skip to Main Content
Jak Napsat Neodolatelný Nadpis? 8 Tipů Od Profi Copywriterky

Jak napsat neodolatelný nadpis? 8 tipů od profi copywriterky

Sdílejte:

Noční můra každého, kdo píše články na blog. Hlavu si můžete ulámat, sklenka vína pro inspiraci se pomalu mění v láhev, ale chytlavý nadpis se pořád ne a ne vyloupnout.

Určitě dobře víte, že titulek je první a často i jediná příležitost, jak zaujmout potenciálního čtenáře. Jestliže váš článek nemá skvělý nadpis, který promění náhodného internetového surfaře v nadšeného čtenáře, vlastně by ani nemusel existovat…

Sepsala jsem pro vás pár ověřených tipů, jak napsat skvělý titulek, aniž byste museli mezitím třikrát zavítat do místní vinotéky. Psaní titulků totiž ve finále není žádná jaderná fyzika. 🙂

Pokuste se nadpisem vzbudit čtenářovu zvědavost.

1. Vzbuďte zvědavost

Hlavním úkolem titulku je vzbudit zvědavost a nalákat návštěvníka k dalšímu čtení. Lákavý titulek slibuje čtenáři výměnou za jeho čas nějaký prospěch, výhodu nebo odměnu. Titulek může samozřejmě i pobavit nebo informovat, ale pokud nevzbudí dostatečnou zvědavost, lidi na něj prostě klikat nebudou.

Jednoznačně nejlépe fungují takové titulky, které slibují řešení nějakého problému, dále návody, jak něco udělat, něco získat, něčeho se zbavit… Sami určitě dobře znáte své klienty natolik, abyste věděli, na které otázky hledají odpověď – přesně to jim naservírujte hned v samotném titulku.

2. Komunikujte jednoduše a konkrétně

Nechte všechny duchaplnosti, vtípky a dvojsmysly stranou a jděte přímo k věci. Nejdůležitější ze všeho je, aby potenciální čtenář na první pohled pochopil, o co tady jde. Ne to, jestli se pobaví nebo jestli vy budete působit cool.

Vypíchněte nejvýznamnější přínos. Co konkrétně si z vašeho článku odnese, co se dozví, jaký problém mu článek pomůže vyřešit? Proč by mu měl věnovat svůj drahocenný čas?

  • „Jak se zbavit ekzému jednou provždy“
  • Jak má vypadat dobrá reference (a jak ji získat)
  • „Fungují lépe krátké, nebo dlouhé texty?“
  • „Naučte se anglicky za 14 dní!“
  • „5 důvodů, proč vám lidi prchají z webu“

3. Ohlaste vzrušující novinky

Pokud máte nějakou horkou novinku, kterou si vaši čtenáři nesmějí nechat ujít, hezky jim ji naservírujte už v titulku. Může jít kupříkladu o představení nového produktu, vylepšené verze, unikátního obsahu, nového e-shopu…

  • „Představujeme nový online kurz textů do FB reklamy“
  • „Můj exkluzivní rozhovor s Karlem Gottem“

4. Provokujte

Nic nevzbudí tolik pozornosti jako lehce (nebo i těžce) kontroverzní nadpis. Mně třeba kdysi moc krásně zafungoval titulek „My sufražetky neuznáváme žádné -ová“, kde jsem se rozepsala o tom, jak je to v češtině s nepřechýlenými ženskými příjmeními a co si s tím nadělením vlastně počít.

Lehce kontroverzní nadpis čtenáře zaujme a vám zvýší čtenost.

5. Formulujte konkrétní instrukci

Minulý článek jsme celý věnovali povídání o tom, jak fungují výzvy k akci. Pamatujete? A napadlo by vás, že výzvu k akci můžete použít hned v samotném titulku? Jednoduše čtenáři řekněte, co má udělat. Třeba:

  • „Naučte se psát fantastické titulky!“
  • „Přestaňte vyhazovat peníze za elektřinu!“

6. Použijte v titulku číslici

Číslice jsou sázka na jistotu. Jakýkoli titulek, který nabízí XY tipů, způsobů, důvodů nebo tajemství, má obrovský potenciál a šanci na úspěch. Proč? Protože zcela otevřeně sděluje, co je obsahem článku a jaké z toho pro čtenáře vyplývají výhody.

Číslice také napovídá, že to bude vcelku rychlé, jednoduché a zřejmě i účinné (pokud ovšem článek nenazvete „79 kroků k lepšímu blogovému článku“). 🙂

Číslice navíc upoutají pozornost – lidské oko je okamžitě zaregistruje, protože se od ostatního textu trochu liší a není to jenom další písmenko v řadě.

  • „Mluvíte řečí svého kmene? 3 kroky k lepšímu textu“
  • „7 tipů, co a jak psát na FB fanpage“
  • „Jak psát opravdu dobrý blog? 6 zásad + 1 tajný trik“

Číslice se v titulcích článků skvěle vyjímají.

7. Inspirujte se titulky, které opravdu fungují

Titulky, které vás zaujaly, si zapisujte nebo „screenujte“ a ukládejte do extra složky. Chcete říct tajemství? Všichni profi copywriteři to tak dělají. 😉 Až budete zase horko těžko potit titulek pro nový článek, stačí otevřít svoji studnici pokladů a nasávat inspiraci.

Všímejte si zároveň, na jakých principech jsou dobré titulky postavené, uvědomte si, proč vlastně fungují. Snažte se porozumět tomu, co za těmi největšími perlami stojí, a stejné principy pak využívejte ve vlastní praxi.

8. Nechte si na psaní titulku dostatek času

Ten nejlepší titulek pro svůj článek pravděpodobně nevysypete z rukávu na povel. Často vám vymýšlení titulku zabere víc času než psaní samotného článku. Počítejte s tím a nenechte se odradit. Sepisujte si různé varianty, kombinujte je, titulek obměňujte, zkracujte a zas a znovu přepisujte, dokud to nebudete na 100 % ono.

Získejte Copywriterské desatero

Máte pocit, že už vám z toho jde hlava kolem? Že je příliš mnoho toho, na co při psaní prodejních textů musíte myslet a co je potřeba hlídat? Stáhněte si zdarma stručné copywriterské desatero a ty nejdůležitější copywriterské zásady budete mít pořád na očích.


Sdílejte:

Lucie Koubek

Textem posedlá copywriterka, písmenková závislačka s vášní pro online marketing. Autorka online programu Copykiller – prodávejte textem a spoluautorka dalších marketingových kurzů, seminářů a e-booků. Obsahová specialistka a copywriterka pro nejúspěšnější online marketingové kampaně v ČR a SR. Lektorka na živých seminářích i v online kurzech, kde učí své klienty psát texty, které zaujmou a promění čtenáře v platící zákazníky.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back To Top

Na těchto stránkách užíváme cookies. Proti jejich sběru na základě oprávněného zájmu se můžete odvolat na info@vceliste.cz, nebo budeme rádi, když nám jejich užívání odsouhlasíte. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close