocí obsahového marketingu získávat klienty. Včeliště nám ušetřilo mnoho času a nervů a vneslo do systému své obrovské zkušenosti, které celý systém pozvedly na špičkovou úroveň.

Včeliště nám dlouhodobě pomáhá s obsahovým marketingem. Vytvořilo pěkný a funkční magazín a již několik skvělých e-booků. Cokoliv se stane a zeptám se, lidé ze Včeliště mi rychle odpoví a navrhnou řešení. Copywriterky píší články jako kdyby byly profesionální indoor pěstitelé rostlin, spolupráce se mi líbí.

U Včeliště jsme konečně nalezli skutečnou IT podporu. Jejich služby jsou vysoce profesionální, při komunikaci se zákazníkem vše přehledně vysvětlí a vysvětlení přizpůsobí technické úrovni zákazníka tak, že nemusí trpět komplexem méněcennosti. Zadaná práce byla vždy dodaná včas a perfektní. Nikdy nebyl problém cokoli osvětlit, úkol vzali za svůj a snažili se, aby navrhované změny dávaly smysl a splnily naše představy.

Logo anglictina-hry.cz

Naše spolupráce se Včelištěm nezačala náhodně, už v minulosti bylo o nich hodně slyšet, a tak při hledání partnera pro vytvoření naší nové obsahové strategie byla volba celkem jasná. Po určité době vývoje našeho hlavního produktu Eshop-rychle jsme zjistili, že potřebujeme nový obsah, který bude zajímavý jak pro nové, tak stávající zákazníky – provozovatele e-shopů.

Nechceme dělat věci napůl a bylo jasné že nejsme experti na vytvoření obsahové strategie a propagaci vlastního obsahu, proto jsme šli do spolupráce s lidmi ze Včeliště, kteří své práci rozumí na výbornou. A co nám to přineslo? Nové znalosti, jak tvořit a propagovat vlastní obsah, zcela novou obsahovou strategii a nápady, jak bychom mohli obsahový marketing dělat efektivněji. Spolupráce se Včelištěm tímto pro nás ale nekončí, řekl bych že spíše začíná. Budování nového obsahu je běh na dlouhou trať – kromě toho plánujeme nový e-mail marketing a opět rádi využijeme zkušeností expertů na slovo vzatých.

Se Včelištěm spolupracuji přes rok a je to poprvé za několik let, kdy jsem narazil na firmu, která opravdu pracuje a rozvíjí moje podnikání. Perfektně se s nimi domluvíte, mají promyšlené komunikační rozhraní, v němž přehledně vidíte, co se kdy dělo. Co řeknou, to udělají. Ještě nikdy jsem nespolupracoval s nikým, kdo by opravdu plnil své sliby a nesnažil se mě natáhnout nebo obrat. Už nikomu jinému, kromě Včeliště nevěřím a marketing bych nikomu jinému nesvěřil.

E-booky o obsahových strategiích:

Začněte s obsahovým marketingem

Pomocí obsahu získáte spoustu zákazníků, vybudujete si dlouhodobou konkurenční výhodu a posílíte svoji značku.

Proč by si každý, kdo dělá marketing či podniká, měl příručku přečíst?

Jak využít persony a tón komunikace

Naučíme vás vytvářet marketingové persony a jakým tónem se svým publikem komunikovat.

Co budete po přečtení e-booku zvládat levou zadní?

Zjistíte, jak přilákat zákazníky zajímavými články a dalším obsahem.
Naučíte se připravit obsahovou strategii šitou na míru.
Odhalíte efektivní způsob propagace obsahu, který vás dostane k zákazníkům.
Věnujete čtení 1 hodinu, která může navždy změnit váš marketing.
Zvládnete vytvořit marketingové persony.
Budete umět využít persony při analýze klíčových slov.
Naučíte se volit vhodný tón komunikace pro vaši cílovou skupinu.

Co jsme napsali o obsahových strategiích:

Zašlete nám nezávaznou poptávku po obsahovém marketingu

Back To Top