3 Rady Pro Skvělé Transakční E-maily.

3 rady pro skvělé transakční e-maily, díky kterým si vás zákazníci zamilují + příklady a ukázky

Sdílejte:

O úspěchu a výsledcích e-mail marketingu rozhodují i zdánlivé maličkosti. Můžeme mezi ně zařadit i transakční e-maily, tedy automatické zprávy o záležitostech, jako jsou potvrzení objednávky, přijetí platby nebo třeba odeslání zboží.

Z pohledu zákazníka se většinou jedná o „e-mailovou nudu“, kterou ale potřebují a chtějí číst. To vám dává obrovskou příležitost mile překvapit a odlišit se od konkurence. Stačí, když tyto e-maily pojmete jinak. Originálně a s dávkou osobitosti. Poradíme vám, jak na to.

Co jsou transakční e-maily

Než přejdeme ke konkrétním tipům, ujasníme si základní teorii. Jak už označení napovídá, do této kategorie spadají zprávy týkající se provedené nebo očekávané akce – podílejí se na ní obě strany. Obvykle v tomto pořadí: uživatel něco vykoná na webu a poté obdrží transakční e-mail(y).

Z pohledu e-mail marketingu je můžeme považovat za formalitu. Patří sem:

  • registrační e-maily – o úspěšné registraci a vytvoření zákaznického účtu,
  • potvrzení objednávky/úhrady – o přijetí objednávky (s výpisem zakoupeného zboží) nebo platby,
  • údaje o expedici a doručení – o tom, že je balíček už na cestě, případně kdy ho může zákazník očekávat, někdy bývá připojeno i sledovací číslo zásilky,
  • poděkování za nákup/využití služby – rozloučení a finální „tečka za uskutečněným obchodem“, může také motivovat k návratu,
  • sdělení o vyřizování reklamace – o zahájení či dokončení reklamačního řízení s nastíněním dalšího postupu,
  • specifické zprávy: omluvy (za prodlevu při odeslání, nedostupné produkty, nefunkční web) připomenutí nedokončené objednávky (připomínka opuštěného košíku) apod.

Proč byste na ně neměli zapomínat?

Protože jejich open rate dosahuje přibližně 50 %. A to by vám jako důvod mělo bohatě stačit. Pro srovnání: u newsletterů se tato hodnota pohybuje okolo 15 %. Takže transakční e-maily jsou zpravidla těmi nejotvíranějšími a nejčtenějšími. Dávají vám tak skvělou možnost rozvíjet a upevňovat vztah, který si se svými zákazníky budujete.

Když vytvoříte příjemné a přirozené zprávy (třeba i se špetkou humoru), budou vám lidé mnohem více věřit. A s velkou pravděpodobností se na vás nebudou tak moc zlobit, když se něco nepovede. Ukážete jim, že vám na nich záleží a nejsou pro vás jen další položkou v systému a účetnictví.

A teď už se vrhneme na tři užitečné tipy, podle kterých vyšperkujete transakční e-maily a s nimi posunete celý e-mail marketing o pořádný kus dopředu.

1. Personalizace jako nejlepší strategie

E-mailingové trendy hovoří jasně – kdo chce zabodovat, personalizuje. Oslovujte jménem, dejte najevo, že víte, co příjemce zajímá, zaměřte se třeba na specifika oblasti, ve které bydlí, jeho věkovou skupinu či pohlaví. Přejte mu k svátku a narozeninám a ke gratulaci připojte slevu, připomeňte mu výročí registrace ve vašem e-shopu.

Možností, jak personalizovat, existuje mnoho. Těmi základními disponují snad všechny běžné e-mailingové nástroje. Pokročilé funkce, které sledují chování zákazníka, nabízejí propracovanější a dražší systémy. Téma jsme pro vás blíže zpracovali v článku o personalizaci, určitě si ho přečtěte.

2. Zaujměte a dodejte jistotu

Transakční e-maily nemusí být strohé a s nádechem „úředničiny“, aby je příjemci brali vážně. Právě naopak – čím „normálněji“ vyznějí, tím lépe. I když je za vás posílá robot, uživatel by z nich měl získat pocit, že se mu v danou chvíli opravdu věnujete vy.

Nebojte se být osobní a přátelští. Představte si, že byste zákazníka obsluhovali na prodejně. A podle toho s ním komunikujte i v těchto e-mailech. Samozřejmě ale vše odvíjejte od potřeb a povahy vaší cílové skupiny.

Zbavte se krkolomných a nejasných vyjádření typu „objednávka byla přijata, bude vyřizována v nejbližším možném termínu“. Vneste do sdělení energii a pište přímo za sebe: „Vaši objednávku jsme v pořádku přijali a víme o ní. Co nejdříve (nejpozději do 24 hodin) ji vyřídíme. Na balíček se pak můžete těšit do 3 dnů od expedice.“ A dál by měly následovat praktické odkazy pro sledování průběhu vyřizování, do sekce FAQ či na kontakty a otevírací dobu poboček.

Uveďte zkrátka vše, co by mohlo zákazníka zajímat nebo o čem by mohl pochybovat. Jestli nevíte, jakým směrem se tady ubírat, napoví vám třeba nejčastější dotazy a požadavky, které vyřizujete.

Ptají se vás uživatelé pořád dokola, zda jste zaznamenali jejich objednávku? Nebo co se s ní děje a za jak dlouho ji mohou očekávat? Tak to je ono, právě jste zjistili, co bude správný obsah do transakčních e-mailů. A pokud už ho tam máte, zamyslete se nad tím, co kde zvýraznit nebo jak text přeskládat.

