S týmem pracujete na několika projektech současně. Termíny se blíží, úkoly se hromadí a vy…
Budujte mikrostránku pro peníze: Návod, jak zhodnotit počáteční investici
Přemýšlíte o tom, jak vytvořit mikrostránku, která vám bude vydělávat peníze? Pak vás jistě potěším, protože v dnešním článku uvedu hned několik způsobů, jak na mikrostránkách vydělávat.
Mikrostránka jako zdroj výdělku
Dobře si rozmyslete, jaký účel má mikrostránka plnit. Chcete prodávat a propagovat jeden ze svých produktů, přeprodávat služby někoho jiného nebo inzerovat reklamu?
Ať už si z následujícího seznamu vyberete k realizaci jakýkoli druh výdělku, vždy myslete na to, že stránka musí být správně vytvořená a graficky atraktivní a optimalizovaná nejen pro vyhledávače, ale i přívětivá a přehledná pro uživatele.
Způsoby výdělku + doporučení z praxe:
1) Prodej vlastních úzce zaměřených produktů
Celá mikrostránka se věnuje jednomu tématu (např. infrasauny). Vhodné je zaměřit se nejen na SEO, ale také na recenze a doporučení vycházející z dotazů uživatelů internetu.
Námi vytvořená mikrostránka originalni-darky-pro-muze.net/ propaguje specifické produkty, které přivedou klientovi desítky objednávek ročně.
Tip: Podívejte se na nejčastější dotazy uživatelů, například v nástroji Sklik, a využijte získané informace ve svůj prospěch:
Zaměřil bych se spíše na méně hledané výrazy, kde je menší konkurence a vyšší pravděpodobnost zobrazení stránek ve vyhledávači. Dotazy si můžete stáhnout do tabulky a seřadit podle ceny, hledanosti nebo dalších kritérií.
2) Prodej služeb
Jako je tomu v případě produktů, i propagace služeb může být úzce zaměřená. Obvykle k propagaci služby použijeme zajímavý grafický design, optimalizujeme stránku na longtail výrazy a přidáme funkční prvky (jako výzvy k akci, vyplnění formuláře, apod.).
My jsme např. vytvořili mikrostránku www.plastove-ploty.com/ na prodej specifické služby. Díky této stránce získá klient měsíčně několik poptávek, jejichž cena se pohybuje v řádech desítek tisíc korun.
3) Sběr e-mailů
Mikrostránka může také sloužit jako konverzní landing page. Toho využijte, pokud máte spuštěnou kampaň na propagaci nějaké služby nebo propagujete službu pomocí affiliate programu (více o tom níže) a potřebujete získat od návštěvníků e-mail kontakt pro následné oslovení a získání klienta.
4) Prodej reklamy (AdSense, PR články, affiliate, reklamní prostory)
AdSense reklama
Zaregistrujete se do programu AdSense od Googlu a jakmile jsou vaše webové stránky v databázi schváleny, zobrazí se na nich reklama. Provize získáte za proklik reklamy provedený návštěvníky svých stránek.
Osobně tuto variantu spíše nedoporučuji, protože má hned několik nevýhod:
- Pro uživatele webu je reklama většinou obtěžujícím prvkem nebo ji automaticky ignorují.
- Někteří uživatelé využívají Adblock a reklamu vůbec neuvidí.
- Míra výdělku je přímo úměrná množství návštěvníků, proto u malých webů nemá prakticky smysl.
Affiliate
Díky affiliate programu můžete propagovat cizí produkty a služby a získat tak provizi z prodeje. Stačí se zaregistrovat do některého z affiliate programů, seznam programů naleznete např. zde.
Předně si vyberete nějaký obor, kterému alespoň trochu rozumíte, a dle daného tématu vytvoříte stránky, které budou propagovat toto téma. Můžete např. vytvořit magazín o zdravé výživě a propagovat některý z affiliate programů pro zdraví.
Program propagujete rovnou v článcích a pomocí speciálního odkazu je poté zaznamenán váš podíl na prodeji. Jakmile je prodej potvrzen, získáte dohodnutou provizi.
Doporučuji vytvořit například informačně hodnotný a přínosný e-book o zdravé výživě a nabízet ho zdarma. Lidé si ho nechají poslat na e-mail a vy je můžete později oslovit pomocí newsletteru a získat tak zákazníky pro budoucí prodeje.
Pokud stojíte na druhé straně barikády, tedy vlastníte například eshop, tak použití Affiliate programu může pomoci rozšířit povědomí o vašem eshopu mezi novými zákazníky prostřednictvím odkazů na vaše produkty umístěných na jiných webových stránkách nebo sociálních sítích.
