skip to Main Content

Jaký obsah tvořit na webu?

Dozvěděli jste se o výhodách obsahového marketingu a přemýšlíte, jaký obsah pro své zákazníky vytvořit? Chcete propojit svůj e-shop s blogem, nevíte si ale rady s tématy článků? V dnešním článku se podíváme na to, jak vymýšlet články a další typy obsahu.

Nepište články „od boku“, dejte zákazníkům užitečné informace

Stále více firem už se dnes pokouší vytvářet na svém webu nějaký obsah, v typickém případě jde o články na blogu. Mnohým se však stane, že nevidí žádný hmatatelný efekt svých snah ani vyšší návštěvnost. K tomuto dochází zejména ze dvou důvodů – témata článků jsou vymýšlena nahodile, bez ucelené koncepce, a jejich tvůrci si neuvědomují, že obsahový marketing je opravdu dlouhodobá strategie.

Pokud vymýšlíte témata článků na web, měli byste mít na paměti, pro jaké lidi budou články určeny a proč by měli přijít na váš web. Dobrým příkladem je nabídnout zákazníkům užitečné informace, které hledají. Pokud budete zákazníkům tyto informace nabízet pravidelně, zvyknou si časem chodit na vaše stránky sami a vybudují si k vám důvěru. Je tedy především důležité vědět, kdo jsou vaši zákazníci a co je zajímá. Pokud máte v tomto bodě jasno, můžete se pustit do vymýšlení článků.

Jaké typy článků můžete na svém webu publikovat?

Následující výčet samozřejmě není vyčerpávající, chápejte jej spíše jako tipy na různé druhy článků.

  • Osobní zkušenosti, které pomohou: Provozujete cestovní kancelář? Kromě obvyklé „omáčky“ o slunných plážích a luxusních letoviscích poskytněte svým klientům skutečný cestopis založený na vaší osobní zkušenosti. Dejte jim tipy na zajímavá místa, která v turistických bedekrech nenajdou, poraďte jim, do které restaurace zajít nebo kterou pláž si vybrat, když chtějí mít klid.
  • Užitečné informace, které lidé hledají: Pokud bychom zůstali u tématu cestování, jiným druhem článku mohou být užitečné rady, které pomohou klientům ve vážnějších až krizových situacích – na co si dát pozor v dané destinaci, jak se vyvarovat nepříjemných zážitků v určitých lokalitách, jaké očkování by měli mít, jak jednat s místními úřady a podobně.
  • Recenze: Prodáváte elektroniku? Recenze na telefony, tablety, notebooky a další produkty jsou jedním z nejčastějších typů článků, které lidé v tomto odvětví hledají. Dobrým nápadem je také zavést pod recenzemi diskuzní fórum, na kterém budou návštěvníci sdílet vlastní zkušenosti.
  • Návody: Lidé hledají na internetu návody a tutoriály skutečně na všechno. Přineste jim užitečná vysvětlení postupů zacházení s produkty, nástroji či aplikacemi ve vašem oboru a budou na váš web chodit každou chvíli. Prodáváte příslušenství pro zahradnictví? Zaveďte pravidelný seriál o různých úkonech na zahradě, jak vybrat hnojivo, k čemu slouží různé druhy substrátů nebo kdy začít s pěstováním různých rostlin. Ve zmíněném případě je také dobré témata článků přizpůsobit aktuální roční době.
  • Sdílení know-how: Trochu podobné předchozímu bodu, ale o něco specializovanější. Některé firmy se bojí odhalit svá tajemství, ukazuje se ale, že stačí odhalit jen část pracovních postupů a přínos bývá výrazný. Tímto způsobem si můžete snadno vybudovat status specialisty ve svém oboru, lidé navíc takový typ obsahu rádi sdílí.
  • Novinky a zprávy z vašeho oboru: Pokud například prodáváte bezpilotní letecké prostředky, bude vaše potenciální zákazníky zajímat nejen to, jaký dron a senzor si vybrat, ale také žhavé novinky z této oblasti. Přineste reportáž z veletrhu CES, napište o tom, co plánuje DJI nebo 3D Robotics, publikujte zprávy o zajímavých aplikacích.

