Rychlost načítání webových stránek hraje stále důležitější roli v oblasti optimalizace pro vyhledávače (SEO) i…
Novinky ze světa SEO: únor 2023
SEO novinky za únor 2023 přinesly mnoho zajímavého. Google představil vlastní chatbot Bard na bázi umělé inteligence, Bing novou, AI poháněnou verzi svého vyhledávače – a většině uživatelů to je tak nějak jedno. Podívejte se, co se během druhého letošního měsíce v oblasti optimalizace pro vyhledávače stalo.
V článku najdete:
Novinky u Googlu
Jak ovlivní nově dokončený Link Spam Update linkbuilding?
Google v lednu dokončil novou aktualizaci systému, která se zaměřuje na boj se spamovými odkazy. Práce na něm začala už v polovině prosince, takže pokud na svých datech či odhadu návštěvnosti od té doby vidíte propad, je to pravděpodobně tím.
V takovém případě bude nutné pozměnit taktiku a třeba se inspirovat u konkurence. Podrobný návod najdete v článku od Zdeňka Dvořáka.
Google představil Bard – jeho odpověď na ChatGPT
Už v minulém článku jsme zmiňovali, že nejpoužívanější vyhledávač plánuje spustit vlastní chatbot na bázi umělé inteligence. To se sice oficiálně nestalo, ale nyní už víme, jak bude jeho verze – Bard – vypadat.
Takhle.
Z této ukázky vyplývá, že ačkoliv Bard bude samostatná služba stojící mimo klasické vyhledávání, tak Google dokáže odpovědi z něj zakomponovat i přímo do SERPu, pokud otázku položíte formou vyhledávacího dotazu.
Zdroj: Search Engine Land
Google testuje kolonku „trendů“ u sekce People Also Ask
Google chce přinášet co nejrelevantnější výsledky, a proto zkouší po vzoru Twitteru nebo YouTube zavést sekci s výsledky, které právě hýbou světem – a mohly by vás zajímat. Po zadání vyhledávacího dotazu vám tedy kromě klasických výsledků ukáže i aktuální trendy, které s daným slovním spojením souvisí.
Zdroj: Search Engine Roundtable
Google by mohl v příštích měsících dokončit tranzici na mobile-first indexing
Google už od roku 2016 postupně pracuje na velkém projektu s názvem mobile-first indexing. Ten spočívá v tom, že by se z pohledu SEO už primárně nehodnotila desktopová verze stránky, jako tomu bývalo, nýbrž ta mobilní.
Zavedení této změny se už několikrát odložilo (naposled na neurčito), ale John Mueller v únoru nastínil, že by k úspěšnému dokončení mohlo dojít v horizontu několika příštích měsíců. Anebo taky ne. Slovy klasika: We will see.
Zdroj: Search Engine Roundtable
Kontrola bezpečnosti připojení zhoršuje SEO skóre
Některé CDN umožňují kontrolovat bezpečnost připojení a bojovat proti spambotům prostřednictvím zaškrtnutí kolonky, že jste člověk. To ale snižuje uživatelský prožitek z návštěvy dané stránky, což Google zohledňuje, a proto je vhodnější se spamboty bojovat jinak, pokud to jde.
Zdroj: Search Engine Roundtable
Google aktualizoval seznam nejlepších odkazovacích praktik
Nová aktualizace nejlepších praktik pro odkazování má za cíl zlepšení procházení stránek na webu. Nově doporučuje zaměřit se na anchor texty (umístění i samotný obsah), interní prolinkování obsahu a externí odkazy z jiných stránek.
Zdroj: Search Engine Roundtable
Ne každý Googlebot má stejné renderovací jádro a JavaScript
John Mueller prozradil, že ne všichni roboti Googlu používají stejný vykreslovací engine a ne všichni musí provádět rendering. Zatímco hlavní roboti pro desktop a telefony zobrazují javascriptový obsah dobře, ostatní Googleboti to umět nemusejí.