Affiliate marketing může pomoci zvýšit návštěvnost vašeho eshopu a tím i prodeje, protože lidé budou mít více příležitostí kliknout na odkaz vedoucí přímo na vaše produkty. Navíc se nemusíte starat o propagaci svého eshopu sami, protože to budou dělat Affiliate partneři za vás. V česku je mnoho firem, které nabízejí affliate software. O jednom z nejlepších se dozvíte v recenzi na webu recenzer.cz.
Prodej PR článků
Vytvoříte tematický magazín (např. magazín o módě a trendech), kde pravidelně publikujete články. Jakmile magazín funguje nějakou dobu (minimálně 6 měsíců) a přivádí pravidelné návštěvníky, můžete svůj web použít jako prostor pro publikaci článků jiným firmám.
Díky PR článkům se dá zajistit poměrně solidní pravidelný příjem. Nevýhodou je delší doba potřebná k tomu, aby magazín začal vydělávat, a nároky na počáteční investice bez okamžitého výdělku.
Jakmile máte dostatečně vysokou návštěvnost v daném segmentu a za sebou určitou dobu provozu (konkrétně alespoň 5 tisíc návštěv za měsíc a minimálně půl roku fungující web), využijte publikování článků. Články raději pro klienta napište sami, aby byla zachována kvalita webu. Reklama by neměla být příliš okatá. Ideálně vytvořte v rámci svého magazínu komerční sekci, abyste zbytečně neodradili pravidelné návštěvníky.
Tip: Můžete se zaregistrovat do některého z questbloging systému nebo přímo oslovit daný web, budete snadněji získávat inzerenty.
Příkladem mikrostránky, kde prodáváme PR články i AdSense reklamu, je web: jakzacitpodnikani.cz/. Přináší nám více než 10 000 Kč ročně.
Prodej reklamního prostoru
Můžete nabízet například prodej bannerů či odkazů. Zpravidla se platí za počet zobrazení nebo prokliků u bannerů, počet měsíců zobrazování odkazů atd. Ceny by vždy měly vycházet z kvality nabízeného webu (návštěvnost v čase, hodnocení vyhledávači, míra opuštění apod.)
Tuto variantu bych doporučil spíše u větších magazínových nebo zpravodajských webů. Osobně se více kloním k variantě, kdy je reklama součástí nějakého konkrétního doporučení (recenze produktu, hodnocení a doporučení spojené s odkazem na produkt).
5) Podpora SEO
Nemůžete se dostat do výsledků vyhledávání na některá s vámi související klíčová slova? Mikrostránky můžete využít jako landing pages na specifická klíčová slova. Mimo jiné taky můžete zvýšit hodnotu a návštěvnost svého hlavního webu tím, že na něj budete odkazovat na vlastních mikrostránek.
Stalo se nám mnohokrát, že mikrostránky (které byly primárně vytvořené na SEO), zajistily solidní prodeje daného produktu nebo služby a staly se tak velmi výhodným prodejním kanálem.
6) Zpoplatnění obsahu a bonusových služeb
Pokud to se svým webem myslíte vážně a máte v plánu psát odborně, často, a vytvářet tak zajímavý obsah, pak můžete využít možnosti zpoplatnění obsahu.
Magazíny toho využívají tak, že nabídnou určité části webu zdarma a rozsáhlejší články, návody nebo videa za určitý poplatek poskytují pouze zaregistrovaným členům. Jde o ideální možnost v případě informačních magazínů.
Tento způsob výdělku bych doporučil pouze tehdy, když už máte vyšší návštěvnost a velmi nízkou míru opuštění jednotlivých článků. Není dobré zaměřit magazín jen na SEO, je potřeba trendy tvořit a zaměřit se spíše na novinky v daném oboru. Ideální je být vždy informován jako první a co nejdříve na téma vytvořit obsah.
Existuje nespočet dalších způsobů výdělku pomocí webových stránek, výše popsané jsou ty nejzákladnější. Pokud chcete vydělávat na mikrostránkách, klonil bych se spíše ke kombinaci několika způsobů.
Bez práce nejsou koláče – ani na webu
Jak vidíte, na mikrostránkách se dá určitě královsky vydělávat, stojí to však počáteční investice, úsilí a dlouhodobou práci. Pokud jste si mysleli, že vydělávat pomocí webu jde snadno a rychle, mýlili jste se. Nechceme vás však odradit, naopak; můžeme vřele doporučit být trpěliví, tvořit kvalitní obsah a nevnucovat uživatelům stránek reklamu. Uvidíte, že výsledek se brzy dostaví.
Díky za tip na prodej PR článků.
Přemýšlela jsem o založení magazínu pro affiliate, ale že by se zde mohl objevil i PR článek to mě jaksi nenapadlo 🙂
Díky za tip na prodej PR článků.
Přemýšlela jsem o založení magazínu pro affiliate, ale že by se zde mohl objevil i PR článek to mě jaksi nenapadlo 🙂