Odkazy

Případová studie – Ascentor

V následující případové studii si představíme, jak získala společnost Ascentor nové obchodní příležitosti díky kvalitnímu obsahovému marketingu.

Čím se zabývá firma Ascentor

Společnost Ascentor je specialistou na tzv. risk management – řízení rizik. Jejich rady a doporučení pomáhají firmám uchránit citlivé informace a pevně ukotvit podnikání do budoucna. Mezi jejich typické zákazníky patří vládní organizace a velké firmy. Jejich hlavním úkolem je pomoci společnostem uchránit citlivá data, a snížit tak rizika plynoucí z jejich úniku.

Stav společnosti před začátkem obsahového marketingu

Než s obsahovým marketingem firma Ascentor začala, neměla žádnou ucelenou marketingovou strategii. Jejich jedinou strategií bylo používání stávajících kontaktů. V první řadě si tedy museli zvolit vhodnou a především jasnou strategii, jak získávat nové poptávky. Jako komplexní strategii si zvolili obsahový marketing, který jim měl pomoci podpořit a posílit celý prodejní proces.

Jak Ascentor postupovali

V první řadě museli zcela předělat webové stránky. Stará webová prezentace byla absolutně nevyhovující. Druhým krokem bylo vymyšlení strategie. Ascentor museli své návštěvníky a budoucí klienty nejdříve informovat o reálném riziku, které jim hrozí, pokud se řízením rizik nebudou zabývat. Strategii postavili  na rizicích plynoucích ze špatně zabezpečených informačních sítí.

Jejich obsahová strategie měla několik hlavních cílů:

  • Oslovit vedoucí pracovníky cílových firem.
  • Oslovit klasické řadové pracovníky velkých korporací.
  • Oslovit oddělení vládních organizací, které se bezpečností zabývají.

Ascentor moc dobře věděli, že obsahový marketing v jejich podání nemůže jít klasickou cestou. Z principu věci nemohli odhalit všechny postupy a kroky, které byly součástí jejich know-how. V jejich obsahové strategii dali větší důraz spíše na řešení problémů spojených s podnikáním než na samotné technické aspekty oboru.

Řešení komplexní obsahové strategie v podání Ascentor

Jako hlavní tři pilíře nové obsahové strategie byly zvoleny:

  • Nový magazín. Dlouhodobě promyšlený obsah, který měl za cíl přitáhnout pozornost cílových person.
  • Nový vizuální styl. Nový design celého webu včetně obsahové části byl součástí budování silné značky.
  • E-mail marketing. Do obsahové strategie byl také začleněn pravidelný e-mail marketing.

Hlavní body obsahové strategie vytvořené pro Ascentor:

  • Hlavní sdělení. Firma si ujasnila  hlavní sdělení a marketingovou strategii.
  • Obsah. Vytvořili jasný obsah a strategii. Připravili pro obsah samostatnou část webu a články zaměřili na cílovou skupinu.
  • Strategie. Pro začátek bylo dohodnuto publikování čtyř hodnotných článků měsíčně.
  • Hodnotný obsah ke stažení. Průběžně se vytvářeli hodnotné e-booky a whitepapery, díky kterým v Ascentor získali cenné kontakty.
  • Newsletter. Každý měsíc se naplánovalo rozesílání pravidelného newsletteru. Počty odběratelů rostly.
  • Sociální sítě. Bylo nutné založit nové profily na sociálních sítích – zejména Twitter a LinkedIn.

Hlavní „zprávou“ celé kampaně byl nový slogan „Zabezpečte své informace, posilněte vaše podnikání“.

Výsledky kampaně

Výsledky kampaně na sebe nenechaly dlouho čekat.

  • Díky jasnému směru obsahové strategie získali za 9 měsíců 6 nových klientů a 3 další byli v době vyhodnocení v jednání.
  • Celkem bylo ze 13 poptávek 6 úspěšných prodejů.
  • Hlavním zdrojem leadů/poptávek je stále rostoucí počet odběratelů newsletteru.
  • Noví, velcí klienti potvrdili, že to byl právě obsah, který přitáhnul jejich pozornost.
  • Lepší pozice ve výsledcích vyhledávání.
  • Zařazení do nové speciální rubriky na BBC.

10 lekcí, které byste si mohli z případové studie Ascentor odnést

  1. Upravte web tak, aby byl nakloněný pravidelné tvorbě obsahu.
  2. Poznejte své čtenáře/zákazníky – ptejte se jich.
  3. Vytvořte unikátní brand a jasný tón komunikace.
  4. Každé cílové skupině nabídněte relevantní obsah.
  5. Ten nejkvalitnější obsah přetvořte v e-booky a nabídněte jej vašim čtenářům zdarma.
  6. Začněte blogovat a pravidelně sdílet kvalitní informace.
  7. Nezapomeňte vytvářet i podrobnější obsah – průzkumy, návody či specializované infografiky.
  8. Používejte hodnotný obsah, abyste si otevřeli dveře k  hodnotným vztahům.
  9. Zůstaňte ve spojení pomocí newsletteru.
  10. Nezapomeňte ve své strategii používat sociální sítě.

Tomáš Procházka

Konzultant Včeliště.cz se zaměřením na obsahové strategie, copywriting a SEO. Více o něm naleznete na Impleo.cz nebo sledujte jeho Twitter a Google+

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tyto stránky používají cookies. Tím, že na stránkách setrváte, souhlasíte s jejich používáním. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close