skip to Main Content

Google představil nový vyhledávací algoritmus Kolibřík

Největší současný vyhledávač na světě Google veřejně oznámil, že poslední měsíc testoval a nyní do ostrého provozu nasadil nový vyhledávací algoritmus Hummingbird, což v překladu do češtiny znamená Kolibřík.

Důvodem pro nasazení Kolibříka je dle dostupných informací především změna způsobu, jakým lidé dnes na internetu vyhledávají informace. Vyhledávač neuměl v minulosti poskytnout dostatečně kvalitní výsledky vyhledávání delším a komplexnějším dotazům. To by měl nový Kolibřík napravit.

Hummingbird ovlivnil asi 90% všech hledání po celém světě. Tuto změnu tedy můžeme považovat za největší změnu od roku 2010, kdy Google představil Caffeine, který přinesl rychlejší indexování stránek a čerstvější informace ve výsledcích vyhledávání.

Tuto důležitou novinku si Google sám nadělil ke svým 15. narozeninám na tiskové konferenci, která byla svolána v garáži, kde jeho zakladatelé strávili prvních několik let usilovné práce na vyhledávači.

Garáž, kde začínal GoogleTisková konference v garáži, kde začínal Google (zdroj)

Některé konkrétní změny:

  • Vyhledávač se snaží porozumět našemu dotazu jako celé větě, nikoliv jednotlivým slovům. Výsledkem je lepší porozumění toho, co chceme hledat, a možnost nabídnout kvalitnější výsledky vyhledávání.
  • Výsledky vyhledávání jsou ještě více šité na míru každému uživateli, a ti tak mohou použít běžnější fráze. Už se nemusíte bát, ve strachu ze získání horších výsledků vyhledávání, napsat do vyhledávače „kde je nejbližší půjčovna aut?“ místo „půjčovna aut Praha“.
  • Dočkali jsme se vylepšení funkce Knowledge Graph, která zobrazuje po pravé straně vyhledávání informace o tom, co hledáme. Ve výsledcích vyhledávání ji budeme vídat častěji.
  • Novinkou je také přidání možnosti porovnávání různých věcí do výsledků vyhledávání. Do vyhledávače budeme moci napsat „Co je pro mě lepší – olivový olej, nebo máslo?“. Obratem obdržíte přehlednou komparační tabulku s užitečnými údaji.

Video: Co je to Knowledge Graph od Google

Co to znamená pro SEO?

Nový algoritmus Kolibřík stále bere v potaz většinu faktorů pro řazení výsledků vyhledávání, stejně jako to dělal vyhledávač v minulosti. Snaží se ale zpřesnit a zkvalitnit výsledky vyhledávání a tím pádem muselo dojít i k úpravám preferencí, důležitosti některých faktorů a také změny celého konceptu porozumění našich dotazů. Stále je důležité dělat optimalizaci pro vyhledávače stejným způsobem, pravidla se nezměnila. Kvalitní obsah a budování smysluplných partnerství budou pravděpodobně fungovat pořád.

Sdílejte:

Zakladatel projektu Včeliště. Pracuje na mnoha českých i zahraničních projektech, pro které zajišťuje optimalizaci pro vyhledávače.

2 komentářů k zobrazení

  1. Moc pěkný článek a PR s garáží se mi taky líbí.
    Jestli to chápu dobře, tak kolibřík se zaměřuje na long tail ve správném tvaru a vyhledávání odpovědí na otázky.

    Takže když se zeptám kolik je hodin, mám dostat odpověď: je 16:30 máš to napsané v pravo dole demente.

    Asi tak.

  2. ahoj, nový vzhled a uspořádání služeb na hp google, kolibřík – google není charita, takže nejen kolibřík má dvě roznožky. první pro uživatele, druhá je byznys – pozice se zpřeházejí a pracujeme dál…

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back To Top