Tentokrát přišel na kafe Tomáš Čech, zakladatel nejviditelnější a nejdrzejší značky v oblasti (nejen) pánské…
Content nejsou jen články na blogu aneb jak na netradiční obsah
Doby, kdy dostačoval obsah v podobě textů na webu a blogových článků už jsou dávno pryč. Stále platí, že je obsah král. Abyste ale díky němu mohli vládnout, musíte zaujmout. Jak na to? Inspirací vám můžou být české i zahraniční firmy, které nám ve Včelišti padly do oka.
Co všechny kampaně s netradičním obsahem splňují?
- Firmám se podařilo vytvořit obsah, který budou chtít lidé sdílet proto, že je zábavný, šokující, hodnotný a zajímavý.
- Nejde o to objevit něco, co před vámi nikdo ještě nepublikoval. Stačí vzít starší nápad, přetvořit ho, dodat mu nový směr.
- Skvěle funguje personalizovaný obsah.
Co nás ve Včelišti zaujalo?
Kampaň Není zvěř jako zvěř od KRNAP
Cílem kampaně bylo upozornit návštěvníky, aby dbali na to, že po nich v parku nemají zůstávat odpadky. Vznikla tak speciální čeleď odpadkoušovitých. Hlavním komunikačním kanálem byly sociální sítě díky možnosti komunikovat spontánní edukační a informační obsah zábavnou formou. Vznikl i atraktivní online gamebook, který se řadí mezi originální a nové formy projektového vyučování.
Apple
Co dokáže zaujmout daleko více než produktový text? Video. Apple se tak rozhodl ukázat odolnost nového iPhone 11 a nechal ho projít zátěžovými testy, kdy do něj narazila zelenina, plastová hračka, kancelářské potřeby, ale i svatební dort. Tím se mělo upozornit na to, že je telefon odolný proti nárazům, tekutinám a poškrábání.
Firebox
Pomocí unikátního obsahu můžete zcela odlišit i svůj na první pohled běžný produkt. Společnost Firebox se zaměřuje na prodej luxusního a dárkového zboží. Jejím hlavním cílem je poskytnout zákazníkovi možnost personalizace každého produktu a proměnit tak zboží na zážitek. Tyto lahve vína jsou toho důkazem.
Greenpeace a EarthApp
Ruská pobočka Greenpeace využila mánie kolem aplikace FaceApp a využila ji k poukázání na klimatické změny. EarthApp tak ukazuje, jak mohou v budoucnosti vypadat oblíbená místa v Rusku.
Heureka.cz
Heureka se svou kampaní chtěla upozornit na skutečnost, že nefunguje pouze jako srovnávač zboží, ale obsahuje více než 7,5 milionů skutečných recenzí. Vtipná forma se povedla a virálně se šíří po sociálních sítích.
Sekačky Spider
Travnatá Mona Lisa zaplavila jak média, tak sociální sítě bez tušení, kdo za jejím stvořením stojí. Ve finále šlo o reklamu na dálkově ovládané svahové sekačky Spider. Už na první pohled je zřejmé, že jsou o několik levelů výše než klasické sekačky.
AirBank
AirBank neustále posiluje svůj claim „I banku můžete mít rádi“. Příkladem je online mapa třešní pro prvomájový polibek a též tipy pro zamilované, které se zobrazovaly při výběrech z bankomatu.
Jarní lookbook BellaRose.cz
DIY nápady i ukázka toho, jak se dají produkty z BellaRose zakomponovat do interiéru – vše v krásném vizuálním provedení.
Přenechte obsahový marketing Včelišti
Content marketing je časově náročný, zvlášť pokud nemáte ještě žádné zkušenosti. Zapomeňte na metodu pokus–omyl a vyzkoušejte služby Včeliště, které se obsahovým marketingem zabývá už od roku 2012.
Rohlik.cz, nákup přes recept
Po vybrání jídla, na které mají zákazníci chuť, se všechny potřebné receptury přidají do košíku. Vše je doplněno recepty.
Martinus.cz, knižní šifra
V obrazu bylo skryto. Zúčastnění postupně dostávali i tajné tipy. Pokud byl soutěžící vylosován, za každou nalezenou knihu vyhrál knížku dle vlastního výběru. V případě, že v Martinus i nakoupil, byla výhra zdvojnásobena.
Burberry – kampaň s polibky
Burberry ve spolupráci s Google aplikací umožnila zákazníkům otisknout své rty a pak následně po výběru rtěnky zaslat virtuální polibek. Vše bylo podpořeno video spoty.
Bezigelitky.cz
Web Bezigelitky.cz prezentuje problémy spojené s použitím plastových tašek a nabízí jejich alternativy. Využití například kvízu o taškách, 30denní výzvy bez igelitky nebo například kalkulačky pro výpočet ekologické stopy pro firmy.
Superdrug
Americká značka prodávající beauty sortiment chtěla rozšířit povědomí o vnímání krásy lidského těla. Požádala tedy 18 grafiků z celého světa, aby upravili fotografii lidského těla podle ideálního prototypu dle země, ve které žijí. Díky tomu se dostali na přebaly mezinárodních médií, jako například New York Times, přibližně 1 milion lidí sdílelo příspěvek na sociálních sítích a během 5 dnů měla značka nárůst návštěvnosti o 700 000.
Ikea aplikace
Ikea přišla s aplikací, která umožní zákazníkům vidět, jak budou produkty vypadat u nich doma.
Airbnb průvodce
Platforma Airbnb přišla s průvodci, díky kterým můžete navštívit místa, restaurace a atrakce jako místní.
Nadace Make a Wish
Nadace stvořila virální obsah, když zveřejnila sen malého chlapce stát se opravdovým Batmanem. Následovalo vytvoření dokumentu mapující tuto cestu.
Narazili jste i vy na nějaký obsah, který vás zaujal? Dejte nám vědět do komentářů nebo nám napište e-mail, váš nápad pak zařadíme i do samotného článku.
Přenechte obsahový marketing Včelišti
Content marketing je časově náročný, zvlášť pokud nemáte ještě žádné zkušenosti. Zapomeňte na metodu pokus–omyl a vyzkoušejte služby Včeliště, které se obsahovým marketingem zabývá už od roku 2012.
0 komentářů k zobrazení