3. Objevte marketingový potenciál a využijte ho

Z povahy transakčních e-mailů vyplývá jejich účel – informovat o důležitých událostech. Ale není jediný. Jak už jsme uvedli, tento druh e-mailingu slouží ke zvyšování zákaznické spokojenosti a loajality. Kromě toho můžete jeho prostřednictvím posílit marketingové aktivity a v konečném důsledku tedy prodej.

Snad každá zpráva vám nabízí prostor pro umístění vhodného call to action tlačítka, kterým dovedete uživatele zpět na web. A tím zvýšíte šance, že mu u vás opět něco „padne do oka“ a provede konverzi.

Nebo ho pošlete na sociální sítě, kde v něm získáte nového fanouška či sledujícího. Nebo ho vyzvete k odebírání newsletteru a zařadíte ho mezi aktivní kontakty. Nebo mu ukážete, že máte blog, co stojí za čtení.

S těmito „nebo doporučeními“ bychom mohli ještě chvilku pokračovat, ale vy už určitě chápete, co jsme jimi chtěli předat za myšlenku. Transakční e-maily skýtají množství možností, jak podpořit byznys. Neopomíjejte je a poznejte výhody, které vám mohou přinést. První výsledky se dostaví zanedlouho po úpravách kampaní.

Dělejte úspěšný e-mail marketing

Využívejte e-mailing naplno a vytvořte si z něj spolehlivý marketingový nástroj, který vám bude zvyšovat zisky. Návod, jak správně na to, najdete v exkluzivním e-booku se spoustou rad a tipů. Stáhněte si ho právě teď zdarma!

 

Inspirujte se: tipy pro tvorbu + příklady a ukázky

Máme tu pro vás pár zásad, kterých byste se měli držet. Tedy za předpokladu, že chcete klasické transakční e-maily, které příjemce jen tak „prolítne“ očima, nahradit zajímavým čtením, co ho chytne a nepustí.

  • Zachovejte přehlednost – primární sdělení by mělo být patrné „na první dobrou“. Z textu musí být po chvilce jasné, CO zákazníkovi oznamujete a co po něm případně chcete. V závěru motivujte k akci a je to. Podívejte se, jak objednávku potvrzuje např. DameJidlo.cz.Transakční e-mail od DameJidlo.cz

Graficky oddělená hlavička, v textu milá zmínka o hladu a zdržování. Zákazník ví, že objednávka klapla a v jakém časovém rozmezí se k němu dostane. Dále následuje přehled objednaných jídel a na úplném konci se nachází tlačítko s lákavou otázkou „Chceš jíst zdarma?“.

  • Pohrajte si s texty a propojte je se svým zaměřením/názvem – popusťte uzdu fantazii a dejte i transakčním e-mailům osobitou tvář. Lidé si vás snadněji zapamatují a řeknou o vás i svým známým a přátelům.
  • Zkuste komunikaci povýšit na důvod k úsměvu, vyplatí se to. Typickým příkladem u tohoto bodu může být knihkupectví Knihy Dobrovský. Podívejte se, co vám zašlou, když se chcete přihlásit k odběru e-mailů a získat slevu na první nákup:Transakční e-mail od firmy Knihy Dobrovský.

K tomu asi nemusíme psát komentář. Je to milé, zajímavé a čiší z toho radost – perfektní kombinace a recept na nezapomenutelný uživatelský zážitek.

  • Vyjadřujte se srozumitelně a přirozeně – soustřeďte se na to, abyste s příjemcem komunikovali jako člověk. Už jsme to zmiňovali na začátku tohoto článku. Co to znamená konkrétně? Pište tak, jako kdybyste mluvili s osobou, co stojí před vámi. Místo trpného rodu používejte činný a vyvarujte se dlouhých a zamotaných souvětí. Zapomeňte na příliš odborné termíny nebo interní slang.
  • Nebojte se humoru a originality – zde bychom mohli navázat na bod, kde jsme vás inspirovali ukázkou z Knih Dobrovský. Obsah jejich e-mailu stoprocentně splňuje požadavky na kreativitu. Nebojte se toho. Vaši zákazníci to určitě ocení více než unylé texty, které se na nich hrnou odevšad.

Mimochodem, právě přes tyto neotřelé e-maily se z vaší značky může stát lovebrand s komunitou věrných zákazníků, co na ni nedají dopustit. Ale to už jsme mírně odbočili. A kdo vás v tomto tipu inspiruje? Zoot, jeden z českých mistrů lovebrandingu.Transakční e-mail od lovebrandu Zoot.

Už od předmětu e-mailu je patrné, že nejde o obyčejnou zprávu s potvrzením objednávky. Autoři přesně cílí na to, co pro mnohé lidi nakupování oblečení (či doplňků do bytu) představuje – radost. A v podobném duchu je vymyšlená celá zpráva. Žádné zpracovávání objednávky, ale putování radosti z regálu do krabice. Poté následují praktické údaje a rady. Vidíte, jak málo stačí, aby transakční e-mail vyzněl lépe? Zaměníte pár slov či vět a jste před konkurencí.

V článku jste se dozvěděli, že i transakčním e-mailům je potřeba věnovat pozornost. Podílí se totiž na posilování vztahu mezi vámi a vašimi zákazníky. Co dalšího můžete udělat pro zdokonalení e-mailingu a jeho výsledků? Zjistěte to v našem e-booku Jak uspět při e-mail marketingu. Stáhněte si ho hned teď!

 

Dělejte úspěšný e-mail marketing

Využívejte e-mailing naplno a vytvořte si z něj spolehlivý marketingový nástroj, který vám bude zvyšovat zisky. Návod, jak správně na to, najdete v exkluzivním e-booku se spoustou rad a tipů. Stáhněte si ho právě teď zdarma!


Sdílejte:

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tyto stránky používají cookies. Tím, že na stránkách setrváte, souhlasíte s jejich používáním. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close