skip to Main Content
SEO novinky

Novinky ze světa SEO: únor 2023

SEO novinky za únor 2023 přinesly mnoho zajímavého. Google představil vlastní chatbot Bard na bázi umělé inteligence, Bing novou, AI poháněnou verzi svého vyhledávače – a většině uživatelů to je tak nějak jedno. Podívejte se, co se během druhého letošního měsíce v oblasti optimalizace pro vyhledávače stalo.

V článku najdete:

Novinky u Googlu

Jak ovlivní nově dokončený Link Spam Update linkbuilding?

Google v lednu dokončil novou aktualizaci systému, která se zaměřuje na boj se spamovými odkazy. Práce na něm začala už v polovině prosince, takže pokud na svých datech či odhadu návštěvnosti od té doby vidíte propad, je to pravděpodobně tím. 

V takovém případě bude nutné pozměnit taktiku a třeba se inspirovat u konkurence. Podrobný návod najdete v článku od Zdeňka Dvořáka.

Google představil Bard – jeho odpověď na ChatGPT

Už v minulém článku jsme zmiňovali, že nejpoužívanější vyhledávač plánuje spustit vlastní chatbot na bázi umělé inteligence. To se sice oficiálně nestalo, ale nyní už víme, jak bude jeho verze – Bard – vypadat.

Takhle.

zdroj obrázku: Google

Z této ukázky vyplývá, že ačkoliv Bard bude samostatná služba stojící mimo klasické vyhledávání, tak Google dokáže odpovědi z něj zakomponovat i přímo do SERPu, pokud otázku položíte formou vyhledávacího dotazu.

Zdroj: Search Engine Land

Google testuje kolonku „trendů“ u sekce People Also Ask

Google chce přinášet co nejrelevantnější výsledky, a proto zkouší po vzoru Twitteru nebo YouTube zavést sekci s výsledky, které právě hýbou světem – a mohly by vás zajímat. Po zadání vyhledávacího dotazu vám tedy kromě klasických výsledků ukáže i aktuální trendy, které s daným slovním spojením souvisí.

https://twitter.com/MrPateJr/status/1623894615190573058

Zdroj: Search Engine Roundtable

Google by mohl v příštích měsících dokončit tranzici na mobile-first indexing

Google už od roku 2016 postupně pracuje na velkém projektu s názvem mobile-first indexing. Ten spočívá v tom, že by se z pohledu SEO už primárně nehodnotila desktopová verze stránky, jako tomu bývalo, nýbrž ta mobilní.

Zavedení této změny se už několikrát odložilo (naposled na neurčito), ale John Mueller v únoru nastínil, že by k úspěšnému dokončení mohlo dojít v horizontu několika příštích měsíců. Anebo taky ne. Slovy klasika: We will see.

Zdroj: Search Engine Roundtable

Kontrola bezpečnosti připojení zhoršuje SEO skóre

Některé CDN umožňují kontrolovat bezpečnost připojení a bojovat proti spambotům prostřednictvím zaškrtnutí kolonky, že jste člověk. To ale snižuje uživatelský prožitek z návštěvy dané stránky, což Google zohledňuje, a proto je vhodnější se spamboty bojovat jinak, pokud to jde.

Zdroj: Search Engine Roundtable

Google aktualizoval seznam nejlepších odkazovacích praktik

Nová aktualizace nejlepších praktik pro odkazování má za cíl zlepšení procházení stránek na webu. Nově doporučuje zaměřit se na anchor texty (umístění i samotný obsah), interní prolinkování obsahu a externí odkazy z jiných stránek.

Zdroj: Search Engine Roundtable

Ne každý Googlebot má stejné renderovací jádro a JavaScript

John Mueller prozradil, že ne všichni roboti Googlu používají stejný vykreslovací engine a ne všichni musí provádět rendering. Zatímco hlavní roboti pro desktop a telefony zobrazují javascriptový obsah dobře, ostatní Googleboti to umět nemusejí.

