Feedback 1825515 960 720

Jak návštěvníkům usnadnit sdílení obsahu

Když začnete vytvářet kvalitní obsah, tak brzy zjistíte, že je to sice činnost pracná, ale rozhodně ne zbytečná. Jak se ale v prvních fázích tvorby ujistíte, že návštěvníci vaši práci oceňují? Jednoduše. Sledujte počty návštěv a z nich vyplývající počty lajků, nových fanoušků na sociálních sítích a celkových sdílení vašeho obsahu. Pokud svým návštěvníkům nabízíte takový obsah, který oni sami očekávají, tak máte vyhráno. Trefili jste se do vkusu vaší cílové skupiny a dalším vaším krokem by mělo být usnadnění sdílení vašeho obsahu, aby se vaše informace snadno šířily dál.

Pokud chcete svoje fanoušky rozšiřovat, tak se musíte snažit oslovit co největší počet lidí z vaší cílové skupiny a akvizovat stále nové fanoušky.První předpoklad, jak být více vidět ve světě sociálních sítí, je se na nich zaregistrovat a začít je aktivně využívat. Jak na to jsem popsal článkem 10 tipů jak začít se sociálními sítěmi. Pokud ještě nemáte se sociálními sítěmi zkušenosti, tak si ho přečtěte. Mohl by se vám hodit.

Zvolte si jen takové sociální sítě, které pro vás mají smysl

Zamyslete se nad vašimi návštěvníky a zkuste zjistit, na jakých sociálních sítích se pohybují. Až se budete později rozmýšlet, jaká sociální tlačítka přidat, tak budete mít hned jasno. Základní pravidlo zní: Používejte pouze takové sociální sítě, které pro vás mají jasný užitek. Neobtěžujte své čtenáře sociálními tlačítky na StumbleUpon, pokud víte, že tuto síť nepoužívají.

Přidejte sociální tlačítka na svoji stránku a získejte 7x více sdílení

Pokud používáte redakční systém WordPress, tak to není nic složitého. Vřele vám můžu doporučit např. plugin Simple social bar. Existují však i další varianty podobných pluginů. Pokud se chcete o sociální tlačítka zajímat podrobněji, tak si přečtěte studii, která vyšla na serveru Entrepreneur.

V českém prostředí jsou nejpoužívanější sítě Facebook, Twitter, Google+ a za zmínku také stojí LinkedIn.

Příklad sociálních tlačítek u náhledu článku na OstrovyChorvatska.cz

Nezapomeňte na email

Zvlášť starší generace stále hojně využívá e-mail ke sdílení obsahu, který najdou na internetu. Pokud je váš web zaměřen na tento typ návštěvníků, začleňte do svého webu pod články sdílení e-mailem. Osvědčilo se mi to například na webu s recepty.

Vymýšlejte titulky, které přitáhnou pozornost na sociálních sítích

O správných titulcích toho bylo už napsáno dost. Přečtěte si můj článek „Jak na správné titulky“ a zkuste se nad ním více zamyslet v souvislosti se sociálními sítěmi. Měli byste psát takové titulky, které přitáhnou pozornost vaší cílové skupiny na sociálních sítích. Čím kvalitnější titulek, tím zvyšujete své šance na upoutání pozornosti.

Součástí kvalitního titulku je i popisek článku či stránky

Potom, co napíšete stránce neodolatelný titulek, se soustřeďte na přípravu neméně zajímavého popisku (meta description). Meta description jsou společně s titulkem stránky dva nejdůležitější faktory, které rozhodují o tom, zda na odkaz vedoucí na váš web vůbec někdo klikne. Nejen v kontextu sociálních sítí, ale samozřejmě i ve vyhledávačích. Oba dva faktory mají tedy významný vliv na usnadnění sdílení vašeho obsahu.

Proč byste návštěvníkům měli sdílení obsahu usnadnit?

Jednoduše proto, abyste oslovili co největší publikum. Jedním z prvotních cílů kvalitního obsahu je vybudování posluchačské základny. Potřebujete pravidelně získávat fanoušky, followery a s těmi dále pracovat. Více jsem tuto problematiku rozebral v článku –  Jak zvýšit prodeje pomocí sociálních sítí.

Závěr

Nejprve je nutné mít promyšlený koncept stránky. Nejdůležitějšími faktory z hlediska sdílení obsahu jsou správně nastavený titulek a kvalitní popisek stránky. Na těchto dvou elementech (a na náhledovém obrázku na Facebooku a u Google+) závisí návštěvníkovo rozhodnutí, zda se na vaši stránku podívá nebo ji bude lajkovat či sdílet dál. Dále je podstatné mít co nabídnout a bez kvalitního obsahu to často nejde. Pokud vaše stránka splňuje vše vyřčené, tak nesmíte zapomenout na sociální tlačítka. Ideální je jejich plovoucí varianta (má lepší konverze), protože návštěvník může lajkovat v jakékoliv části stránky. Nemusí stránku dočítat až do konce. Čím více vystihnete oblíbené sociální sítě u vaší návštěvnosti, tím vyšší budete mít konverze. Dáte-li návštěvníkům méně možností na výběr, zjednodušíte jim rozhodovací proces před samotným sdílením obsahu.

Tomáš Procházka

Konzultant Včeliště.cz se zaměřením na obsahové strategie, copywriting a SEO. Více o něm naleznete na Impleo.cz nebo sledujte jeho Twitter a Google+

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tyto stránky používají cookies. Tím, že na stránkách setrváte, souhlasíte s jejich používáním. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close