skip to Main Content
Založte si firemní profil na LinkedIn.

Založení firemního profilu na LinkedIn krok za krokem

LinkedIn je profesní sociální síť. To znamená, že se sem lidé nechodí primárně bavit, ale spíše vzdělávat a diskutovat o pracovních příležitostech, zkušenostech i zájmech. Na LinkedIn by měl mít svůj účet každý, kdo si chce rozšiřovat obzory, virtuálně poznávat lidi s podobnými profesními zájmy, oslovovat napřímo potenciální klienty a případně čas od času hledat kvalitní a spolehlivé zaměstnance. Právě z těchto důvodů jsme tam i my.

Kdo není na LinkedIn, jako by nebyl

LinkedIn je s více než 500 miliony uživateli největší profesní sítí na světě. Jen v ČR jej aktivně využívá přes jeden milion lidí. Mezi nimi tak snadno může být i váš budoucí kolega, poradce, partner, zákazník nebo třeba nový kamarád s podobnými zájmy.

Firemní profil je určen pro každou společnost, která se chce zviditelnit nebo seznámit ostatní se svými službami či produkty. A jeho významnou funkcí je samozřejmě i zmíněná možnost shánění nových zaměstnanců či externích spolupracovníků.

Díky svým poměrně přesným údajům, které jednotliví uživatelé poskytnou, vám LinkedIn pomůže najít vhodnou osobu pro danou pracovní pozici. Vy si poté prohlédnete nabídnuté profily, které vám odtajní pracovní zkušenosti i dovednosti zvolených uživatelů. Tyto dovednosti navíc mohou potvrzovat ostatní uživatelé, takže snadno zjistíte, pro jaké společnosti již uživatel pracoval a jak s ním byli jeho zaměstnavatelé spokojeni.

Na profilu tak najdete všechny potřebné informace, které vám pomohou při rozhodování, zda daného uživatele oslovit. Není tedy divu, že profily na LinkedIn pomalu, ale jistě nahrazují klasické životopisy.

Firemní profil na LinkedIn

Teorii máme za sebou a jistě se shodneme, že bychom na LinkedIn neměli chybět – ani my, ani vy. Společně se tak můžeme pustit do založení firemního profilu. Je to snadné a zabere vám to jen pár minut. Abyste si mohli založit firemní profil, musíte si nejprve zřídit ten soukromý. Na hlavní stránce jednoduše vyplníte své jméno, e-mail a zvolíte si heslo, nebo se zaregistrujete prostřednictvím svého Google účtu.

Na svém profilu poté můžete vyplnit krátký popisek o vás, své povolání, vzdělání, předchozí pracovní zkušenosti i dovednosti. Pokud už osobní profil máte založený z dřívějška, můžeme tuto fázi přeskočit a vrhnout se rovnou na ten firemní. V hlavním menu vyberte záložku Pro podnik a úplně dole klikněte na Vytvořit stránku společnosti.

V dalším kroku budete vyzváni k výběru kategorie. V nabídce naleznete společnost, stránku produktu nebo vzdělávací instituce. V našem případě tedy volíme Společnost.

Teď už jen stačí zadat informace o firmě. Konkrétně její název, webovou stránku, obor působení, velikost a typ společnosti, její logo a také slogan, neboli krátký popisek firmy. Všechny tyto informace můžete v budoucnu upravovat ve svém profilu.

Až budete mít vše vyplněno, kliknutím na tlačítko Vytvořit stránku založíte profil své společnosti. Poté budete mít při každé jeho návštěvě možnost volby mezi dvěma zobrazeními stránky. Pokud si stránku zobrazíte jako člen, uvidíte ji jako každý jiný návštěvník. Až budete chtít provádět úpravy či přidávat příspěvky, vyberte variantu Zobrazit jako správce.

