Skvělý obsah sám o sobě nestačí. Klíčem k úspěšnému obsahovému marketingu je důkladná příprava a…
Shrnutí – 12 červnových článků o obsahovém marketingu
Červen byl náročný, ale úspěšně jsme nastartovali sérii článků, které mají za cíl vás seznámit s obsahovým marketingem.
Kromě těchto tematických příspěvků jsme publikovali krátký video audit stránek kvetinyexpres.cz, infografiku „15 prvních SEO kroků při tvorbě nové stránky“ a dali jsme dohromady náš první obsáhlejší ebook na stejné téma. Tímto příspěvkem bych rád navázal na první, květnový přehled tematických měsíčních článků. V květnu jsme se snažili zmapovat kompletně long tail. Jak se nám to dařilo, na to se můžete samozřejmě zde podívat.
Během června jsme dohromady vytvořili 12 příspěvků pojednávajících o content marketingu. Pojďme si připomenout, jaké to byly.
1. Co to je obsahový marketing a proč ho používat
V prvním článku jste se mohli dozvědět, co to obsahový marketing vlastně je. Trochu jsme představili jeho historii ve světě a České republice. Dále jsem vám doporučil 10 mých nejoblíbenějších zdrojů o obsahovém marketingu v angličtině. Díky tomuto prvnímu, úvodnímu článku můžete snadno zjistit, zda je pro vás obsahový marketing vhodný, či nikoliv.
2. 9 výhod obsahového marketingu
Druhý článek jsme nepsali proto, abychom vás přesvědčili, že nic jiného než content marketing neexistuje. Chtěli jsme pouze zmínit jeho výhody. Nakonec jsme jich našli 9, ale možná vás napadnou i další. Chcete-li poznat ty největší plusy obsahových strategií, určitě si jej přečtěte.
3. 5 nevýhod obsahového marketingu
Všichni ve Včelišti jsme zastánci vyváženosti. Proto jsme sepsali 5 největších nevýhod, které obsahový marketing skýtá. Rozhodně netvrdíme, že je to strategie vhodná pro každý projekt v jakékoliv situaci. Jeho užití je nutné dobře promyslet a zvážit případná pro a proti. Znáte všechny problémy týkající se obsahových strategií, které vás můžou potkat?
4. Proč je obsahový marketing stále populárnější
Čtvrtý článek sice není příliš praktický, ale měl by vám objasnit, proč je obsahový marketing „buzz word“ online marketingových kruhů posledních několika let. To, že se o něj zajímá stále více firem, není rozhodně náhoda. Co stojí za neuvěřitelnou touhou marketérů po kvalitním obsahu? Odpověď na tuto a další otázky si můžete přečíst ve čtvrtém článku.
5. 4 příklady úspěšně použitých obsahových strategií
Abychom vám dokázali, že obsahový marketing opravdu funguje, vybrali jsme čtyři naprosto odlišné strategie a každou jsme vám představili. Pokud o content marketingu přemýšlíte a rádi byste viděli výsledky u menších firem, mohl by se vám tento článek líbit.
6. 5 základních procesů v obsahovém marketingu
Šestým článkem jsme odstartovali obsahový marketing po praktické stránce. Teorie bylo snad dost v příspěvcích minulých. V tomto článku jsme vám prozradili 5 základních procesů obsahového marketingu. Znáte je všechny? Používáte je? Jestli s obsahovým marketingem začínáte, mohly by vám minimálně pomoc s utříděním informací.
7. Jak zvolit vhodný tón komunikace
Tone of voice, nebo lépe hezky česky „tón komunikace“, patří do základních technik obsahového marketingu (případně copywritingu). Co to přesně je a podle čeho ho zvolit, to se dozvíte v sedmém článku.
8. Jaké jsou správné cíle obsahových strategií
Každá obsahová strategie by měla mít vhodně nastavené cíle. Obsah bez cíle dnes nemá skoro smysl vytvářet. Možné cíle obsahových strategií včetně otázek, které byste si měli každého cíle klást, jsme představili v osmém článku. Podařilo se nám jich vymyslet 9, ale netvrdíme, že to jsou všechny. Třeba vás po přečtení článku napadnou další. Rádi si je přečteme v komentářích pod článkem.
9. Tvoříme persony pro obsahový marketing
Se správně zvoleným tónem komunikace souvisí i vhodně vytvořené persony. V devátém článku se dozvíte, co to persony jsou, k čemu jsou dobré, a v neposlední řadě, jak je vytvořit. Personifikace obsahu (jakožto součást obsahové strategie) je důležitým aspektem obsahového marketingu. Proto vám rozhodně doporučuji si tento praktický článek, „jak na vytvoření person„, přečíst.
10. Jak udělat obsahový audit webu
Podrobný návod na obsahový audit webu si můžete přečíst v desátém článku. Často s content marketingem nezačínáte „na zelené louce“, ale váš web má už svou historii a obsah. Abyste mohli kvalitně zpracovat obsahovou strategie, a odhalit tak „díry“ v již vytvořeném obsahu, je nutné obsahový audit udělat. A pro ty z vás, kteří něco takového ještě nedělali, je desátý, praktický článek připraven.
11. 14 tipů na obsah, který zaručeně upoutá pozornost
V jedenáctém článku se opět o krůček posuneme k samotnému plánování obsahu. Sice je ještě na kompletní obsahovou strategii čas, ale než ji vůbec začnete promýšlet, měli byste znát základy storytellingu. V jedenáctém článku jsme vám popsali 14 tipů „emočních“ článků, které by zaručeně měli přitáhnout pozornost vaší cílové skupiny.
12. Proč byste měli počítat čas a peníze vložené do obsahového marketingu
Tímto článkem bychom rádi apelovali na všechny majitele webů, které obsahový marketing láká, ale netuší, jak moc času zabere a kolik je bude stát peněz. Ve dvanáctém, posledním červnovém příspěvku, jsme dali dohromady všechny činnosti a osoby, které se na obsahovém marketingu mohou podílet. Zda budete vytvářet vlastní obsahový tým nebo vše outsourcovat, to je jenom na vás. Rozhodně je ale důležité přesně vědět, kolik vám co zabere času a peněz. A to bylo cílem vám připomenout dvanáctým článkem.
Závěr
V červnu jsme se snažili obsáhnout základy obsahového marketingu. Jak teoretické, tak praktické. Doufám, že se vám články líbily a najdete si občas na nás čas i v příštích měsících. Rádi si přečteme váš komentář nebo nás potěší lajk článku. Díky, a pěkné léto všem! 🙂
0 komentářů k zobrazení