V digitálním marketingu je klíčem k úspěchu kombinace dvou strategií, které se navzájem doplňují: obsahový…
Jak postupně budovat důvěru u vašich čtenářů
Ti z vás, kteří pravidelně čtou náš blog, už pravděpodobně zaregistrovali, že vám od počátku června předáváme informace o obsahovém marketingu. Všechny informace, které jsme do této doby publikovali, vedou k jednomu hlavnímu cíli, a tím je vyšší důvěra. Důvěra je faktor, který ať chcete nebo ne, musíte vnímat. Její vybudování ve vztahu k vašim návštěvníkům -> čtenářům -> klientům je nejtěžší, ale zároveň nejdůležitější funkcí obsahového marketingu.
Lidé jednoduše nakupují od toho, komu věří. Od toho, kdo se jim líbí a se kterým sdílí své sympatie a pohled na věc. A vy máte nyní v době sociálních médií, osobních e-mailů, blogů a online prostředí vašim příznivcům velkou příležitost prokázat, jak moc vám mohou nebo naopak nemohou důvěřovat.
Vybudovaná důvěra ve vaši osobnost (značku) je prvotním faktorem, který ovlivňuje všechna další zákazníkova rozhodnutí. Dle tohoto článku 84 % dotázaných uvedlo, že se o značku nezačnou zajímat, dokud v nich brand nevzbudí určitou hranici důvěry.
„…pokud pochopíte, co pro vaše návštěvníky znamená důvěra a co z jejího hlediska hodnotí jako nejvýznamnější faktor, můžete na vašem webu budovat takový obsah, který jejich důvěru pomůže vybudovat“
Zajímavé statistiky o faktoru důvěry v internetovém marketingu
Na blogu activeinternetmarketing.com se nedávno objevil pěkný článek, ve kterém jsou zmíněny zajímavé statistiky. Pojďme se společně na čísla podívat. Co nám o faktoru důvěry prozradí?
- 84 % návštěvníků se o váš produkt nebude zajímat, pokud si nezískáte jejich důvěru.
- 71 % návštěvníků nebude důvěřovat vaší značce, pokud jim nenabídnete informace zdarma.
- 83 % důvěryhodných značek nabízí během celého nákupního cyklu další informace zdarma (e-booky, trial verze, články atd.).
- 82 % návštěvníků si na webu ověřuje informace a důvěryhodnost zdrojů a tvrzení.
- 62 % důvěryhodných značek podporuje vybudování důvěry skrze zkušební verze (trialy, ukázkové přístupy atd.).
Co to důvěra je a jak byste ji měli v počátcích „vztahu“ podpořit?
Důvěra v kontextu obsahového marketingu může být chápána jako elementární vlastnost vztahu mezi vaší značkou a návštěvníky vašeho webu. Vaším cílem by mělo být důvěru neustále budovat. Soustředit byste se měli jak na pravidelné návštěvníky, kteří už vám věří, tak na nové, kteří vás navštívili poprvé. Děláte maximum proto, abyste v jejich očích působili jako autorita? Pojďme si vysvětlit, co byste vašim návštěvníkům měli sdělit v prvních několika vteřinách.
Co určitě musíte na webu uvést, abyste podpořili důvěru návštěvníka v prvních okamžicích?
- Kdo jste?
- V čem jste unikátní?
- Proč by měl návštěvník od vás nakupovat nebo se o vás zajímat?
- Můžete vaše reference nějak dokázat?
- Můžete se spolu o „problému“ bavit? Odpovíte na otázky? Kdy?
- Máte sociální sítě?
- Jaké jsou vaše zásady?
Prvotní důvěra souvisí s kvalitní grafikou, správnou strukturou a promyšleným sdělením – copywritingem.
Jak budovat důvěru v dlouhodobém horizontu
Kromě důvěry prvotní existuje i budování důvěry v dlouhodobém horizontu. Dlouhodobé hledisko je možná ještě důležitější než prvotní dojem. Tak jako tak by ani jeden aspekt nebylo vhodné vynechat. V následující části článku bych vám rád předal několik tipů, jak můžete za pomoci obsahového marketingu důvěru budovat a postupně rozvíjet.
