Akce Koncert úspěch

Obsahový marketing v akci – 100% zvýšení návštěvnosti webu

V této případové studii se dozvíte, jak díky obsahovému marketingu firma zabývající se pojištěním, daněmi a konzultacemi zvýšila čtyřmi kroky produkci obsahu o 300 %, což ve výsledku vedlo k nárůstu návštěvnosti webu až o 100 %. Společně s novou obsahovou strategií byl upraven i design a koncept webu.

Všechny tyto změny vedly k výraznému a především v tomto případě rychlému posunu. Do třech měsíců od započetí nové online marketingové strategii byly vidět první výsledky na zakázkách, které firma získala v objemu 427 000 dolarů.

Nová obsahová strategie této firmy se skládala ze čtyř hlavních kroků, které vám v této případové studii představíme.

V následující části případové studie máte možnost se k jednotlivým bodům vrátit a přečíst si o nich více podrobnějších informací. Jestli vás tato případová studie zaujala, čtěte dál.

Podrobný obsahový plán včetně jeho cílů

Hlavním bodem celé této případové studie byla tvorba nového podrobného obsahového plánu. Nová obsahová strategie se soustředila na změnu minulé strategie, která probíhala ve stylu ukázek „Jak jsme chytrá firma“. Nový obsahový plán byl připraven ve stylu „Víme, v čem vám můžeme pomoci“.  Nová strategie měla hlavní dva cíle:

  • Vytváří nový obsah pozitivní povědomí o společnosti?
  • Vede nový obsah ke kvalitním poptávkám? Jsme díky němu chápáni jako experti v oboru?

Autor obsahové strategie dále vysvětlil, že ideálním výsledkem nové obsahové strategie je tyto dva obory vzájemně propojovat do dobře fungujícího celku.

Recyklace obsahu se zaměřením na nákupní cyklus zákazníka

Dalším úspěšným konceptem byla nově využívaná recyklace obsahu. Když byl vytvořen nějaký hodnotný kousek obsahu, pracovalo se s ním dále – nezapadl hluboko do webu. Z textové formy se příspěvky předělávaly do dalších typů obsahu. Kromě toho, když byl vytvořen nějaký kousek obsahu na konkrétní téma, vždy se myslelo na to, aby na webu byly všechny formy konkrétního obsahu na všechny tři hlavní fáze nákupního cyklu zákazníka. Například:

  • Informační obsah, který měl za cíl poučit návštěvníka.
  • Obsah, který potvrdil, že dobrým řešením může být přenechání starostí společnosti.
  • Informace a zkušenosti ostatních (viditelné výsledky), které potvrzují odbornost společnosti.

Praktický příklad, jak tato recyklace může v praxi probíhat:

  1. Vytvoří se krátký výukový dokument  rozebírající nějaké téma podrobněji. Anglicky tzv. white paper.
  2. Dokument se může rozdělit do kratších článků, které se publikují na blogu pro zvýšení povědomí o firmě.
  3. Na stejné téma můžete vytvořit webinář (webovou přednášku) či podcast.
  4. Do webináře můžete pro podpoření důvěry začlenit spokojené klienty.
  5. Nahrávku webináře můžete použít jako samostatný „kousek“ obsahu.
  6. Na závěr této „recyklační“ cesty můžete vytvořit pro lepší propagaci tiskovou zprávu, kterou rozešlete na další oborové subjekty.

Redesign webu se zaměřením na obsah

Součástí nové strategie byl i kompletní redesign webu. Opět se vracíme k výrazným rozdílům v celém online marketingu firmy. Původně by se dal web firmy charakterizovat takto:

  • O nás.
  • Obsah byl těžko dohledatelný.
  • Obsah byl těžko propagovatelný.

Nový redesign webu:

  • Pro vás.
  • Obsah je na hlavní stránce webu.
  • Obsah je snadno propagován.

Stručně řečeno, redesign webu kopíroval novou strategii a přístup k obsahovému marketingu.

Jak probíhala obsahová strategie v praxi

Nejdůležitější částí nové obsahové strategie bylo její uvedení do praxe. Kombinací nového designu webu a  kvalitního obsahového plánu se stal z webu efektivní „vydavatel“ kvalitních oborových informací.

Hlavní body nové strategie:

  • Implementace chytrého managementu všech činností a úkolů týkajících se produkce obsahu.
  • Nalezení interních a externích autorů.
  • Pravidelný monitoring zvolených metrik.

Cílem provedení obsahové strategie bylo vytvoření množství fungujících činností s jasným cílem.

Výsledky implementace všech kroků nového přístupu k online marketingu

Podívejte se na výsledky implementace všech kroků nového obsahového přístupu k celému webu.

  • 100% nárůst návštěvníků webu.
  • 300% nárůst produkce obsahu.
  • 200% zvýšení produktivity autorů při přípravách nového obsahu.
  • 60% zvýšení propagace obsahu.
  • Zapojení rozesílání newsletterů do marketingového mixu.

Tomáš Procházka

Konzultant Včeliště.cz se zaměřením na obsahové strategie, copywriting a SEO. Více o něm naleznete na Impleo.cz nebo sledujte jeho Twitter a Google+

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tyto stránky používají cookies. Tím, že na stránkách setrváte, souhlasíte s jejich používáním. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close