skip to Main Content

Infografika jako marketingový nástroj – 10 nejúspěšnějších infografik na českém internetu a jak se jimi inspirovat

Víte, že infografiky jsou skvělým způsobem, jak nenásilně přimět zákazníky, aby rádi sdíleli váš obsah? Infografiky lze využít k propagaci i informování klientů hravou formou. Zapojte svou fantazii a vytvořte si grafiku, která bude potenciální zákazníky bavit a zapracuje ve váš prospěch. Abyste načerpali inspiraci, přinášíme vám deset nejúspěšnějších a nejsdílenějších grafik, které jsme v poslední době na internetu zachytili.

1. Nejoblíbenější chlapecká a dívčí jména

Velmi dobrou práci odvedl Český statistický úřad, když ke Světovému statistickému dni zveřejnil infografiky týkající se nejfrekventovanějších chlapeckých a dívčích jmen v lednu 1999–2015. Všimněte si, že infografika je jednak zajímavá, ale také díky diferencovaným barvám velmi přehledná a umožňuje rychlé zorientování.

top 20 divcich jmen

top 20 chlapeckych jmen

2. Jak správně masírovat děťátko

Vtipně provedenou a zároveň edukativní infografiku zveřejnil web najmama.sk. Infografiku o tom, jak správně masírovat dítě, jen přes Facebook sdílelo okolo 2 100 budoucích či současných rodičů.

masáž dítěte

Podcast o tvorbě infografik

Stáhněte si podcast o tvorbě infografik! Odhalí vám základní principy tohoto účinného a zábavného marketingového nástroje.

4. Kde se natáčely jednotlivé scény trilogie Pán prstenů a Hobbit?

Velmi kvalitně zpracovaná infografika, která fanouškům názorně předvede, kde se natáčely jejich oblíbené scény. Infografika dopravní společnosti Cheapflights byla zveřejněna na cestovatelském webu Travelguideline.net a dočkala se ohromného ohlasu na sociálních sítích. Je mimo jiné skvělým příkladem toho, jak můžete využít populárních fenoménů současnosti ve prospěch svého podnikání.

hobbit infografika

5. Jak a kde skladovat potraviny

Pěkný a užitečný nápad představuje infografika o uchovávání potravin. Infografika představuje šikovnou a jednoduchou pomůcku pro všechny, kteří si nejsou jisti, jak roztřídit svůj nákup. Povšimněte si šikovného barevného rozlišení popisků, které vám říkají, kam, jak a na jak dlouho jednotlivé potraviny schovat.

jak skladovat potraviny

6. Infografika o chování dětí na internetu

Infografika představuje zákaznický výzkum, provedený společností UPC. Přesvědčivě dokládá, že pětina rodičů nemá přehled o tom, co jejich dítě na internetu dělá. Je zajímavé si uvědomit, že tuto infografiku vypustil do světa ISP, který vlastně připojení k internetu zprostředkovává i dětem, nicméně díky infografice získává image zodpovědné organizace a působí tak pozitivně na emoce rodičů.

Infografika-UPC_Deti-ocima-rodicu_2016

Podcast o tvorbě infografik

Stáhněte si podcast o tvorbě infografik! Odhalí vám základní principy tohoto účinného a zábavného marketingového nástroje.

7. Počitatelná a nepočitatelná substantiva v angličtině

Hezkým příkladem nenásilně vzdělávací infografiky je následující práce, ze které rychle získáte přehled o rozdílu mezi počitatelnými a nepočitatelnými podstatnými jmény v angličtině.

countable-and-uncoutable-nouns

8. Vtipná infografika o přežití na letištích

Infografiky jsou skvělým prostorem pro podání informací humornou formou. Nám se líbila třeba následující grafika, která vysvětluje, jak si co nejvíce ulehčit pobyt na letišti a nudné čekání na letadlo. Jen si ji prohlédněte, nestalo se vám nikdy nic z toho, před čím infografika varuje?

letiště infografika

9. Rozdíly mezi elektronickými a klasickými cigaretami

Přehledná, hezká a naléhavá je také například následující infografika o výhodách elektronických cigaret ve srovnání s klasickými. Byla zpracována pro firmu Gallagher a přestože je její provedení minimalistické, výsledek působí velmi dobře a hned na první pohled každý návštěvník webu pochopí, v čem výhody elektronických cigaret spočívají.

gallagher_info_zdravi ekouření

10. Uprchlíci, migranti a žadatelé o azyl celosvětově

Infografiky jsou také výborným způsobem, jak informovat veřejnost o aktuálních tématech. Díky infografikám je možné zpracovat složité statistické údaje do přehledných obrázků a předejít tak šíření polopravd, hoaxů a zavádějících informací. Následující infografika jednoduchým a pěkným způsobem ukazuje nejčastější země původu uprchlíků, jejich pohyb po světě a státy, ve kterých žádají o azyl.

seeking-refuge-a-glance-at-refugees-worldwide

Infografiky mohou být zpracovány na tisíce témat. Měly by však mít společnou přehlednost, kvalitu zpracování a něco navíc, co přiměje uživatele infografiku sdílet. To může být například vtipnost, dosud nezpracované téma, aktuálnost, zajímavé a přínosné informace, nejlépe to všechno najednou. Ať už si budete tvořit infografiku sami nebo si ji objednáte u externího dodavatele, buďte invenční a zapojte fantazii! Určitě se vám to vyplatí.

Podcast o tvorbě infografik

Stáhněte si podcast o tvorbě infografik! Odhalí vám základní principy tohoto účinného a zábavného marketingového nástroje.

Sdílejte:

Zakladatel projektu Včeliště. Pracuje na mnoha českých i zahraničních projektech, pro které zajišťuje optimalizaci pro vyhledávače.

0 komentářů k zobrazení

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back To Top