Logo Včeliště
DomůSlovníkCílová skupina

Cílová skupina

Cílová skupina (někdy také cílový segment nebo cílový trh) označuje specifickou skupinu spotřebitelů na širším trhu, na kterou se značka nebo společnost zaměřují se svými produkty a službami.

Pod tímto pojmem si tedy můžeme představit osoby nebo organizace, které mají určité společné charakteristiky, potřeby nebo chování. Díky tomu se stávají pravděpodobnějšími uživateli nabízených produktů či služeb.

Charakteristiky, podle kterých lze cílovou skupinu definovat, zahrnují:

  • Demografické faktory: Věk, pohlaví, příjem, vzdělání, povolání…
  • Geografické faktory: Místo bydliště, region, klimatické podmínky…
  • Psychografické faktory: Zájmy, hodnoty, životní styl, osobnostní rysy…
  • Behaviorální faktory: Nákupní chování, věrnost značce, využívání produktů, frekvence nákupu…
Zpět do slovníku
Pomůžeme vám s marketingem
Nezávazně s vámi probereme, jak posunout váš marketing vpřed nebo vyřešit aktuální problém.
Kontaktujte nás