Kolibrik

Google představil nový vyhledávací algoritmus Kolibřík

Největší současný vyhledávač na světě Google veřejně oznámil, že poslední měsíc testoval a nyní do ostrého provozu nasadil nový vyhledávací algoritmus Hummingbird, což v překladu do češtiny znamená Kolibřík.

Důvodem pro nasazení Kolibříka je dle dostupných informací především změna způsobu, jakým lidé dnes na internetu vyhledávají informace. Vyhledávač neuměl v minulosti poskytnout dostatečně kvalitní výsledky vyhledávání delším a komplexnějším dotazům. To by měl nový Kolibřík napravit.

Hummingbird ovlivnil asi 90% všech hledání po celém světě. Tuto změnu tedy můžeme považovat za největší změnu od roku 2010, kdy Google představil Caffeine, který přinesl rychlejší indexování stránek a čerstvější informace ve výsledcích vyhledávání.

Tuto důležitou novinku si Google sám nadělil ke svým 15. narozeninám na tiskové konferenci, která byla svolána v garáži, kde jeho zakladatelé strávili prvních několik let usilovné práce na vyhledávači.

Garáž, kde začínal GoogleTisková konference v garáži, kde začínal Google (zdroj)

Některé konkrétní změny:

  • Vyhledávač se snaží porozumět našemu dotazu jako celé větě, nikoliv jednotlivým slovům. Výsledkem je lepší porozumění toho, co chceme hledat, a možnost nabídnout kvalitnější výsledky vyhledávání.
  • Výsledky vyhledávání jsou ještě více šité na míru každému uživateli, a ti tak mohou použít běžnější fráze. Už se nemusíte bát, ve strachu ze získání horších výsledků vyhledávání, napsat do vyhledávače „kde je nejbližší půjčovna aut?“ místo „půjčovna aut Praha“.
  • Dočkali jsme se vylepšení funkce Knowledge Graph, která zobrazuje po pravé straně vyhledávání informace o tom, co hledáme. Ve výsledcích vyhledávání ji budeme vídat častěji.
  • Novinkou je také přidání možnosti porovnávání různých věcí do výsledků vyhledávání. Do vyhledávače budeme moci napsat „Co je pro mě lepší – olivový olej, nebo máslo?“. Obratem obdržíte přehlednou komparační tabulku s užitečnými údaji.

Video: Co je to Knowledge Graph od Google

Co to znamená pro SEO?

Nový algoritmus Kolibřík stále bere v potaz většinu faktorů pro řazení výsledků vyhledávání, stejně jako to dělal vyhledávač v minulosti. Snaží se ale zpřesnit a zkvalitnit výsledky vyhledávání a tím pádem muselo dojít i k úpravám preferencí, důležitosti některých faktorů a také změny celého konceptu porozumění našich dotazů. Stále je důležité dělat optimalizaci pro vyhledávače stejným způsobem, pravidla se nezměnila. Kvalitní obsah a budování smysluplných partnerství budou pravděpodobně fungovat pořád.

Josef Řezníček

Zakladatel projektu Včeliště.cz. Pracuje na mnoha českých i zahraničních projektech, pro které zajišťuje optimalizaci pro vyhledávače.

Tento článek má 0 komentářů

  1. Moc pěkný článek a PR s garáží se mi taky líbí.
    Jestli to chápu dobře, tak kolibřík se zaměřuje na long tail ve správném tvaru a vyhledávání odpovědí na otázky.

    Takže když se zeptám kolik je hodin, mám dostat odpověď: je 16:30 máš to napsané v pravo dole demente.

    Asi tak.

  2. ahoj, nový vzhled a uspořádání služeb na hp google, kolibřík – google není charita, takže nejen kolibřík má dvě roznožky. první pro uživatele, druhá je byznys – pozice se zpřeházejí a pracujeme dál…

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tyto stránky používají cookies. Tím, že na stránkách setrváte, souhlasíte s jejich používáním. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close