1. Transformujte váš blog v plnohodnotné médium
Díky obsahovému marketingu můžete během několika měsíců až let přetvořit váš firemní blog na plnohodnotné, oborové médium. Dávno už blogy nejsou pouze osobní „zápisníčky“ náctiletých. Dnes plní hodnotnější cíle. Můžete díky nim promlouvat k vašemu publiku, pomáhat jim řešit jejich problémy nebo s nimi sdílet zábavný a hodnotný obsah. Díky vytvoření ideální obsahové strategie máte šanci promlouvat blogem k množství potenciálních zákazníků, kteří se nejprve agregují jako vaši čtenáři. Hlavní dva cíle blogu můžou být:
- Získání více příznivců na sociálních sítích.
- Zaregistrování k newsletteru (stažení ebooku).
2. Personifikujte obsah
Až budete vytvářet obsahový plán nebo provádět obsahový audit, měli byste už mít připravené všechny persony. Obecná myšlenka obsahového marketingu je vzbudit důvěru u všech možných person (ideálních čtenářů či zákazníků). Budete-li v obsahovém plánu přihlížet na tyto persony, vytvoříte podle nich příspěvky, máte mnohem větší šance v každém vašem čtenáři vzbudit důvěru.
3. Internetový marketing je především o vztazích
Možná jste už zjistili, že celý internetový marketing je založen na vztazích a důvěře. Nejprve musíte mít vybudované pevné vztahy ve vašem týmu. To je základ, bez kterého nemůžete být úspěšní. V následující fázi byste se měli snažit budovat vztahy online. Komunikujte s vašimi influencery, snažte se jim pomoc. Vztahy na sociálních sítích byste měli budovat mnohem dříve, než je budete potřebovat. Nestačí pouze sdílet zajímavé informace. Měli byste se snažit přidat komunitě něco víc. Být aktivní, být viděn. Neznamená to, že celé dny musíte „viset“ na sociálních sítích, ale pravidelně byste je měli kontrolovat a být na nich aktivní v průběhu dne.
4. Odkazujte. Odkazujte na oborové autority
Prokažte, že jste si informace nevycucali z prstu. Odkazujte na oborové autority. Citace a odkazy jsou velice důležitou součástí každého kvalitního článku. Jednak je to zmínka pro Google. Snadno mu tak prokážete, že pracujete s více zdroji a máte tak přehled v oboru. Určitě nejste jediným expertem v oboru, tak se o tom nesnažte své čtenáře přesvědčit. Pokud byste se o to nesnažili, velice brzy narazíte.
5. Odpovídejte na otázky. Pište, co chtějí slyšet
Starejte se o vaše čtenáře a návštěvníky. Odpovídejte na jejich otázky. Ptejte se jich, co chtějí slyšet. Sledujte, co se jim líbí a co naopak nikoliv. Důvěru si vybudujete jedině tak, pokud budete psát ne to, co chcete vy, ale to, co chtějí vaši čtenáři. Zapomeňte na sebe a snažte se vžít do kůže čtenářů, kteří na vaši stránku zavítali kvůli svým potřebám a problémům – ne kvůli vám.
6. Zvolte správný tón komunikace
Aby vám čtenáři důvěřovali, promlouvejte k nim jazykem, kterému rozumí. Pro tyto účely slouží vhodně zvolený „tone of voice„. Snažte se působit nenuceně a přirozeně. Nikdo nechce číst vyumělkovaný text plný odborných výrazů nebo třeba archaizmů.
Závěr
Využijte jedinečnou šanci dnešního online světa. Máte možnost zákazníkům prokázat, že nabízíte skvělé služby a že stojí za to vás sledovat, aby byli v obraze. To, jak vás návštěvníci stránek budou vnímat, máte plně v rukou. Ať už jsou vaše cíle v obsahové strategii jakékoliv, nezapomeňte, že bez důvěry čtenářů, followerů a fanoušků to nepůjde. Snažíte se ji budovat?
0 komentářů k zobrazení