Znáš reklamní systémy Googlu a Seznamu jako své boty? Chceš pracovat odkudkoliv a vytvářet reklamy…
Bude upřednostnění mobilních webů největší změna algoritmu?
Včera Zineb Ait Bahajji ze společnosti Google na akci jménem Search Marketing Expo v Mnichově připomněl, že dne 21. dubna spustí Google novou změnu algoritmu, která ovlivní výsledky vyhledávání na mobilních zařízeních. Navíc ale přidal i zajímavou informaci o tom, jak moc velká změna to bude. Pojďme se na ni podívat blíže.
Pro ty, kteří o chystané změně (jež vstoupí v platnost asi za měsíc) dosud nevěděli, prozradím, že v mobilních výsledcích vyhledávání na Google budou nově zvýhodněny stránky, které podporují optimalizované zobrazení pro mobily. Změnu algoritmu už před několika týdny oznámil Matt Cutts, takže by tato informace sama o sobě nestála za zmínku.
Panda, Tučňák – a co přijde nyní?
Nyní ale Zineb prohlásil, že změna bude mít významný dopad na výsledky vyhledávání. Musíme si uvědomit, že už nyní je mobilní vyhledávání v některých zemích využíváno stejně často jako vyhledávání na desktopovém počítači (tedy z 50 %). Algoritmus Panda ovlivnil v minulosti asi 12 %, algoritmus Tučňák asi 3 % anglicky psaných webů. I s takto relativně malým dosahem se těmto dvěma aktualizacím podařilo rozpoutat pro některé weby výrazné výkyvy viditelnosti ve vyhledávači Google. České weby přitom Panda nezasáhla tolik a procento ovlivněných výsledků vyhledávání u nás bylo určitě menší, než například v USA.
Největší aktualizace od Google
Nynější aktualizace se ale pravděpodobně bude týkat globálního vyhledávání, to znamená všech výsledků bez rozdílu, české nevyjímaje. Navíc Zineb označil aktualizaci za významnou a Barry Schwartz spekuluje o tom, že by změna mohla ovlivnit asi 40 % všech výsledků mobilního vyhledávání. Pokud, jak bylo zmíněno, z 50 % probíhá vyhledávání na mobilních zařízeních, algoritmus změní výsledky vyhledávání v asi 20 % případů, což je suverénně největší aktualizace od Google za dlouhou dobu.
Možná také proto Google oznamuje dopředu nutnost mobilního webu a nepostupuje stejně jako v minulosti, kdy bez upozornění vydal změnu algoritmu a až po vydání majitelé webů zjistili, kolik škody ve výsledcích vyhledávání aktualizace napáchala a co ji vlastně způsobilo.
Vždy připraveni?
Pokud si chcete vyzkoušet, jestli jste na změnu algoritmu připraveni, můžete si svůj web otestovat v tomto testu použitelnosti v mobilech přímo od Googlu.
Jak jste na tom vy? Připravujete kvůli této změně mobilní web, nebo čekáte, jak to celé dopadne? Já jsem osobně velice zvědavý, jak velké změny tato novinka přinese.
10 komentářů k zobrazení
Komentáře nejsou povoleny.
Samozrejme sme sa snažili pristupovať k mobilným verziám webov s veľkým dôrazom, tieto posledné vyjadrenia o rozsahu dopadu zmeny algoritmu nás k tomu ešte viac motivujú 🙂 Tiež som zvedavý, ako veľmi to „naruší“ aktuálnu situáciu v jednotlivých segmentoch.
Samozrejme sme sa snažili pristupovať k mobilným verziám webov s veľkým dôrazom, tieto posledné vyjadrenia o rozsahu dopadu zmeny algoritmu nás k tomu ešte viac motivujú 🙂 Tiež som zvedavý, ako veľmi to „naruší“ aktuálnu situáciu v jednotlivých segmentoch.
Připraveni od začátku roku :-). Klienty připravujeme rovněž 🙂
Připraveni od začátku roku :-). Klienty připravujeme rovněž 🙂
Připraven od konce ledna s kompletně novým webem 🙂
Připraven od konce ledna s kompletně novým webem 🙂
Už tedy jen udělat mobilní web včeliště 🙂
Ano. Už na něm pracujeme. Ale zatím pššššt!
Už tedy jen udělat mobilní web včeliště 🙂
Ano. Už na něm pracujeme. Ale zatím pššššt!