Zdroj: Search Engine Roundtable
Aktualizace uživatelů a oprávnění v Google Search Console
V Google Search Console došlo k aktualizaci nastavení pro správu uživatelů a oprávnění o nové funkce týkající se vlastnictví a správy uživatelů. Mezi aktualizované funkce patří rozlišování mezi ověřenými a pověřenými vlastníky, možnost odebírat ověřené vlastníky a možnost měnit úrovně oprávnění pověřených vlastníků. Tato aktualizace poskytuje uživatelům větší kontrolu nad tím, kdo má přístup k jejich profilům v GSC.
Zdroj: Search Engine Land
Novinky u Bingu
Bing představil novou verzi svého vyhledávače, který „pohání“ umělá inteligence
To, že Bing investoval do umělé inteligence od OpenAI, není žádná novinka. Tou je skutečnost, že ji zakomponoval do svého mechanismu vyhledávání a celého prohlížeče. Vybraní uživatelé desktopových verzí už preview verzi vyzkoušeli, zbytek světa (a mobilní varianta) teprve čeká.
Microsoft od plné integrace ChatGPT technologie očekává revoluci ve vyhledávání. Slibuje si od ní totiž daleko přístupnější a efektivnější poskytování požadovaných informací než doposud.
Zdroj: Search Engine Land
Bing do Bing Bing Webmaster Tools přidá stav indexace a Bing Chat jako zdroj interakce
V nástroji Bing Webmaster Tools se objeví reporty stavu indexace. Ty podobně jako v Google Search Console odhlaí, jaké stránky jsou indexované, jaké nejsou a jaké existují problémy s indexací.
Integrace dat z Bing Chatu pak zajistí, že administrátoři webů uvidí, jak uživatelé Bing Chatu komunikují s jejich stránkami. a jakou návštěvnost funkce chatu jejich stránkám přináší.
Zdroj: Search Engine Land
Novinky u Marketing Mineru
Profilery pro maďarský trh
Známý český SEO nástroj v únoru spustit Profilery orientované na maďarský trh. Jeho databáze aktuálně obsahuje 9 milionů nejvyhledávanějších klíčových slov, přičemž veškerá data jsou pravidelně aktualizována.
Zdroj: Facebook Marketing Mineru
Lepší kategorizace klíčových slov
Nástroj kategorizace klíčových slov se dočkal vylepšení a kategorizace by tak nyní měla být lepší a rychlejší.
Zdroj: Facebooková skupina Marketing Mineru
Snadnější vyhledání v extraktorech
V extraktorech Google Analytics a Google Search Console je nyní možné snadno vyhledat požadovanou službu, a to díky přidání textového vyhledávání a sjednocení účtu a služby do jednoho pole.
Zdroj: Facebooková skupina Marketing Mineru
Ostatní SEO novinky
16 odborníků se vyjádřilo, jak bude vypadat vyhledávání po nástupu AI
Šestnáct českých a slovenských expertů na SEO, PPC a online marketing se v článku pro Ecommerce Bridge podělilo o své názory a očekávání, zda a případně jak umělá inteligence (ne)změní proces i mechanismus vyhledávání.
59 % dotázaných lidí by raději používalo stávající Google než o ChatGPT obohacený Bing
Slavný youtuber a odborník na technologie Marques Brownlee se na Twitteru pomocí ankety zeptal, jestli by respondenti raději používali současnou verzi Google, nebo Bing s plně zakomponovaným ChatGPT.
58,3 % dotázaných by zůstalo u osvědčeného Googlu, což u mnoha expertů vzbudilo lehký posměch.
Zdroj: Search Engine Roundtable
Tak zase příště
Budeme se těšit na shledanou u dalšího souhrnného článku o novinkách z oblasti optimalizace pro vyhledávače.
Kam dál? No přece na náš SEO kurz zdarma
Chcete si zkrátit čekání na další článek užitečným způsobem? Absolvujte náš SEO kurz pro začátečníky.
0 komentářů k zobrazení