Umělá inteligence neustále mění pravidla hry a přináší nové výzvy, jiná témata jsou naopak nadčasová…
Využití person v analýze klíčových slov v praxi
Jste náš pravidelný čtenář, nebo pouze náhodný kolemjdoucí? V každém případě jsme si pro vás připravili další ze série článků, které se týkají person v online marketingu. Podle reakcí vás toto téma zajímá a naším zájmem je tedy v pravidelných informacích nepolevit. První publikovaný článek o personách na blogu Včeliště byl kousek ze seriálu o obsahovém marketingu. Psali jsme v něm, jak si vhodně vytvoříte svoji vlastní personu. Nevím, zda jste ho už převedli do praxe či nikoliv, ale pokud ne (a persony stále nemáte), je nejvyšší čas je připravit. Věřte nám – budou se vám hodit, protože dnes se jimi budeme opět zabývat.
Persony jsou užitečná pomůcka nejen v obsahovém marketingu. Využijete je i v dalších formách jak online, tak i offline propagace. Kde všude se vám mohou hodit, jsme už shrnuli zde. Stručně ale to můžou být například tyto oblasti:
- SEO
- E-mail marketing
- Obsahový marketing
- Sociální sítě
Jestli jste ještě žádné persony nevytvořili, zpozorněte. Protože sami víme, že jejich tvorba není činnost snadná, sepsali jsme nejčastější problémy související s jejich tvorbou. Výsledkem je seznam šesti chyb, kterých byste se měli rozhodně vyvarovat. Pokud tedy už máte persony bezvadně připravené, pojďme si ukázat, jak je využijete v oblasti SEO.
Jednou z nejdůležitějších oblastí optimalizace pro vyhledávače je bezesporu analýza klíčových slov. Dost podrobně jsme se teorii související s analýzou klíčových slov a personami věnovali v tomto článku. Přesvědčili jste nás, že toto téma vás opravdu zajímá, a tak jsme se rozhodli vydat rozšíření zmiňovaného článku o praktickou ukázku.
Použijeme personu Markétu Malou z článku „Jak vytvořit personu pro obsahový marketing„. Markéta je ideální personou pro nějaký web o zdravé výživě, který má obsahovou část. Například stránku biofarmy. Pojďme podle jejího profilu zkusit zjistit témata, která by ji mohla zajímat:
- Vypadá na svůj věk dobře – udržuje se – přípravky na pleť, krémy, cvičení, jóga, pilates, aerobic.
- Sport s rodinou – jezdí na kole, jezdí na výlety, chodí s dětmi do přírody, navštěvují společně hrady a zámky.
- Ráda vaří – zdravé recepty, zhodnocení kvalitních restaurací a kvalitních dodavatelů surovin.
- Dětem hledá na internetu kroužky.
- Sama je učitelkou – občas si hledá přípravu materiálů na hodiny na internetu.
- Bydlí kousek od Prahy a sleduje novinky a kulturní akce z pražského a středočeského kraje.
- Hledá dobré a zdravé restaurace, kam občas po práci s celou rodinou chodí.
- Není si jistá původem potravin – zejména u masa a mléka má problém, proto by tyto informace velice ocenila.
Následně z uvedených témat vytvoříte klíčové fráze, které by mohla vyhledávat. Zkuste se do Markéty vcítit a podle toho vyhledávejte klíčová spojení. Postupujte stejně jako při brainstormingu v úvodních fázích analýzy klíčových slov.
Podle četnosti a hledanosti frází v konkrétních tématech se můžete rozhodnout:
- Jaké kategorie do webu zařadíte, které nikoliv.
- Co bude součástí obsahové části webu a jaká klíčová slova by se mohla hodit i do jiných částí struktury stránky.
- Jaký druh obsahu můžete na konkrétní klíčové slovo vytvořit. Někdy by se více hodil článek, jindy třeba uživatelská recenze formou videa či praktický návod, jak něco uvařit.
Závěr
Pokud vytvoříte více person, máte ideální možnost, jak do analýzy klíčových slov zařadit nová množství zajímavých frází. Nová klíčová slova související s vaším hlavním tématem využijete především v obsahové části webu, ale nezřídka se stane, že objevíte něco, pro co se vám vyplatí vytvořit novou část struktury.
Používáte persony v analýze klíčových slov? Máte jiný postup? Rád si o něm přečtu. Díky za pozornost, a pokud se vám článek líbil, tak ho sdílejte.
0 komentářů k zobrazení