V jakém stadiu je váš obsahový marketing?

Věděli jste, že content marketing má 4 stadia? Udělejte si náš kvíz a zjistěte, v jakém stadiu se nacházíte vy. Dozvíte se, jaké jsou vaše silné stránky a na čem zapracovat.

Na co byste neměli při vymýšlení témat zapomenout?

  • Měli byste vědět, kdo jsou vaši typičtí zákazníci (vytvořte si nejlépe tzv. persony) a jaká témata je zajímají.
  • Pokud si chcete získat respekt ve svém oboru, vyberte si nejprve raději užší okruh témat a těm se věnujte podrobně a dlouhodobě.
  • Důležitá je samozřejmě také analýza klíčových slov, na která by vaše články měly mířit. Je zkrátka nutné vědět, která slovní spojení vaši potenciální zákazníci do vyhledávačů zadávají.
  • Klidně se inspirujte u konkurence – nejen proto, abyste věděli, v čem můžete být lepší. Na konkurenčních stránkách a sociálních sítích můžete také dobře pozorovat, na která témata a typy obsahu reagují lidé ve vašem oboru nejlépe a která je naopak příliš nezajímají.
  • Pravidelně navštěvujte diskuzní fóra a staňte se členem své cílové komunity – tímto způsobem můžete jednoduše a nenásilně zjistit, co vaše zákazníky skutečně zajímá.

Jaké další druhy obsahu můžete zákazníkům nabídnout?

Předpokládejme, že nyní dokážete sami vymyslet pár dobrých námětů na článek, který si vaši návštěvníci zamilují. Články nicméně nejsou jediným typem obsahu, který jim můžete nabídnout. Pojďme si závěrem alespoň krátce shrnout další možnosti, které vám obsahový marketing nabízí:

  • Infografiky, obrázky a fotky: Jsou oblíbeným typem obsahu a lidé je obecně rádi sdílí. Infografiky mohou být vtipné a zároveň velmi informativní, stačí si chvíli pohrát s vyhledáváním a uvidíte sami. Fotogalerie jsou nezbytné všude, kde chcete zákazníkům ukázat, jak vypadají vaše produkty ve skutečnosti, nebo jim například poskytnout inspiraci k tomu, jak se obléknout, jak si vyzdobit byt nebo jak může vypadat jejich nedělní oběd. Obrázky by měly také doprovázet různé návody a tutoriály.
  • Video obsah: Internetoví uživatelé jsou líní, to není žádné tajemství. I stručný článek si musí člověk přečíst, zatímco u videa nemusí vynaložit žádnou námahu. Díky tomu můžete sdílet i poměrně dlouhá videa, která lze využít skutečně na sto způsobů – můžete nahrávat různé video návody, ukázky produktů, video recenze, reportáže z cest, podcasty nebo zábavná videa.
  • E-booky a newslettery: Jsou skvělým způsobem, jak udržet kontakt se stávajícími zákazníky a získat si nové. Nabídněte jim zdarma ke stažení e-book s užitečnými informacemi třeba výměnou za e-mail. Touto cestou také můžete nenásilnou formou budovat databázi kontaktů pro e-mail marketing.

Typů internetového obsahu je samozřejmě více, snažili jsme se ale shrnout jeho nejčastější podoby. Doufáme, že jsme vás inspirovali k tvorbě zajímavého, užitečného a unikátního internetového obsahu, díky kterému se k vám budou zákazníci rádi vracet.

Stáhněte si tematický podcast od Včeliště.cz

Podcast s tipy na tvorbu obsahu pro obsahový marketing pro vás bude inspirací a nasměruje vás k viditelným výsledkům!

Sdílejte:

Zakladatel projektu Včeliště. Pracuje na mnoha českých i zahraničních projektech, pro které zajišťuje optimalizaci pro vyhledávače.

0 komentářů k zobrazení

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back To Top