Následně klikněte v levém sloupci na firemním profilu na Upravit stránku a doplňte další údaje. Zapomenout byste neměli na:

  • popis firmy
  • kontaktní telefonní číslo
  • adresu vašeho sídla
  • úvodní obrázek, který bude prezentovat vaši firmu
  • vhodné tlačítko akce – například Navštívit web

Pokud chcete do správy firemního profilu zapojit i své kolegy, stačí jim přidělit status správce. Tuto možnost naleznete v levém sloupci na vašem firemním profilu v sekci Nastavení.

V ideálním případě přimějte své kolegy a přátele, aby vám pomohli se šířením obsahu. Každé sdílení či reakce na příspěvek vám pomůže růst a oslovovat další uživatele.

Tento článek byl naposledy aktualizován 26. 9. 2023 Oldřiškou Hradcovou. Původní článek vznikl 11. 2. 2019.

Přenechte správu sociálních sítí druhým

Nemáte čas věnovat se sociálním sítím naplno, ale chcete je pro své podnikání využívat? Ve Včelišti se vám o vše postaráme.

Sdílejte:

Oli připravuje obsah na sociální sítě, spravuje klientům firemní profily, nastavuje a optimalizuje inzerci na Meta a dalších platformách a píše texty.

16 komentářů k zobrazení

  1. Dobrý den. Je rozumné zakládat stránku společnosti klientovi? Nebo bude lepší zakládat z profilu majitele firmy či samotného živnostníka?

    1. Hezký den, aby došlo k zachování plného napojení stránek a profilů přímo na majitele či zástupce firmy, doporučujeme vždy požádat o založení přímo je. Bude se vám to hodit nejen při nastavování placené propagace (a tedy zadávání platebních údajů), ale snáze tak předejdete i jakýmkoli problémům spojeným s případným ukončením spolupráce.

  2. Dobrý den, je možné jako firemní profil navázat spojení s jinými profily? Ať už soukromými nebo jinými firemními? Pokud ano, tak jak? Děkuji.

    1. Dobrý den, Míšo, děkujeme za komentář. Na LinkedInu vždy vystupujete pod svým osobním účtem, kterému může být umožněna správa firemního profilu, ale není možné přímo přepnout z osobního účtu na firemní. Nevím tedy o tom, že by LinkedIn nějakým způsobem umožňoval reagovat jménem firmy a navazovat spojení s jinými profily. Můžete samozřejmě využít pokročilejší možnosti placených účtů, ale i ty se vážou k osobnímu účtu. Jediný způsob, který mě teď napadá a mohl by pomoct při rozšiřování firemní sítě, je možnost pozvat uživatele z vaší soukromé LinkedIn sítě ke sledování firemního profilu (najdete ji administrativních nástrojích na firemním profilu). Přeji hezký den. Klára

  3. Dobrý den, je možné ve firemním profilu psát také články, jako v osobním? Zatím jsem našel jen příspěvky a možnost psaní článku jen pod mým propojeným osobním profilem. Lze nějaký příspěvek nebo článek topovat na vlastní stránce (např. pro účely bližšího představení aktivit firmy). Děkuji.

    1. Dobrý den, Zdeňku, děkujeme za komentář. Pokud se nepletu, možnost přidávat články náleží pouze osobním účtům. Na firemní stránce tak můžete svou firmu představit například formou videa nebo blogového článku z webu. Příspěvek je poté dobré přišpendlit, aby se novým návštěvníkům profilu ukazoval na prvním místě. Hezký den. Klára

  4. Dobrý den,
    snažím se založit stránku naší firmy (školy) a vždy končím u položky Založit stránku
    Odpověď: Něco se pokazilo, zkuste to znovu později.
    Ale nikde chybu nevidím a ani žádnou radu jsem nenašel.
    Děkuji za radu.
    Petr

    1. Dobrý den, Petře,

      děkujeme za komentář. Mohlo by to být způsobené nedostatečným množstvím vašich spojení. LinkedIn umožňuje založení firemní stránky jen profilům, které v tomto ohledu hodnotí jako „středně pokročilé“. Dále by mohlo pomoct, když si školu přidáte jako svého zaměstnavatele na osobní profil a přidáte si na LinkedIn i svůj firemní e-mail. V neposlední řadě je vhodné ověřit, jestli už stránka školy nebyla na LinkedInu založená někdy v minulosti.

