
Založení firemního profilu na LinkedIn krok za krokem
Kdo není na LinkedIn, jako by nebyl
LinkedIn je s více než 500 miliony uživateli největší profesní sítí na světě. Jen v ČR jej aktivně využívá přes jeden milion lidí. Mezi nimi tak snadno může být i váš budoucí kolega, poradce nebo třeba nový kamarád s podobnými zájmy.
Firemní profil je určen pro každou společnost, která se chce zviditelnit nebo seznámit ostatní se svými službami či produkty. A jeho významnou funkcí je samozřejmě i zmíněná možnost shánění nových zaměstnanců či externích spolupracovníků.
Díky svým poměrně přesným údajům, které jednotliví uživatelé poskytnou, vám LinkedIn pomůže najít vhodnou osobu pro danou pracovní pozici. Vy si poté prohlédnete nabídnuté profily, které vám odtajní pracovní zkušenosti i dovednosti zvolených uživatelů. Tyto dovednosti navíc mohou potvrzovat ostatní uživatelé, takže snadno zjistíte, pro jaké společnosti již uživatel pracoval a jak s ním byli jeho zaměstnavatelé spokojeni.
Na profilu tak najdete všechny potřebné informace, které vám pomohou při rozhodování, zda daného uživatele oslovit. Není tedy divu, že profily na LinkedIn pomalu, ale jistě nahrazují klasické životopisy.
Firemní profil na LinkedIn
Teorii máme za sebou a jistě se shodneme, že bychom na LinkedIn neměli chybět – ani my, ani vy. Společně se tak můžeme pustit do založení firemního profilu. Je to snadné a zabere vám to jen pár minut. Tak jdeme rovnou na to. Abyste se mohli pustit do založení firemního profilu, je nejprve nutné zřídit ten soukromý. I to je velmi snadné. Na hlavní stránce jednoduše vyplníte své jméno, e-mail a zvolíte si heslo.
Na svém profilu poté můžete vyplnit své povolání, vzdělání, předchozí pracovní zkušenosti i dovednosti. Pokud už osobní profil máte založený z dřívějška, můžeme tuto fázi přeskočit a vrhnout se rovnou na ten firemní. V hlavním menu vyberte záložku Produkty a úplně dole klikněte na Vytvořit stránku společnosti.
V dalším kroku budete vyzváni k výběru kategorie. V nabídce naleznete malé či střední a velké podniky, stránku produktu nebo vzdělávací instituce. V našem případě tedy volíme Malé podniky.
Teď už jen stačí zadat informace o firmě. Konkrétně její název, webovou stránku, obor působení, velikost a typ společnosti, její logo a také motto. Všechny tyto informace můžete v budoucnu upravovat ve svém profilu.
Až budete mít vše vyplněno, kliknutím na tlačítko Vytvořit stránku založíte profil své společnosti. Poté budete mít při každé jeho návštěvě možnost volby mezi dvěma zobrazeními stránky. Pokud si stránku zobrazíte jako člen, uvidíte ji jako každý jiný návštěvník. Až budete chtít provádět úpravy či přidávat příspěvky, vyberte variantu Zobrazit jako správce.
Teď už tedy můžete jen doladit texty o společnosti a začít plnit stránku zajímavým obsahem. Tuto činnost samozřejmě můžete delegovat i na své kolegy. Stačí jim přidělit status správce. Tuto možnost naleznete v administrativních nástrojích.
V ideálním případě přimějte své kolegy a přátele, aby vám pomohli se šířením obsahu. Každé sdílení či reakce na příspěvek vám pomůže růst a oslovovat další uživatele.
Přenechte správu sociálních sítí druhým
Nemáte čas věnovat se sociálním sítím naplno, ale chcete je pro své podnikání využívat? Ve Včelišti se vám o vše postaráme.