Marketingová persona je detailní popis fiktivní osoby, která by mohla být vaším typickým zákazníkem. Persony…
Případová studie – jak pomohl obsahový marketing Aternity
To, že obsahový marketing opravdu funguje, jsme vám psali v jednom z minulých článků o obsahovém marketingu nebo v minulém příkladu úspěšného využití obsahového marketingu od Shortel Sky team. Dnes bych vám rád představil další firmu, která díky obsahovému marketingu nastartovala nový růst kvalitní návštěvnosti a vybudovala si důvěru ve svém oboru. Řeč bude o americké společnosti Aternity.
Čím se zabývá společnost Aternity
Aternity je společnost, která pomocí speciálního software umí monitorovat a analyzovat chování návštěvníků na internetu, různých mobilních zařízeních, ale i v reálném světě. Protože svůj software nabízí dalším firmám, je pro jejich životaschopnost důležité pravidelně získávat a oslovovat nové firmy, se kterými mohou nastartovat nové obchodní příležitosti.
Cíle obsahového marketingu v podání Aternity
Obsahový marketing se dnes stává důležitou obchodní technikou v jakémkoli B2B sektoru. V případě firmy Aternity tomu nebylo jinak. Americký trh softwarových firem je vysoce konkurenční, a tak bylo nutné zvolit takovou techniku, která by Aternity vyčlenila „z davu“.
V oboru existuje množství novinek, informací a studií, které vznikají na pravidelné bázi. Aternity se tedy rozhodli, že využijí techniku obsahového marketingu zvanou „content curation“. Česky bychom tuto techniku popsali zhruba následovně:
V první fázi je důležité najít kvalitní zdroje informací. Internet je dnes plný nekvalitního obsahového balastu a na Aternity bylo tento „balast“ protřídit a svým čtenářům prezentovat pouze kvalitní informace a novinky v pravidelném rytmu.
Jak probíhal obsahový marketing od Aternity
Aternity se rozhodli dělat obsahový marketing skrze dva hlavní kanály:
- Web – blog
- E-mail marketing – newsletter
Rozhodli se, že pro účely obsahového marketingu vytvoří nový web, do kterého zakomponují stávající layout firemního webu. Důležitým prvkem na novém webu byla možnost přihlášení se k odběru pravidelných novinek a zakomponování firemní identity (aby si vždy jejich firmu návštěvníci spojili s kvalitním, informativním médiem).
Identifikace kvalitních obsahových zdrojů
Smyslem nově založeného blogu bylo filtrovat kvalitní a nekvalitní obsahové oborové zdroje. Cílem blogu nebylo prodávat produkt, ani promovat značku Aternity. Cílem blogu bylo šířit vysoce kvalitní obsah z množství různých zdrojů, a to odlišnými způsoby. Někomu totiž více vyhovuje forma e-mailového newsletteru, jinému RSS či článku na blogu nebo na sociálních sítích. Všechny typy konzumentů kvalitních oborových informací si měli přijít na své.
Zapojení sociálních médií
Se spuštěním nového webu v Aternity započali i pravidelnou práci na svých sociálních profilech. Recyklovaný obsah, který publikovali na svém webu, dále promovali na všech sociálních sítích. V době počátku kampaně měli na Facebooku 12 000 fanoušků a na Twitteru 20 000 followerů. Publikování nového obsahu na sociálních sítích automaticky rozložili do celého dne, takže publikum začali oslovovat průběžně.
V neposlední řadě každé dva týdny nově získané e-maily z jejich webu pečlivě segmentovali do dalších skupin.
Výsledky kampaně
Jedním z cílů nové kampaně obsahového marketingu společnosti Aternity bylo přivedení nových, relevantních návštěvníků na jejich korporátní web. V této oblasti nový web rozhodně splnil účel. Během několika měsíců byl mezi pěti nejlepšími zdroji, které hlavnímu firemnímu webu přiváděly kvalitní návštěvnost. Navíc začala přicházet návštěvnost, která byla vysoce relevantní. Návštěvy z nového webu trávily na korporátním webu mnohem více času než ty z jiných zdrojů.
Po prvních letech fungování nového webu byly patrné jasné výsledky:
- 130% nárůst nových odběratelů newsletteru v 1. roce.
- 70% nárůst nových odběratelů newsletteru v 2. roce.
Po prvních třech letech fungování obsahového marketingu patří Aternity mezi nejlepší oborové informační zdroje a i do budoucna si označení „leadera“ trhu chce udržet – díky pravidelné produkci kvalitních informací.
Dobrý den Tomáši, článek je velmi zajímavý a ukazuje, že tato cesta je pravděpodobně správná. Byla by nějaká studie i z našich končin? Přeci jen český a americký trh má dost odlišností (velikost, zvyklosti, chování uživatelů,…)
Pavle máte pravdu. Brzy na našem webu budeme prezentovat přesně to, co požadujete. Sledujte náš blog. Zatím vás odkážu například na článek mého kolegy, kde popisuje 2 příklady využití obsahového marketingu v českém affiliate prostředí: http://www.affilblog.cz/2-priklady-uspesneho-obsahoveho-marketingu-pro-affiliate-stranky/. Díky za dotaz.