      Krásný den.

      Klára

  5. Dobrý den, z důvodu odchodu zaměstnance, který spravoval firemní stránku nemáme nyní přístupy. Je možné změnit přihlašovací údaje na jinou osobu, když se na firemní stránku nedostaneme? Mockrát děkuji

    1. Dobrý den, Petro,

      v tomto případě bude potřeba požádat stávajícího správce (tedy bývalého zaměstnance), aby vás přidal ke správě firemního účtu. Pokud tato možnost nepřichází v úvahu, zkuste se obrátit přímo na podporu.

      Hezký den.

      Klára

  6. Dobry den prajem,

    tiez ma zaujimala moznost, ako poslat pozvanku (Connection) inemu profilu tak, aby prisla z firemneho a nie zo sukromneho uctu. Z komentarov vyssie som sa dozvedela, ze to z firemneho uctu zrejme nepojde, len zo sukromneho, pod ktorym je firemny ucet na LinkedIne vedeny a spravovany.

    Ak vsak pozvem pozvanku zo sukromneho uctu, predpokladam, ze sa u adresata pozvanky previaze na moj sukromny ucet – je to tak? Ak ano, ako docielim to, aby sa ucet dotycneho adresata previazal prioritne s firemnym uctom, ktory cez sukromny ucet spravujem a prepojenie s firemnym uctom je mojim zamerom? Je to takto mozne?

    Dufam, ze som to napisala zrozumitelne a dakujem za odpoved. 🙂

    1. Dobrý den, Dagmar, děkujeme za váš dotaz.

      Je to skutečně tak, že pozvánky ke sledování je možné posílat pouze ze soukromého účtu, a to jen lidem, které máte ve spojení. Pokud takto pozvánku odešlete, dotyčnému přijde info, že ho zvete ke sledování firemní stránky. Vždy je tam ale vidět právě i vaše jméno. Bohužel nevím o žádném jiném způsobu, jak by šlo pozvánku odeslat. Na druhou stranu právě zmínka o vás může být pro dotyčného důvodem, proč začít stránku sledovat.

      Hezký den.

      Klára

  7. Dobrý den, vytvořila jsem si profil na LinkedIn, ale nejde mi z něho vytvořit stránka firmy. Vždy, když chci stránku vytvořit, napíše se dole: Došlo k chybě, zkuste to znovu později. Nevíte, čím by to mohlo být? Děkuji.

    1. Hezký den, Markéto,

      děkujeme za váš komentář. Problém, který popisujete, může být způsobený nedostatečným množstvím vašich spojení (pokud to dobře chápu, váš profil je nově založený). LinkedIn totiž umožňuje založení firemní stránky jen profilům, které v tomto ohledu hodnotí jako „středně pokročilé“. Dále by mohlo pomoct, když si firmu přidáte jako svého zaměstnavatele na osobní profil a přidáte si na LinkedIn i svůj firemní e-mail. Ještě zmíním, že je určitě třeba ověřit, jestli už stránku nezakládal v minulosti některý z vašich kolegů.

      Hezký den.

      Klára

  8. Dobrý den, prosím o pomoc při založení stránky společnosti. Když vyplním všechna políčka a kliknu na vytvořit stránku, tak mi to napíše červenou chybovou hlášku ,,Před vytvořením Stránky přidejte spojení na LinkedIn a rozšiřte svou síť. Pak vytvořte Stránku znovu“ . Kontaktů na osobním profilu mám 109, to je na založení stránky málo?

    Děkuji.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back To Top