Zdroj: Search Engine Roundtable

Aktualizace uživatelů a oprávnění v Google Search Console

V Google Search Console došlo k aktualizaci nastavení pro správu uživatelů a oprávnění o nové funkce týkající se vlastnictví a správy uživatelů. Mezi aktualizované funkce patří rozlišování mezi ověřenými a pověřenými vlastníky, možnost odebírat ověřené vlastníky a možnost měnit úrovně oprávnění pověřených vlastníků. Tato aktualizace poskytuje uživatelům větší kontrolu nad tím, kdo má přístup k jejich profilům v GSC.

Zdroj: Search Engine Land

Novinky u Bingu

Bing představil novou verzi svého vyhledávače, který „pohání“ umělá inteligence

To, že Bing investoval do umělé inteligence od OpenAI, není žádná novinka. Tou je skutečnost, že ji zakomponoval do svého mechanismu vyhledávání a celého prohlížeče. Vybraní uživatelé desktopových verzí už preview verzi vyzkoušeli, zbytek světa (a mobilní varianta) teprve čeká.

Microsoft od plné integrace ChatGPT technologie očekává revoluci ve vyhledávání. Slibuje si od ní totiž daleko přístupnější a efektivnější poskytování požadovaných informací než doposud.

Zdroj: Search Engine Land

Bing do Bing Bing Webmaster Tools přidá stav indexace a Bing Chat jako zdroj interakce

V nástroji Bing Webmaster Tools se objeví reporty stavu indexace. Ty podobně jako v Google Search Console odhlaí, jaké stránky jsou indexované, jaké nejsou a jaké existují problémy s indexací.

Integrace dat z Bing Chatu pak zajistí, že administrátoři webů uvidí, jak uživatelé Bing Chatu komunikují s jejich stránkami. a jakou návštěvnost funkce chatu jejich stránkám přináší.

Zdroj: Search Engine Land

Novinky u Marketing Mineru

Profilery pro maďarský trh

Známý český SEO nástroj v únoru spustit Profilery orientované na maďarský trh. Jeho databáze aktuálně obsahuje 9 milionů nejvyhledávanějších klíčových slov, přičemž veškerá data jsou pravidelně aktualizována.

Zdroj: Facebook Marketing Mineru

Lepší kategorizace klíčových slov

Nástroj kategorizace klíčových slov se dočkal vylepšení a kategorizace by tak nyní měla být lepší a rychlejší.

Zdroj: Facebooková skupina Marketing Mineru

Snadnější vyhledání v extraktorech

V extraktorech Google Analytics a Google Search Console je nyní možné snadno vyhledat požadovanou službu, a to díky přidání textového vyhledávání a sjednocení účtu a služby do jednoho pole.

Zdroj: Facebooková skupina Marketing Mineru

Ostatní SEO novinky

16 odborníků se vyjádřilo, jak bude vypadat vyhledávání po nástupu AI

Šestnáct českých a slovenských expertů na SEO, PPC a online marketing se v článku pro Ecommerce Bridge podělilo o své názory a očekávání, zda a případně jak umělá inteligence (ne)změní proces i mechanismus vyhledávání.

59 % dotázaných lidí by raději používalo stávající Google než o ChatGPT obohacený Bing

Slavný youtuber a odborník na technologie Marques Brownlee se na Twitteru pomocí ankety zeptal, jestli by respondenti raději používali současnou verzi Google, nebo Bing s plně zakomponovaným ChatGPT.

58,3 % dotázaných by zůstalo u osvědčeného Googlu, což u mnoha expertů vzbudilo lehký posměch.

Zdroj: Search Engine Roundtable

Tak zase příště

Budeme se těšit na shledanou u dalšího souhrnného článku o novinkách z oblasti optimalizace pro vyhledávače.

Kam dál? No přece na náš SEO kurz zdarma

Chcete si zkrátit čekání na další článek užitečným způsobem? Absolvujte náš SEO kurz pro začátečníky.

Přihlásit se do kurzu zdarma
Sdílejte:

Vojta je vynikající copywriter s přesahem do SEO. Věnuje se také sociálním sítím.

0 komentářů k zobrazení

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back To Top